لوازم خانگی

ترمیم پوسیدگی، نشتی و سوراخ کف کولر آبی

 کولر آبی یکی از پر استفاده ترین وسایل سرمایشی است که به خاطر هزینه های کم و عملکرد مناسب، افراد زیادی از آن استفاده می کنند و آن را به وسایل سرمایشی دیگر ترجیح می دهند. اما کولر آبی نیاز به نگهداری دارد و ممکن است برای آن مشکلاتی ایجاد شود که پوسیدگی کف کولر آبی، یکی از این مشکلات است. ساکن ماندن آب در کف کولر آبی، باعث می شود که کولر دچار زنگ زدگی شود و این موضوع کم کم کف آن را پوسیده و سوراخ می کند. در این زمان شما نیاز به ترمیم کف کولر آبی خواهید داشت. البته بهتر است از همان ابتدا و در هنگام نصب کولر از نصاب کولر آبی خود بخواهید که تمهیدات لازم را برای جلوگیری از پوسیدگی کف کولر جلوگیری کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد رفع پوسیدگی و ترمیم کف کولر آبی صحبت کنیم و بگوییم چطور از این مشکل جلوگیری کنید و اگر این مشکل برای کولر آبی شما پیش آمد، چطور آن را حل کنید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، چون قرار است نکات خیلی مهمی را یاد بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پوسیدگی کف کولر آبی به چه دلیلی اتفاق می افتد؟

بدنه کولر آبی از فلز ساخته شده است و این قسمت در تماس مستقیم با آب است. این موضوع باعث می شود که بدنه کولر کم کم دچار زنگ زدگی شود و زنگ زدگی هم کم کم پوسیدگی و سوراخ در بدنه کولر ایجاد می کند. به همین دلیل است که بعد از مدتی استفاده از کولر باید به فکر ترمیم کف کولر آبی باشیم.

ترمیم کف کولر آبی
نکات مهم برای ترمیم کف کولر آبی

چه عواملی باعث ایجاد زنگ زدگی کف کولر آبی می شوند؟

در ادامه عواملی را می گوییم که باعث ایجاد پوسیدگی و زنگ زدگی کف کولر آبی می شوند و با رعایت آنها در مورد کولر آبی خودتان، می توانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید.

1- وجود املاح در آب:

آب املاح و رسوباتی دارد که ماندن آنها در کف کولر آبی، باعث می شود این قسمت دچار زنگ زدگی شود و در آن سوراخ به وجود بیاید. مخصوصا در بعضی از شهرها که آب شور است، نمک موجود در آب می تواند آسیب زیادی به کف کولر برساند، اگر چنین حالتی در شهر شما وجود دارد، توصیه می کنیم که حتما هر چند وقت یکبار کولر آبی خودتان را نظافت کنید تا از رسوب املاح آب در آن جلوگیری شود و دوام بدنه آن افزایش پیدا کند.

2- فلز بی کیفیت بدنه:

ممکن است هنگام خرید کولر آبی متوجه شوید که دو برند کولرهای یکسانی دارند اما قیمت آنها با هم تفاوت زیادی دارد. این موضوع به این خاطر است که جنس و کیفیت مواد به کار رفته در آنها، باهم تفاوت زیادی دارد. مثلا اگر فلز به کار رفته در بدنه کولر آبی، مقاوم و با کیفیت نباشد، قطعا خیلی زود درگیر پوسیدگی کف کولر خواهید شد و این موضوع می تواند شما را دچار دردسر کند. پس سعی کنید هنگام خرید کولر حتما از برندهای معتبر کولر را تهیه کنید و به جنس بدنه آن هم توجه کنید که مقاومت مناسبی داشته باشد و در آینده شما را دچار مشکل نکند.

ترمیم کولر آبی
دلایل پوسیدگی کف کولر آبی

3- ماندن آب در کولر:

زمانی که قرار است دیگر از کولر آبی خودتان استفاده نکنید، بهتر است آب موجود در آن را تخلیه کنید و آن را تمیز کنید تا کولر خشک باشد و دچار زنگ زدگی نشود. وجود آب ساکن در کولر هم می تواند باعث ایجاد بوی بد در منزل شما شود و هم می تواند باعث رسوب و زنگ زدگی و در نتیجه پوسیدگی کف کولر آبی شود. وقتی فصل تابستان تمام شد، بهتر است آب کولر را از کف آن خالی کنید و اطراف آن را با یک دستمال خشک کنید تا این قسمت کاملا خشک و بی آب شود و پوسیدگی در آن اتفاق نیفتد.

4- تابش آفتاب:

شاید به نظرتان عجیب باشد، اما باید بدانید که تابش زیاد آفتاب هم می تواند به زنگ زدگی و پوسیدگی کف کولر آبی سرعت ببخشد. به همین خاطر بهتر است سعی کنید برای کولر سایه بان ایجاد کنید تا آفتاب به صورت مستقیم و شدید به آن نتابد. این موضوع هم در خنک کردن کولر آبی موثر تر است و می تواند باعث شود سریعتر هوای خنک را دریافت کنید و هم در جلوگیری از زنگ زدگی کف کولر آبی موثر است.

راهکارهای رفع پوسیدگی کولر
راهکارهای رفع پوسیدگی کولر چیست؟

راهکارهای رفع پوسیدگی و ترمیم کف کولر آبی

در ادامه می خواهیم روش هایی را به شما بگوییم که کمک می کنند کف کولر آبی خودتان را ترمیم کنید و پوسیدگی و سوراخ های آن را پوشش دهید. البته باید این را بگوییم که اگر خودتان می خواهید این کارها را انجام دهید، قبل از استفاده از هرکدام از روش های زیر، سعی کنید ابتدا با برس سیمی یا سنباده، زنگ زدگی های روی کولر را کامل از بین ببرید چون وجود آنها می تواند باعث ایجاد زنگ زدگی بیشتر شود و وضعیت کولر شما را خراب تر کند. اگر هم از یک سرویسکار کولر آبی کمک می گیرید، قطعا آن شخص خودش این کارها را برایتان انجام خواهد داد.

1- ایزوگام کردن کف کولر آبی:

اولین راه حلی که برای تعمیر کف کولر آبی وجود دارد، ایزوگام کف کولر آبی است. شما می توانید با خرید ایزوگام کافی برای کف کولر آبی خودتان، این قسمت را کامل عایق کنید تا با آب تماس مستقیم نداشته باشد و دچار پوسیدگی نشود. با این کار می توانید مشکل پوسیدگی کف کولر آبی را به راحتی از بین ببرید و کاری کنید که دیگر مشکل زنگ زدگی کولر آبی برایتان ایجاد نشود. جدیدا در بازار ایزوگام های چسبی هم عرضه شده اند که نصب آنها بسیار راحت تر است و نیازی به شعله آتش و چسب و… ندارد و حتی خودتان هم می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. کافی است کف کولر را کامل خشک کنید و زنگ زدگی ها را از بین ببرید و بعد شروع کنید به چسباندن ایزوگام چسبی کف کولر آبی و مشکل پوسیدگی را برطرف کنید.

2- استفاده از چسب آکواریوم برای کف کولر:

روش دومی که می توانید از آن برای رفع سوراخ و پوسیدگی کف کولر استفاده کنید، استفاده از چسب آکواریوم برای کف کولر است. البته باید بگوییم که این روش بسیار سخت و زمانبر است و باید به خوبی تمام قسمت ها را با استفاده از چسب آب بندی بکنید و ممکن است بعد از مدتی دوباره مشکل سوراخ بودن را مشاهده کنید. این روش بیشتر برای لکه گیری های مقطعی مناسب است و مثلا اگر دور شیر آب کولر دچار زنگ زدگی شده باشد، می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید؛ در غیر این صورت روش های دیگر مناسب تر هستند.

3- استفاده از اسپری قیر در کف کولر:

سومین روشی که می تواند برای رفع مشکل زنگ زدگی کف کولر آبی استفاده شود، اسپری قیر کف کولر است.

اسپری قیر به صورت آماده در بازار قابل خریداری است و کافیست آن را به کف کولر اسپری کنید تا تمام بخش های مشکل دار، قیر اندود شوند و مشکل سوراخ بودن آنها از بین برود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

البته باید بگوییم که در این روش هم خیلی مهم است قبل از استفاده از اسپری قیر، حتما کف کولر را خشک کنید و زنگ زدگی ها را پاک کنید، چون در غیر اینصورت مشکل زنگ زدگی کف کولر همچنان باقی خواهد ماند.

نگهداری از کولر آبی
ایزوگام کردن کف کولر آبی

4- سیمان کف کولر:

روش چهارم برای ترمیم کف کولر آبی، استفاده از سیمان است. البته این روش می تواند هم دردسر زیادی برایتان داشته باشد و هم کف کولر را سنگین می کند و اگر پوسیدگی زیاد باشد، ممکن است کف کولر نتواند وزن سیمان را تحمل کند.

اما این کار هم توسط برخی از افراد انجام می شود و اگر دسترسی به روش های دیگر ندارید و می خواهید فورا مشکل کولر خودتان را برطرف کنید، استفاده از سیمان روش مناسبی است.

فقط دقت کنید که بعد از سیمان کردن کف کولر، باید صبر کنید تا سیمان کامل خشک شود و آن زمان است که می توانید از کولر استفاده کنید. همچنین سعی کنید لایه سیمان کف کولر ضخامت زیادی نداشته باشد.

5- عایق رطوبتی پلیمری:

یکی از روش های جدیدی که برای ترمیم کف کولر آبی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از عایق رطوبتی کف کولر آبی است.

عایق کف کولر آبی به صورت مایع است و کافیست بعد از از بین بردن زنگ های کف کولر و خشک کردن آن، این عایق را در کف کولر بریزید و به خوبی پخش کنید و صبر کنید تا خشک شود.

سپس خیالتان از بابت کولر راحت خواهد بود و عایق رطوبتی کف کولر می تواند از زنگ زدگی و پوسیدکی کف کولر آبی شما جلوگیری کند.

6- قیر سرد کف کولر:

آخرین روشی که برای ترمیم پوسیدگی کف کولر مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از قیر سرد کف کولر است.

البته به این قیرها قیف فوری هم گفته می شود که می توانید از آنها در کف کولر آبی استفاده کنید و به راحتی مشکل پوسیدگی کف کولر آبی را برطرف کنید.

استفاده از این قیرها بسیار آسان است و با قیرگونی های متداول که در ذهن ما هست متافوت بوده  و نیازی به مشعل و… نخواهد داشت؛ کافیست کف کولر را تمیز و خشک کنید و قیر سرد را در آن بریزید و پخش کنید؛ بعد از خشک شدن قیر مشکل کولر شما برای همیشه برطرف خواهد شد.

نصب کولر
سرویس کولر آبی با هوم سرویز

شارژ گاز کولر اسپیلت خود را به هوم سرویز بسپارید.

در این مقاله در مورد رفع پوسیدگی و زنگ زدگی کف کولر و ترمیم کف کولر آبی صحبت کردیم. در ابتدا گفتیم که پوسیدگی کف کولر آبی به چه دلیلی اتفاق می افتد و با رعایت چه عواملی می توانید از اتفاق افتادن آن جلوگیری کنید.

همچنین در ادامه گفتیم که روش های رفع پوسیدگی و ترمیم کف کولر آبی چه هستند و چطور می توانید از آنها برای رفع این مشکل استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که کف کولر آبی خودتان را به خوبی تعمیر کنید و این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. چنانچه تمایل داشتید در خصوص سایر محتواها هوم سرویز نظیر کولر آبی سلولزی اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا در جستجوی آن هستید که دلیل کار نکردن دور کند کولر آبی خود را پیدا کنید، هوم سرویز جواب تمام این سوالات را در بخش بلاگ و همچنین آپارات هوم سرویز در دسترس شما قرار داده است.

شما می توانید از تعمیرکار کولر آبی هوم سرویز برای تعمیر و عیب یابی کولر آبی خود کمک بگیرید تا کولر شما به خوبی کار کند و هوایی خنک و تازه در خانه خود داشته باشید.

‫2 دیدگاه ها

  1. کارشما ضمن اینکه یک تبلیغ رایگان برای مغازه شرکت تان بود و از پخش هزار بار تبلیغ از تلویزیون و ماهواره بهتر و موثر تر و ماندگار تر بود و هست . خدمت بزرگی هم به تمام فارسی زبان تز تاجیکستان و افغانستان بگیرید یا سراسر ایران و فارسی زبان در سراسر دنیا . لذا ضمن تشکر و تقدیر از شما و باتاسف از اینکه شهرستان هستیم و نمی توانیم از خدمات ارزنده شما مستفیض شویم در عوض از علم و دانش و راهنمایی های ارزشمند شما بهرمند شدیم . خداوند به شغل و مال و سلامتی شما خیر و برکت بدهد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا