زیبایی

هاشور زدن ابرو چیست و چقدر ماندگاری دارد؟

نکات جالب درباره هاشور ابرو

هیچ دوره‌ای از تاریخ را نمی‌توان پیدا کرد که ابروهای پر پشت و خوش‌ حالت، معیار زیبایی نبوده باشند. حتی زنان قاجار با آن ابروهای پیوسته هم وسمه می‌کشیدند تا ابروهایشان حجیم‌تر به چشم بیاید. این روزها اما، کار از وسمه گذشته و به تکنیک‌های پیشرفته‌ای مثل هاشور زدن ابرو رسیده است. روشی که خیلی‌ها درباره آن شنیده‌اند، اما هنوز درست نمی‌دانند که چیست و چه تفاوتی با تاتوهای قدیمی دارد. اگر می‌خواهید صفر تا صد این متد را بیشتر بشناسید، مقاله حاضر را مطالعه کنید.

فهرست مطالب

از هاشور ابرو چه می‌دانید؟

بگذارید بدون هیچ معطلی یک تعریف ساده و دقیق از این متد ارائه دهیم:

“تکنیکی که در آن آرایشگر، پیگمنت‌های رنگی را با سوزن‌های یک ‌بار مصرف ریزی زیر سطح پوست وارد می‌کند. این کار به ابروها شکل می‌دهد و کمک می‌کند تا پر پشت‌تر دیده شوند. به عبارت دیگر، در هاشور زدن ابرو از تارهای نازک شبیه موی طبیعی بهره گرفته می‌شود تا نتیجه، طبیعی از آب درآید. بر خلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، برای انجام هاشور، نیازی به تراشیدن ابروهای طبیعی نیست؛ مگر اینکه تارهای ابرو خارج از طرحی باشند که آرایشگر می‌کشد”.

با مراحل هاشور زدن ابرو آشنا شوید

فرض بر این است که وقتی وارد آرایشگاه یا سالن زیبایی می‌شوید و یا اینکه از خدمات آرایشگر در منزل استفاده کرده اید. تصمیم خود را درباره هاشور ابروهایتان گرفته‌اید. همچنین تحقیقات لازم را انجام داده و با قیمت هاشور ابرو هم کنار آمده‌اید. خوب حالا به شما می‌گوییم که دقیقاً چه اتفاقی قرار است در طی پروسه انجام هاشور ابرو یا آرایشگاه بیفتد:

  • آرایشگر یا فردی که معمولاً با نام ابرو کار شناخته می‌شود، نگاهی به چهره شما می‌اندازد و درباره مدل مد نظرتان سوال می‌کند. شاید عکس یک دوست یا حتی چهره معروف را با خود به عنوان نمونه همراه آورده باشید. ممکن است حتی از خود ابرو کار مشاوره بگیرید. یعنی او بر اساس تخصص و تجربه خود، بگوید که کدام فرم ابرو بیشتر به چهره و شکل صورت شما می‌آید؛
  • بعد از انتخاب فرم، آرایشگر مدل دلخواه شما را با مداد ابرو، روی ابروها طراحی می‌کند. این کار نیازمند دقت و ظرافت بسیار است. در نهایت هم طول، عرض و زاویه آن را تنظیم می‌کند؛
  • حالا نوبت استفاده از کرم بی حسی است تا در طول پروسه، با خیال راحت روی صندلی لم دهید. نگران نباشید! هاشور زدن ابرو دردناک نیست. اما برای کاهش همان درد خفیف هم، بی حسی لازم است. کرم باید 15 دقیقه روی پوست بماند تا اثربخش باشد؛
  • در این 15 دقیقه، آرایشگر بیکار نمی‌ماند و رنگ مورد نظر را با توجه به رنگ مو، ابرو و پوستتان انتخاب می‌کند؛
  • ابرو کار، پروسه را با یک چاقوی استریل شروع می‌کند که شبیه چاقوی کوچک جراحی با سه سوزن کوچک در انتها است. این سوزن‌ها هم خیلی تیز و نازک هستند. در پایان، آرایشگر تکه‌هایی کوچک از قسمت بالایی پوست یا همان اپیدرمیس‌ها را برش می‌دهد و رنگ را همانجا وارد می‌کند.؛
  • کل فرایند هاشور ابرو نیز، چیزی در حدود 1 یا 2 ساعت به طول می‌انجامد.
مراحل مختلف هاشور زدن ابرو
مراحل مختلف هاشور زدن ابرو

سوال‌های مهمی که همه درباره هاشور زدن ابرو می‌پرسند

طبیعی است که پیش از اقدام برای تغییر شکل ابروهای خود، بخواهید از زیر و بم آن آگاه شوید. پرسش‌های مختلفی ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کنند؛ از هزینه و بی‌ خطر بودن آن تا ماندگاری هاشور ابرو. اما مهم‌ترین سوالاتی که افراد درباره این روش مطرح می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

آیا هاشور ابرو ایمن است و خطری ندارد؟

پاسخ این پرسش تا حد زیادی بستگی به جایی دارد که هاشور را در آن انجام می‌دهید. در حالت عادی، این روش خطری ندارد. اما حتماً باید به یک آرایشگاه یا سالن زیبایی معتبر مراجعه کنید. همچنین افراد ماهر و آموزش‌ دیده باید، این تکنیک را روی ابروهای شما پیاده کنند. ضمن اینکه از استریل بودن وسایل هم اطمینان حاصل کنید تا هر تیغه فقط برای یک مشتری، مورد استفاده قرار بگیرد.

در طول پروسه هاشور زدن ابرو، قرار است درد بکشم؟

بدون شک هیچ روش یا تکنیک زیبایی، از کاشت مژه گرفته تا اصلاح ابرو، مطلقاً بدون درد نیست؛ اما میزان آن اهمیت دارد. در مورد هاشور کردن ابروها، از آنجایی که سوزن تنها به اپیدرمیس‌ها نفوذ می‌کند؛ شما دردی مانند اصلاح ابرو یا بند انداختن را تجربه خواهید کرد. به ‌علاوه، کرم بی حسی مانع از آن خواهد شد که همان میزان درد خفیف را هم حس کنید. نکته دیگر اینکه در طول کار، هیچ خونریزی یا تورمی نباید اتفاق بیفتد.

چقدر می‌توان به ماندگاری هاشور ابرو اطمینان داشت؟

اصلی‌ترین و کلیدی ‌ترین سوالی که افراد مایل هستند تا جواب آن را به ‌طور دقیق بدانند، این است: آیا هاشور ابرو پاک می‌شود؟ خوب بگذارید پاسخ پرسش بالا را اینطور بدهیم. این تکنیک معمولاً بین 12 تا 18 ماه و حتی در مواردی، 2 سال دوام می‌آورد. اگرچه، پیگمنت‌های رنگ به ‌مرور زمان پاک می‌شوند و شما باید هر سال، آن را ترمیم کنید.

با این حال، مدت ماندگاری هاشور، از فردی به فرد دیگر هم تفاوت دارد. مثلاً ممکن است تنها بعد از یک سال یا حتی زودتر، احساس کنید که ابروهایتان کمرنگ شده‌اند. این موضوع می‌تواند ناشی از کیفیت پایین رنگ یا نوع پوست شما باشد. به‌ طور کلی، پوست‌های چرب میانه چندان خوبی با پیگمنت‌های رنگ ندارند!

استفاده از پیگمنت‌های رنگ در متد هاشور ابرو
استفاده از پیگمنت‌های رنگ در متد هاشور ابرو

تاتو ابرو چه فرقی با هاشور دارد؟

کم نیستند کسانی که فکر می‌کنند هاشور زدن ابرو و تاتو یکی هستند. در نتیجه، به دلیل تصویر بدی که از تاتو ابرو در ذهن دارند، قید هاشور را هم می‌زنند. هر چند در هر دو روش، پیگمنت‌های رنگ به پوست وارد می‌شوند، اما این به معنای یکسان بودن نیست. تاتو یک تکنیک رنگی دائمی و هاشور نیمه‌ دائمی است که رنگ آن با گذشت زمان محو می‌شود.

علاوه بر این، مدل‌های تاتو سنتی ابرو، نسبتاً نازک‌تر هستند و در مقایسه با هاشور، خیلی طبیعی به نظر نمی‌رسند. چرا‌ که در روش هاشور ابرو از تکنیک‌هایی استفاده می‌شود که با دست انجام می‌‌گیرند. از همین رو، شکل واقعی ابرو شبیه ‌سازی می‌شود. نکته دیگر این است که این دو متد، از انواع مختلف رنگ بهره می‌گیرند. به این ‌صورت که تاتو سنتی ابرو در طول زمان ممکن است به سبز یا آبی متمایل شود، اما هاشور؛ حتی در صورت کم‌ رنگ شدن؛ رنگ خود را حفظ می‌کند.

هاشور زدن ابرو برای چه کسانی ممنوع است؟

اگر تحت درمان خاصی هستید یا داروهای انعقاد خون مصرف می‌کنید، بهتر است حداقل تا پایان درمان منتظر بمانید. در صورت لزوم می‌توانید با پزشک خود هم مشورت کنید. به‌ علاوه، هاشور ابرو در بارداری هم توصیه نمی‌شود.

طراحی شکل ابرو در روش هاشور
طراحی شکل ابرو در روش هاشور

چه کارهایی را باید برای ماندگاری هاشور ابرو انجام دهید؟

مرحله مراقبت‌های پس از هاشور بسیار مهم است، چرا که نقش اساسی در دوام کار دارد. بنابراین بلافاصله بعد از پایان پروسه، باید و نبایدهای زیر را رعایت کنید:

  • ابروهای شما نباید برای 72 ساعت، در تماس مستقیم با آب قرار بگیرند. البته برخی متخصصان، حتی 1 هفته را برای این پرهیز، پیشنهاد می‌دهند؛
  • برای تمیز کردن صورت خود می‌توانید از حوله استفاده کنید. حواستان باشد که حوله به ابروهایتان نخورد؛
  • برخی سالن‌های زیبایی کرم خنک‌ کننده را در اختیار مشتری قرار می‌دهند. پماد ویتامین A هم گزینه خوبی است؛
  • بعد از حدود یک هفته، زخم‌های کوچکی روی ابرو ایجاد می‌شوند. کندن آنها هم باعث عفونت می‌شود و هم رنگ را از بین می‌برد؛
  • از دست زدن به ابرو، خراشیدن آن یا خوابیدن به روی صورت خودداری کنید؛
  • وکس، بند انداختن و به ‌طور کلی اصلاح ابرو را تا بهبودی کامل؛ انجام ندهید؛
  • هرگونه فعالیت فیزیکی که باعث عرق کردن می‌شود؛ اعم از ورزش، شنا، جکوزی، حمام آب داغ و قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب را برای 14 روز کنار بگذارید؛
  • استفاده از محصولات آرایشی یا مراقبتی مانند صابون، لایه ‌بردار، ضد‌ چروک و غیره تا پیش از بهبودی؛ تهدیدی برای ماندگاری هاشور ابرو تلقی می‌شود.
مراقبت‌های پس از هاشور زدن ابرو
مراقبت‌های پس از هاشور زدن ابرو

پس از هاشور، شاهد چه تغییراتی خواهید بود؟

در لحظه‌های نخست بعد از پایان کار، چیزی از ابروهای شما مشخص نیست. کمی قرمزی و تورم روی آنها را پوشانده و هنوز برای اظهار نظر خیلی زود است! حتماً از خود می‌پرسید: “هاشور ابرو بعد از چند روز طبیعی میشه؟” مدام به آینه نگاه می‌کنید و در انتظار ابروهایی رؤیایی هستید. اما هاشور زدن ابرو هم برای خود دوره تکاملی دارد! چطور؟

  • روز اول تا پنجم: ابروها تیره به نظر می‌رسند. اندکی قرمزی و تورم هم عادی است؛
  • روز ششم تا دهم: هاشور ابرو بعد از یک هفته شروع به خشک شدن کرده و زخم‌های کوچک پوسته پوسته ظاهر می‌شوند که نباید آنها را بکنید؛
  • روز یازدهم تا پانزدهم: رنگ ابرو حدود 60 تا 70 درصد کم ‌رنگ می‌شود. وقتی زخم‌ها شروع به ریزش می‌کنند، ابروها هم نسبتاً روشن‌تر می‌شوند ؛
  • روز پانزدهم تا سی‌ام: رنگ ابروها ممکن است کمی غیر یکنواخت و نا‌مرتب باشد. این امر به خاطر پروسه نا منظم بهبود ابرو است و قبل از اینکه رنگ نهایی ظاهر شود، کاملاً نرمال است؛ 
  • بعد از ترمیم هاشور ابرو: آرایشگر یک جلسه ترمیم، ترتیب می‌دهد تا جاهای خالی را که هنوز باقی مانده‌اند، پر کند.
انواع هاشور ابرو از میکروبلیدینگ تا میکروشیدینگ
انواع هاشور ابرو از میکروبلیدینگ تا میکروشیدینگ

چند نکته کلیدی و کاربردی درباره انواع مختلف هاشور ابرو

حتماً شنیده‌اید که وقتی نام هاشور به میان می‌آید، برخی از انواع مختلف آن سخن می‌گویند. بعضی در جستجوی این هستند که بدانند سایه ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ. برخی هم در مورد متدهای دیگر تحقیق می‌کنند. اما آیا هاشور ابرو، شکل‌های گوناگون دارد؟ چه تفاوتی میان آنها وجود دارد؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سایه و هاشور ابرو بانوان هم ارائه میده؟

یک ابرو طبیعی برای بلند مدت می‌خواهید؟ هاشور سه ‌بعدی را امتحان کنید

مهم‌ترین تکنیک هاشور زدن ابرو همان هاشور سه ‌بعدی است. یعنی با یک مداد ابرو، طرحی روی ابروهایتان کشیده می‌شود تا طبیعی‌ترین نتیجه را به بار بیاورد. یک ظاهر ملایم، ظریف و پودری که در ذوق نمی‌زند. از آنجا که آرایشگر، کار طراحی ابروها را با مداد انجام می‌دهد، می‌توانید کاملاً روی فرم آن تسلط داشته باشید.

به ‌علاوه، این شیوه برای آنهایی مناسب است که تا به حال هیچ تکنیکی را روی ابروهای خود پیاده نکرده‌اند. ابروهای کم‌ پشت و نازک هم کاندیدای خوبی برای هاشور سه‌ بعدی هستند. مدت ماندگاری هاشور ابرو در این روش هم در حدود 1 تا 2 سال است.

ابروهای پُر پشت دارید؟ میکروبلیدینگ ابرو به درد شما می‌خورد

فقط آنها که ابروهای نازک دارند، دنبال روش‌هایی برای زیباسازی نیستند. افراد با ابروهای کلفت‌تر هم می‌توانند دستی به آنها بکشند و برای این کار، بهتر است سراغ هاشور شش ‌بعدی یا میکروبلیدینگ بروند. دلیل اطلاق عنوان میکرو‌بلیدینگ به این متد، استفاده از یک وسیله دستی پر از سوزن‌های کوچک ظریف است. به این سوزن‌های کوچک، تیغه‌های نانو هم گفته می‌شود.

ابزار فوق برای ایجاد تارهایی شبیه تار ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این‌ترتیب که، میکرو بلید‌ها اول یک برش کوچک زیر سطح بالایی پوست ایجاد می‌کنند. سپس آرایشگر، پیگمنت‌های رنگ را به شکل تارهای مو وارد پوست می‌کند تا یک ابروی معمولی پر را شبیه ‌سازی کند. این مدل هاشور زدن ابرو هم بین 12 تا 24 ماه ماندگاری دارد.

روش انجام میکروبلیدینگ ابرو
روش انجام میکروبلیدینگ ابرو

میکرو‌فدرینگ؛ تکنیک بی‌ دردسر

اگر فقط می‌خواهید دستی به ابروهای خود بکشید، میکروفدرینگ گزینه خوبی به شمار می‌رود. این روش هم در واقع گونه‌ای از میکروبلیدینگ است که از ابروهای طبیعی به عنوان پایه‌ای برای ایجاد ابروهای پر و حالت‌دار استفاده می‌کند. یعنی آرایشگر نقاط خالی بین موهای ابرو را برای حجم و حالت دادن بیشتر به کار می‌گیرد. البته بهتر است بدانید که ماندگاری هاشور ابرو به این روش، زیاد نیست.

هاشور زدن ابرو به روش میکرو‌شیدینگ

برای کسی که ظاهر ملایم و ظریف می‌خواهد، میکروشیدینگ بهتر است. از این متد معمولاً برای ایجاد ابروهای طبیعی و ملایم استفاده می‌شود. در میکروشیدینگ یک ابزار دستی به کار گرفته می‌شود و نقطه‌های کوچکی به وجود می‌آیند. در نهایت هم رنگ در این نقطه‌ها وارد می‌شود. لازم به ذکر است دوام میکروشیدینگ هم کم است.

هاشور ابرو با آرایشگران حرفه ای هوم سرویز

اگر می خواهید ابروهای شما با حالت طبیعی هاشور زده شوند، می توانید هاشور ابروهای خود را به آرایشگران حرفه ای هوم سرویز بسپارید. آرایشگران حرفه ای و باتجربه هوم سرویز، ابروهای شما را به بهترین شکل ممکن هاشور می زنند تا ابروهایی زیبا و خوش حالت داشته باشید و چهره شما زیباتر و جذاب تر شود.

هاشور ابرو با آرایشگران هوم‌سرویز

کیفیت عالی و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع ‌بندی

همانطور که دیدید، نکات و دانستنی‌های مهم پیرامون هاشور زدن ابرو زیاد هستند. در این مطلب، ما از مراحل انجام تکنیک هاشور، مراقبت‌های بعدی و انواع مختلف آن گفتیم. اگر به دنبال منبعی برای آشنایی کامل با هاشور ابرو می‌گردید، مقاله فعلی می‌تواند اطلاعات کاملی را در اختیارتان بگذارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سایه و هاشور ابرو بانوان هم ارائه میده؟

علاوه بر این، در دیگر مقالات هوم سرویز و همچنین مجله هوم سرویز، ما نکات مفیدی را پیرامون شیوه‌های مراقبت از پوست و مو نظیر مدل های جدید کوتاهی مو دخترانه، آموزش درست کردن ماسک مو آلوورا و اصول آرایش لب به اشتراک گذاشته‌ایم. اگر می‌خواهید قدم در دنیای مد بگذارید یا با روش‌های خانگی زیبایی آشنا شوید، به این مقالات مراجعه کنید. همچنین برای ثبت سفارش و آگاهی از قیمت خدمات متنوع هوم سرویز، از نظافت منزل گرفته تا ساخت کمد دیواری و شستشوی پرده نیز می توانید به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا