نظافت و پذیرایی

ترفندهای تمیز کردن و براق کردن شیشه‌ها بدون دغدغه

یکی از نکات مهم در نظافت شرکت و محل کار، تمیز کردن شیشه‌ها است. زمانی که شیشه‌های پنجره‌ها به‌خوبی تمیز می‌شوند، نورگیری بهتر اتفاق می‌افتد و تماشای مناظر بیرون راحت‌تر انجام می‌شود. کثیف بودن شیشه‌ها باعث به وجود آمدن ظاهری ناخوشایند در شرکت می‌شود.

اگر مدیر یا کارمند یک شرکت باشید، احتمالاً دوست دارید که با ترفندهای تمیز کردن و براق کردن شیشه‌ها آشنا شوید تا بتوانید در سریعترین زمان و با کمترین تلاش، شیشه‌های شرکت را تمیز کرده و فضای شرکت را زیباتر و جذاب‌تر کنید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ترفندهای تمیز کردن و براق کردن شیشه‌ها بدون دغدغه صحبت کنیم و به شما توضیح دهیم که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید و اصلاً چه روش‌هایی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راه‌های تمیز کردن و براق کردن شیشه‌ها
راه‌های تمیز کردن و براق کردن شیشه‌ها

بهترین ترفندهای تمیز کردن و براق کردن شیشه‌ها بدون دغدغه

ترفندهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بتوانید تمیز کردن شیشه‌ها را بهتر و سریع‌تر انجام دهید؛ اما در این مقاله می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین ترفندهایی که واقعاً کاربردی و ساده هستند و نتایج بسیار خوبی دارند اشاره کنیم و در مورد آنها توضیح دهیم.

1- تمیز کردن شیشه‌ها با استفاده از محلول صابون:

اولین کاری که می‌توانید برای تمیز کردن شیشه‌ها و براق شدن آنها انجام دهید، استفاده از محلول صابون است. برای این کار نیاز است که از چهار فنجان آب تصفیه شده استفاده کنید تا لکه‌ای روی شیشه‌ها باقی نگذارد و آن را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید. سپس این ترکیب را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی شیشه‌ها اسپری کنید و شیشه‌ها را تمیز کنید.

البته قبل از اینکه شروع به کار کنید، توصیه می‌کنیم با یک‌ پارچه کهنه، شیشه‌ها را گردگیری کنید و مخصوصاً لبه‌های پنجره را تمیز کنید تا بتوانید به‌صورت کامل آلودگی‌ها را از بین ببرید و سپس از این محلول برای تمیز کردن پنجره‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

برای نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید با استفاده از کاغذهای باطله یا روزنامه، شیشه‌ها را تمیز کنید تا بهترین نتیجه ممکن را مشاهده کنید.

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن شیشه‌ها
استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن شیشه‌ها

2- استفاده از سرکه سفید:

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن شیشه‌ها و برق انداختن آنها، استفاده از سرکه سفید است. با استفاده از این روش می‌توانید به‌راحتی تمامی لکه‌های موجود روی شیشه‌ها را از بین ببرید و آنها را کاملاً براق کنید.

برای استفاده از این ترفند، کافی است که چهار فنجان آب ولرم را با یک فنجان سرکه سفید ترکیب کنید و این مواد را خوب مخلوط کنید. سپس با استفاده از اسپری، آن را روی شیشه‌ها بپاشید و با روزنامه یا کاغذ باطله، شیشه‌ها را تمیز کنید.

این ترفند کمک می‌کند که از شر هر گونه لکه و اثر انگشت خلاص شوید و بتوانید شیشه‌هایی تمیز و زیبا داشته باشید. البته دقت کنید که نباید بگذارید محلول زیاد روی شیشه‌ها بماند و باید سریعاً آن را تمیز کنید تا کاملاً پاک شود. این راهکار برای تمیز کردن شیشه‌های مغازه و ویترین فروشگاه بسیار کاربردی است.

3- استفاده از محلول لیمو و سرکه سفید:

اگر میزان لکه‌های موجود روی شیشه‌ها بسیار زیاد است و به‌راحتی پاک نمی‌شود، این روش، یکی از بهترین ترفندها برای تمیز کردن شیشه‌ها و براق کردن آنها است و تمام شیشه‌ها را به‌سرعت برق می‌اندازد.

برای استفاده از این ترفند کافی است نصف فنجان سرکه سفید را با آب صاف شده و دو عدد لیمو ترکیب کنید. سپس چهار فنجان آب را نیز به آنها اضافه کنید و این محلول را خوب هم بزنید. در مرحله بعدی باید محلول خود را داخل یک بطری اسپری بریزید و روی شیشه‌ها بپاشید و سپس با استفاده از یک دستمال مناسب یا روزنامه باطله، شیشه‌ها را تمیز کنید.

این روش نتیجه بسیار فوق‌العاده‌ای برایتان ایجاد کرده و شیشه‌ها را از هرگونه کثیفی و آلودگی تمیز می‌کند. البته بهتر است قبل از تمیز کردن شیشه‌ها، آنها را گردگیری کنید تا بتوانید تمیز کردن آنها را راحت‌تر انجام دهید و خاک روی پنجره‌ها را نیز کاملاً از بین ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نماشویی هم ارائه میده؟

زمان مناسب برای تمیز کردن شیشه‌ها
زمان مناسب برای تمیز کردن شیشه‌ها

پنجره‌ها را چه زمانی تمیز کنیم؟

تا به اینجا سه ترفند به شما گفتیم که کمک می‌کنند بتوانید شیشه‌ها را به‌صورت کامل تمیز و براق کنید. حالا شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چه زمانی باید شیشه‌ها را تمیز کنیم تا همیشه پنجره‌هایی تمیز داشته باشیم؟

اشتباهی که خیلی از افراد می‌کنند، این است که فکر می‌کنند باید در زیر نور مستقیم خورشید شیشه‌ها را تمیز کنند تا بتوانند به‌راحتی لکه‌ها را ببینند و آنها را از بین ببرند؛ اما باید بدانید که این کار درست نیست و باعث می‌شود محلولی که استفاده می‌کنید روی شیشه خشک شود و لکه‌های بزرگی را روی شیشه ایجاد کند.

به همین خاطر بهترین زمان برای تمیز کردن پنجره‌های شیشه‌ای، زمانی است که هوا ابری است یا خورشید به‌صورت مستقیم نمی‌تابد. در این زمان شما می‌توانید به‌راحتی کار تمیز کردن شیشه‌ها را در نظافت ساختمان را انجام دهید و بهترین نتیجه را از این کار مشاهده کنید.

بهترین راهکار برای تمیز کردن شیشه‌های ساختمان
بهترین راهکار برای تمیز کردن شیشه‌های ساختمان

بهترین ترفندهای تمیز کردن شیشه‌ها و براق کردن شیشه‌ها بدون دغدغه

در این مقاله ترفندهایی را گفتیم که کمک می‌کنند بتوانید کار تمیز کردن شیشه‌ها را بهتر و راحت‌تر انجام دهید و هر گونه لکه‌ای را از روی شیشه‌ها پاک کنید. اما خیلی اوقات انجام چنین کارهایی وقت‌گیر است و باعث می‌شود که زمان زیادی از شما گرفته شود. گاهی اوقات هم تمیز کردن شیشه‌ به کاری خطرناک و حساس تبدیل می‌شود.

به همین خاطر بهترین روش برای تمیز کردن کامل شیشه‌ها، کمک گرفتن از یک متخصص برای نماشویی است که شیشه‌ها را در زمانی کم و با بهترین کیفیت تمیز می‌کند تا بتوانید از تماشای شیشه‌های تمیز و براق در شرکت خود لذت ببرید.

این کار هم باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما می‌شود و هم کمک می‌کند که وقت خودتان را به کارهای مهم‌تر اختصاص دهید و به کارهای شرکت خود رسیدگی کنید.

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته با بهترین راهکارها برای تمیز کردن شیشه‌های ساختمان آشنا شدید و متوجه شدید که در بسیاری از مواقع می‌توان این کار را به افراد حرفه‌ای و باتجربه سپرد تا کار نماشویی را برای شرکت یا ساختمان شما انجام دهند. اگر از خواندن این مطلب لذت بردید، می‌توانید برای مطالعه مقالاتی مانند ایده‌های جالب برای پارتیشن‌بندی شرکت و چک لیست موارد مهم در نظافت شرکت و شستشوی پارکینگ به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

همچنین در کانال آپارات هوم سرویز، شما ویدئوهای آموزشی جذابی را مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از نصب پرده و ساخت حفاظ پنجره گرفته تا پرده شویی و خشکشویی مبل آماده ارائه خدمات عالی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا