لوله کشی و تاسیسات

راهنمای لوله کشی توکار گاز خانگی

لوله کشی توکار گاز خانگی یکی از شیوه های مرسوم در اجرای لوله کشی گاز است که در آن به ظاهر، لوله ها دیده نمی شوند. اجرای لوله های توکار در موقع ساخت بنا و قبل از تکمیل ساختمان انجام می شود. این کار بسیار تخصصی است و هر گونه سهل انگاری در آن موجب بروز خطرات جانی و مالی برای ساکنین خواهد شد. از نظر اجرایی، اصول صحیح لوله کشی ها ، نوع جوش، تجهیزات و اتصالات و همچنین نرخ لوله کشی گاز، تفاوت هایی بین لوله کشی توکار و روکار وجود دارد. به همین جهت لازم است تا با پیمانکار در مورد نوع لوله کشی مشورت شود و با توجه به موقعیت بنا، بهترین شیوه اجرای کار انتخاب شود. این مطلب حاوی اطلاعاتی از نوع لوله کشی گاز توکار است با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

لوله کشی توکار گاز خانگی

برخلاف لوله کشی روکار، انشعابات و لوله های گاز توکار قابل رویت نیستند. دسترسی به این لوله ها تنها با برداشتن و باز کردن دریچه های روی آن امکان پذیر است. با توجه به اینکه مسیر لوله کشی و انشعابات گاز در دید قرار ندارد، طریقه جوشکاری متفاوت است. در این شیوه همیشه از اتصالات فولادی جوشی بدون درز استفاده می شود. در نقاطی که نیاز به جوشکاری باشد تنها روش جوشکاری برق، طبق استاندارد مجاز است. برای جلوگیری از خوردگی لوله های گاز توکار عملیات زنگ زدایی و چربی زدایی انجام می شود و پس از آن لوله ها عایق بندی خواهد شد. همه اتصالات و جوشکاری لوله های توکار باید یکنواخت و اصولی انجام شود. هر گونه اشکال ظاهری و یا اجرای جوش غیر حرفه ای، غیر استاندارد و خطر زا می باشد. 

عوامل تاثیرگذار بر نرخ لوله کشی گاز کدام است؟

سرویس لوله کشی توکار گاز خانگیسرویس لوله کشی گاز خانگی

نکات مهم در لوله کشی توکار گاز خانگی

اجرای لوله کشی برای گاز طبیعی ، برای تامین انرژی گرمایی در ساختمان بسیار رایج است. گاز طبیعی در دسترس ترین و ارزان ترین سوخت برای تامین گرما می باشد. همه ساختمان ها مجهز به انواع لوله کشی توکار یا روکار گاز خانگی هستند. در هر دو شیوه اجرای لوله ها لازم است تا استانداردهای مصوب رعایت شود. برخی از اصول مهم در نصب لوله های توکار اینها هستند:

  • رعایت فاصله در نصب لوله ها

به طور معمول کانال های افقی یا عمودی لوله های گاز از کانال های سایر تاسیسات جدا در نظر گرفته می شود. در صورتی که از کانال های مشترک برای لوله های آب و کابل برق و لوله های گاز استفاده می شود لازم است تا نکات ایمنی و عایق کاری ها انجام شود. طبق استانداردهای مصوب باید لوله های گاز به فاصله حداقل 10 سانتیمتر از سایر لوله ها و تاسیسات فاصله داشته باشد. در صورت نصب لوله های گاز در کانال افقی مستقل، پس از عایق کاری لوله ها از ماسه خشک برای پر کردن کانال استفاده می شود.

  • نصب لوله های توکار  گاز زیر کف پارکینگ

یکی از مهم ترین نکات در مورد نصب لوله های گاز خانگی از کف ساختمان و به خصوص پارکینگ است. با توجه به اینکه حرکت اتوموبیل ها در پارکینگ به کف و کانال ها فشار زیادی وارد می کند لازم است تا نکات ایمنی رعایت شود. پس از حفر کانال لوله کشی گاز تو کار و نصب لوله ها عملیات عازق بندی انجام شده و کانال با ماسه پر می شود. نصب غلاف فلزی جهت محافظت از لوله های گاز توکار و کانال الزامی است. در صورت استفاده از غلاف های فلزی دیگر فشار وارده به کف پارکینگ به لوله ها منتقل نخواهد شد. دقت داشته باشید در صورتی که از کانال مشترک برای سایر تاسیسات و لوله های گاز استفاده می شود، عملیات پر کردن ماسه حذف خواهد شد. در این صورت لازم است تا کانال دارای تهویه مناسب باشد.

سرویس لوله کشی گاز

لوله کشی توکار گاز خانگی در تهرانخدمات لوله کشی گاز توکار و روکار در ساختمان

ویژگی های لوله کشی توکار گاز خانگی

اجرای لوله کشی گاز توکار تنها در مرحله ساخت بنا امکان پذیر است. در صورتی که قصد جا یه جایی لوله های گاز و یا افزودن انشعابات را داشته باشد می بایست از لوله کشی روکار گاز استفاده کنید. پروژه های لوله کشی های توکاز همچون لوله های آب گرو و سرد هستند که پس از تکمیل بنا جلوی چشم نیستند. از نظر برتری نمی توان بین لوله کشی روکار و توکار، یکی را انتخاب کرد. اما اگر به دنبال زیبایی های بصری و مسائل زیبایی شناختی هستید قطعا لوله کشی گاز توکار بسیار بهتر است. در این سیستم دیگر هیچ لوله ای از روی کار نمایان نخواهد شد.

لوله کشی پلی اتیلن چه کاربردی دارد؟

قیمت اجرای لوله کشی گاز توکار

یک قیمت واحد برای همه پروژه های گاز رسانی وجود ندارد. متراژ فضای مورد نظر، تعداد انشعابات و تجهیزات نصب همگی روی قیمت ها تاثیر می گذارند. به طور کلی نحوه محاسبه نرخ لوله کشی گاز هوم سرویز به صورت متری است. در این مورد حداقل فضا 10 متر در نظر گرفته می شود برای موارد کمتر از 10 متر نرخ ثابت محاسبه می شود. قیمت خرید تجهیزات نصب و انشعابات هم به این مبلغ افزوده می شود. در صورت تهیه مواد اولیه و تجهیزات لوله کشی توسط همیار لوله کش، فاکتور خرید به مشتری ارائه می شود.

قیمت لوله کشی گاز

سرویس تعمیر ترموکوبل بخاری گازی

قیمت لوله کشی توکار گاز خانگیلوله کشی توکار گاز خانگی در تهران

خدمات لوله کشی گاز خانگی

لوله کشی گاز هوم سرویز از سرویس های تخصصی و فنی این سامانه است که در سطح تهران بزرگ فعال است. همه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، محیط های کارگاهی و … می توانند برای نصب انشعابات لوله های گاز روکار و توکار از خدمات این سرویس استفاده کنند. لوله کشی توکار گاز خانگی ، لوله کشی گاز روکار در ساختمان های قدیمی، لوله کشی گاز صنعتی و … پذیرفته می شود. نرخ لوله کشی گاز و اجرای لوله کشی گاز توکار پس از بازدید و تخمین تجهیزات به طور دقیق اعلام می شود. کار با کیفیت را از بهترین های این حرفه بخواهید. همه سفارش های ثبت شده در اپلیکیشن هوم سرویز شامل تضمین کیفیت خدمات هستند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی گاز هم ارائه میده؟

سرویس لوله کشی گاز را به رایگان در اپ هوم سرویز ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا