برقکاری ساختمان

تست سیم کشی برق چیست و چرا انجام می شود؟

برای ساخت بنا کارهای زیادی انجام می شود. پس از ساخت اسکلت اصلی عملیات سیم کشی برق و تلفن و … شروع می شود. پیمانکار برق کابل کشی و سیم کشی های ساختمان را طبق نقشه برق اجرا می کنند. این یک طرف ماجراست. به مرور مشکلاتی در سیستم برق رسانی ساختمان پیش می آید ولی به سادگی نمی توان مشکل را پیدا کرد. برای پیدا کردن ایرادات مدار تنها را استفاده از تست سیم کشی برق است. با توجه به خطراتی که سیم کشی معیوب به همراه دارد انجام این تست در مواقع مشکوک ضروری است.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تست سیم کشی برق چیست؟

کیفیت عایق کاری سیم برق در اثر نش های الکتریکی، مواد خورنده شیمیایی، اضافه ولتاژ ها و حتی برخی عوامل محیطی نظیر رطوبت و دما دچار آسیب می شود. با توجه به اهمیت سیم کشی برق از نظر خطرات احتمالی، لازم است تا به صورت دوره ای تست سالم بودن سیم کشی برق انجام شود. تست سیم کشی برق ساختمان از تست های ایمنی است که در همه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … انجام می شود. با انجام این تست ساده می توان از خطرات ناشی از ایراد در سیم کشی ساختمان جلوگیری کرد. شوک الکتریکی و آتش سوزی از مهم ترین خطرات ناشی از معیوب بودن سیستم های برق رسانی و مدارات برقی هستند. برای انجام این تست از  دستگاه  دیجیتالی مخصوص میگر استفاده می شود. 

قیمت برقکاری ساختمان هوم سرویز

تست سیم کشی برق در تهرانتعمیرات برق ساختمان در تهران

تست میگر چیست؟

( Megger ) یک دستگاه کوچک و کارامد برای سنجش میزان عایق بودن مدارات الکتریکی است! برخی از این دستگاه ها مجهز به حافظه داخلی هستند و قادرند اطلاعات زیادی را در حافظه ذخیره نگه دارند. میگر نوعی دستگاه مگا اهم متر است که برای تست برق دار بودن کابل یا اتصالات کوتاه کارایی مناسبی دارد. با انجام تست میگر می توان اندازه گیری ولتاژ و مقاومت الکتریکی را انجام داد. در ساختمان های مسکونی لازم است تا کل مسیر سیم کشی قدیمی و تغییرات داخلی مورد سنجش قرار گیرد. به خصوص در هنگام تعمیرات سیم کشی برق می بایست از میزان عایق بودن مدار اطلاع داشت. تست میگر برق برای شناسایی ولتاژهای با مقدار بالا انجام می شود. عقربه دستگاه اهم سنج میگر در صورت مواجهه با ولتاژ برق حرکت می کند. مقادیر قابل قبول مقاومت عایق، بسته به استانداردهای ارجاع شده مشخص می شود.

۶ اشکال رایج در سیم کشی برق ساختمان

تست سیم کشی برق در ساختمان های قدیمی

با توجه به فرسوده بودن مدارات سیم کشی در ساختمان های قدیمی اهمیت انجام تست میگر بیشتر است. برای انجام تست سالم بودن سیم کشی به نقشه برق ساختمان نیاز دارید. در این نقشه اطلاعات کاملی از همه پنل های الکتریکی وجود دارد و محل دقیق انشعابات، فیوزها، مدار شکن ها و …. مشخص شده است. اگر این نقشه وجود نداشته باشد باید کلیدهای اصلی را پیدا کرده و دیاگرام همه مدارشکن ها و فیوزها و …. را ترسیم کنید. لازم است تا همه مدارات سیم کشی با دستگاه تست و عدد ولتاژ یادداشت شود. لوسترها و لامپ هایی که به کلید وصل می شوند، پریزهای برق و … می بایست مورد سنجش قرار گیرند. بسیم کشی برق برای لوازم خانگی دارای مدار شکن های دوبل یا فیوزهای بزرگتر هستند در بسیاری از این موارد پنل های فرعی و مدارات موازی هم کار شده است. 

توجه: در ساختمان های قدیمی امکان تغییرات در نقشه برق اصلی ساختمان وجود دارد! صاحبان قبلی همیشه تغییراتی را در سیستم سیم کشی انجام می دهند چنانچه نقشه اولیه برق را داشته باشید می توانید مسیر مدارات را از روی آن مشخص کنید. بهتر است برای موارد بعدی نقشه برق را ترسیم کنید.

تابلو برق ساختمان چیست و چه کاربردی دارد؟

خدمات تست سیم کشی برقتست سالم بودن برق کشی ساختمان مسکونی

ضرورت تست سیم کشی برق

سیم کشی برق از سیستم هایی است که توسط متخصص برق اجرا می شود. در حالت عادی سیم کشی های استاندارد مشکلی را ایجاد نمی کنند اما فرسودگی سیم ها و مدارات برقی در طی زمان را نمی توان نادیده گرفت. کار کردن روی سیم های برق ساختمان و انشعابات کلید و پریز و …. نیازمند داشتن اطلاعات تخصصی است. افرادی که در زمینه سیم کشی آموزش ندیده اند نباید به صرف داشتن یک فازمتر و پیچ گوشتی اقدام به باز کردن و تعمیرات کلید و پریزها کنند. برای مثال نصب لوستر به سقف لازم است تا از قبل عایق بودن سیم ها بررسی شود. نصب لامپ سنسوردار کاری نیست که بدون تخصص بتوانید انجام دهید. خطرات ناشی از شوک ولتاژ بالای برق را نمی توان نادیده گرفت. جعبه تقسیم ها، فیوزها و حتی همین کلید و پریزهای ساده نیز می توانند دچار ایراد شوند.

نکته: حتما قبل از کار روی مدارهای الکتریکی، با ولت متر تست انجام دهید. طرز کار با دستگاه میگر و اهم سنج مشکل نیست! اگر عقربه عددی را نشان می دهد هنوز در مدار، جریان برق وجود دارد و برق قطع نشده است. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید برای حفظ جان خود از یک متخصص برق کمک بگیرید.

پیمانکار برق ساختمان چه وظایفی دارد؟

هزینه سیم کشی و تست برقوضعیت سیم کشی ساختمان چگونه است

تعرفه سیم کشی برق و رفع اتصالی هوم سرویز

قیمت سیم کشی برق

خدمات سیم کشی برق ساختمان در تهران

 تست سیم کشی برق ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … در تهران از خدمات فنی هوم سرویز است. عیب یابی سیم کشی برق و رفع اتصالی و ایرادات مدار توسط دستگاه انجام شده و تخریب به همراه ندارد. حتی کوچکترین اشکال در سیستم روشنایی و مدار برقی می تواند خسارات زیادی به همراه داشته باشد. در صورت نیاز به تعویض سیم کشی قدیمی عملیات نوسازی مدارات انجام می شود. برای ثبت سفارش رایگان از اپلیکیشن هوم سرویز و یا تلفن درج شده در بالای صفحه استفاده کنید.سرویس های فنی هوم سرویز نظیر سیم کشی ساختمان شامل گارانتی و تضمین کیفیت می باشد. هزینه نهایی خدمات پس از بازدید رایگان از محل اطلاع رسانی می شود. در صورت توافق با مشتری فرایند تعمیرات و تهیه لوازم و مصالح توسط همیار انجام خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی برق و رفع اتصالی هم ارائه میده؟

سرویس سیم کشی برق و رفع اتصالی را به رایگان از طریق اپ هوم سرویز سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا