بنایی و دکوراسیونهوم سرویز

انواع مدل کمد دیواری جدید و شیک + 300 عکس و نمونه کار

انواع طرح و مدل کمد دیواری به همراه عکس و نمونه کار

کمد دیواری، یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی خانه است و به ما کمک می‌‌کند تا وسایل خود را منظم کنیم و خانه‌ای مرتب و شیک داشته باشیم. با وجود کمد دیواری در منزل، دکوراسیون داخلی خانه زیباتر و شیک‌تر می‌شود. امروزه، انواع مدل‌های کمد دیواری با جنس‌های مختلف و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود و گزینه‌های زیادی را در برابر شما قرار می‌دهد. تنوع زیاد باعث می‌شود که انتخاب نهایی از میان انواع مدل کمد دیواری سخت شود و ندانید که کدام یک از مدل‌های کمد دیواری برای منزل شما مناسب‌تر است.

در این نوشته قصد داریم شما را با انواع مدل‌های کمد دیواری جدید و شیک آشنا کنیم. همچنین حدود 300 عکس از بهترین نمونه‌ کار های کمد دیواری را به شما نشان خواهیم داد. همچنین با انواع مدل کمد دیواری بر اساس جنس، رنگ، سبک، نوع کاربری و… آشنا خواهید شد.

با مطالعه این نوشته و مشاهده تصاویر و عکس کمدها، شما می‌توانید طرح و مدل کمد دیواری منزلتان را به‌راحتی انتخاب کنید و زیباترین و جدیدترین مدل کمد را سفارش دهید.

اگر قصد طراحی کمد دیواری جدید برای منزل را دارید پیشنهاد می کنیم با کمک هوم سرویز بهترین مدل کمد دیواری مناسب نیاز خود را انتخاب کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

انواع مدل کمد دیواری
مدل کمد دیواری

انواع مدل های کمد دیواری به همراه عکس و نمونه کار

انواع مدل کمد دیواری بر اساس نوع کاربری + عکس

کمد دیواری را می‌توان برای قسمت‌های مختلف خانه نصب کرد و از آن برای مرتب نگه داشتن وسایل استفاده کرد. طراحی مدل کمد دیواری، به کاربری کمد و محل قرارگیری آن بستگی دارد. مثلاً ظاهر کمد اتاق پذیرایی با کمد اتاق خواب یا کمد لباس فرق دارد. به همین دلیل خوب است با انواع مدل کمد دیواری بر اساس نوع کاربری آشنا شوید تا بتوانید بهترین مدل کمد را برای هرکدام از قسمت‌های منزلتان انتخاب کنید.

در ادامه با انواع مدل های کمد دیواری و عکس و نمونه کارهای متخصصین ساخت کمد هوم سرویز برای سالن پذیرایی، اتاق خواب، اتاق مستر، اتاق پرو، کمد داخل راهرو، کمد رختخواب، کمد انباری و زیرپله، کلوزت روم، کمد اتاق کار، کمد اتاق کودک و نوجوان، کمدهای اداری، کمد مناسب برای آرایشگاه و کمد استخر آشنا خواهید شد.

کمد دیواری پذیرایی

یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن کمد، سالن پذیرایی است. ظاهر کمد پذیرایی در دکوراسیون خانه تاثیر زیادی دارد و به مرتب کردن ظروف پذیرایی کمک می‌کند. طرح کمد پذیرایی باید مدرن و کلاسیک باشد تا زیبایی سالن پذیرایی را چندین برابر کند. کمد دیواری اتاق پذیرایی می‌تواند از جنس چوب، ام دی اف، ممبران، شیشه، هایگلاس یا ترکیبی باشد.

اگر قسمتی از کمد دیواری پذیرایی را با درب شیشه‌ای سفارش دهید، این کمد به عنوان پارتیشن یا ویترین نیز کاربرد خواهد داشت و جذابیت دکوراسیون پذیرایی شما را بیشتر می‌کند. فضای داخل این کمدهای شیشه‌ای، مکان خوبی برای قرار دادن وسایل تزئینی و ظروف پذیرایی است.

مدل کمد دیواری داخل سالن پذیرایی
کمد دیواری شیک

بهتر است کمد دیواری را در گوشه‌های سالن پذیرایی بگذارید. همچنین اگر در ورودی سالن پذیرایی، راهرویی وجود دارد، می‌توانید کمد را در راهرو قرار دهید.

کمد دیواری پذیرایی ساده
کمد دیواری پذیرایی ساده

کمد دیواری ریلی برای پذیرایی مناسب است و باعث می‌شود که از فضای سالن پذیرایی، به‌درستی استفاده کنید. در تصویر زیر، نمونه ساخت کمد پذیرایی با درب ریلی را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری با درب ریلی در پذیرایی
مدل کمد با درب ریلی

یکی از مدل‌های خاص و لاکچری کمد پذیرایی، کمد دیواری بدون دستگیره است که با اجرای نورپردازی بسیار جذاب می‌شود.

کمد دیواری در پذیرایی
کمد دیواری شیک

اگر می‌خواهید سالن پذیرایی منزلتان بزرگتر به نظر برسد، کمد دیواری با درب آینه‌ای را برای منزلتان سفارش دهید.

کمد با درب آینه‌ای
کمد با درب آینه‌ای

در تصویر زیر، یکی از مدل‌های زیبای کمد دکوری پذیرایی را مشاهده خواهید کرد که با مبلمان و فرش پذیرایی به‌خوبی هماهنگ است:

کمد دکوری
کمد دکوری پذیرایی

برای انتخاب زیباترین مدل کمد، بهتر است عکس انواع مدل‌های جدید کمد دیواری را مشاهده کنید. جذاب‌ترین مدل کمد پذیرایی، کمد با درب شیشه‌ای است. در تصاویر زیر، کمد دیواری‌های شیک و مدرن را مشاهده می‌کنید که با درب شیشه‌ای و نورپردازی خطی ساخته شده است:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
نمونه کار کمد پذیرایی
عکس کمد دیواری سالن پذیرایی

کمد دیواری کنج پذیرایی

در کنج‌های خانه و فرورفتگی‌های دیواری، فضایی به شکل شکسته وجود دارد که چیدمان دکور را به هم می‌زند و قابل استفاده نیست. با طراحی درست این فضا برای قرار دادن کمد دیواری یا ویترین، می‌توان از کنج پذیرایی یا فرورفتگی دیوار به‌خوبی استفاده کرد و قناسی منزل را از بین برد.

اگر فضای خانه شما به گونه‌ای است که امکان ساخت کمد دیواری در کنج پذیرایی وجود دارد، از این فرصت استفاده کنید و قسمتی از این فضا را به کمد دیواری اختصاص دهید.

کمد دیواری در کنج پذیرایی
کمد دیواری کنج پذیرایی

کمد راهروی ورودی خانه

اولین مکانی که افراد به محض ورود به خانه مشاهده می‌کنند، راهروی ورودی خانه است. زیبایی راهروی ورودی، تاثیر زیادی روی دکوراسیون خانه دارد. هرچقدر ورودی خانه شیک‌تر و منظم‌تر باشد، احساس بهتری را به مهمانان خانه منتقل می‌کند. یکی از مکان‌های جالب برای ساخت کمد دیواری، راهروی ورودی خانه است. کمدهای داخل راهرو، حکم گنجه‌های مدرن را دارند و می‌توان از آنها به عنوان جاکفشی و جا لباسی استفاده کرد.

کمد راهرو ورودی
کمد راهرو ورودی

معمولاً کمدهای ورودی سالن چندین طبقه دارند و می‌توان از آنها برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل مختلف استفاده کرد.

کمد ورودی سالن
کمد ورودی سالن

برای انتخاب رنگ کمد دیواری راهرو باید به رنگ پرده‌ها، مبلمان و دیوارهای داخلی منزل توجه کرد و با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی خانه، رنگ کمدها را مشخص کرد.

رنگ کمد دیواری
کمد راهرویی

اگر می‌خواهید در ورودی منزل، نگاهی به ظاهرتان بیندازید، خوب است از آینه در قسمتی از کمد دیواری استفاده کنید.

کمد ورودی خانه با درب آینه‌ای
کمد ورودی خانه با درب آینه‌ای

برای انتخاب مدل کمد دیواری ورودی خانه، می‌توانید از میان انواع مدل‌های مینیمال، مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک انتخاب خود را انجام دهید.

مدل کمد دیواری ورودی خانه
مدل کمد دیواری ورودی خانه

در تصویر زیر، نمونه‌ای از کمد با درب ریلی را مشاهده می‌کنید که در ورودی خانه ساخته شده است و هم به عنوان کمد و هم به عنوان جاکفشی کاربرد دارد:

کمد با درب ریلی
کمد دیواری ورودی هال

در این تصویر، نمونه‌ای از کمد دیواری سفید رنگ را مشاهده می‌کنید که در قسمت راهروی ورودی قرار دارد و به منظم شدن وسایل خانه کمک می‌کند.

ساخت انواع کمد
کمد دم دری

در صورتی که عرض راهروی ورودی زیاد باشد، می‌توانید از کمدهای پهن و بزرگ برای این قسمت از خانه استفاده کنید که بسیار جادار است و اصلاحا به کمد لباس راهرو یا کمد راهرویی معروف است. در تصویر زیر، نمونه‌ کارهایی از کمد سرتاسری و بزرگ را در راهروی ورودی مشاهده خواهید کرد.

کمد دیواری بزرگ برای خانه
کمد شیک ورودی سالن

مدل کمد دیواری اتاق خواب

یکی از بهترین مکان‌ها برای ساخت کمد دیواری، اتاق خواب است. در اکثر موارد، افراد از کمد لباس اتاق خواب استفاده می‌کنند تا بتوانند لباس‌های خود را داخل کمد بگذارند و فضایی منظم و شیک برای استراحت داشته باشند.

مدل کمد دیواری اتاق خواب
مدل کمد دیواری اتاق خواب

معمولاً کمد لباس اتاق خواب با ارتفاع زیاد ساخته می‌شود تا بتوان انواع لباس‌ها را داخل آن جا داد.

مدل کمد برای اتاق خواب
مدل کمد برای اتاق خواب

برای انتخاب مدل کمد دیواری اتاق، می‌توانید از میان انواع کمدهای ریلی، کشویی و کلاسیک انتخاب خود را انجام دهید. اگر فضای اتاق شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم که از کمدهای ریلی برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید. در تصویر زیر، نمونه‌ای از کمد چوبی با درب ریلی را مشاهده می‌کنید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
کمد دیواری برای اتاق
کمد دیواری برای اتاق کوچک

اگر فضای اتاق بزرگ است، می‌توانید از مدل کمد دیواری کلاسیک برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید. کمدهای کلاسیک به دلیل داشتن درب بازشو، به فضای زیادی نیاز دارند و برای اتاق‌های بزرگ مناسب هستند. در عکس های زیر نمونه‌ای از طرح کمد کلاسیک را مشاهده خواهید کرد:

ساخت کمد کلاسیک
کمد دیواری اتاق خواب ساده

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای ساخت کمد دیواری در اتاق، رنگ سفید است. کمدهای سفید، ظاهر شیک و زیبایی دارند و با تمام رنگ‌ها هماهنگ هستند. نمونه ساخت کمد دیواری سفید را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

عکس کمد دیواری
عکس کمد دیواری

همچنین انواع مدل‌های کمد دیواری با رنگ طوسی، نسکافه‌ای، قهوه‌ای و کاپوچینو نیز بسیار محبوب هستند و جزو رنگ‌های شیک برای کمد محسوب می‌شوند.

کمد دیواری قهوه‌ای
کمد دیواری اتاق خواب 12 متری

مدل کمد رختخواب

کمدهای مخصوص رختخواب از نظر ابعاد بزرگ هستند و مخصوص قرار دادن رختخواب ساخته می‌شوند. ابعاد کمدهای رختخواب با طول و عرض زیاد طراحی می‌شوند. در این کمدها، معمولاً هیچ طبقه‌ای وجود ندارد یا اینکه یک الی دو طبقه با فاصله زیاد از هم در داخل کمد تعبیه می‌شوند.

کمد دیواری مخصوص رختخواب
کمد دیواری مخصوص رختخواب

کمدهای رختخواب با درب‌های لولایی ساخته می‌شوند تا به‌راحتی باز و بسته شوند. مزیت انتخاب درب لولایی برای کمد رختخواب این است که بعد از باز کردن درب کمد، به تمام فضای داخل کمد دسترسی خواهید داشت.

کمد رختخواب
کمد رختخواب

معمولاً کمدهای رختخواب بزرگ با چوب و ام دی اف ساخته می‌شوند و استحکام بالایی دارند.

اگر اتاق خواب بزرگی دارید، می‌توانید از کمد رختخواب استفاده کنید و پتوها و تشک‌ها را به صورت منظم در داخل کمد قرار دهید.

کمد رختخواب چوبی و ام دی اف
کمد رختخواب بزرگ

کمد دیواری کلوزت روم

یکی دیگر از مدل‌های کمد برای اتاق، کلوزت روم است. معمولاً انواع مدل‌های کلوزت روم به شکل بدون درب با طبقه‌های متعدد ساخته می‌شوند و فقط برای نگهداری لباس کاربرد دارند.

در وبلاگ هوم سرویز درباره ویژگی‌های کلوزت روم و اندازه آن صحبت کردیم و مزایای وجود این مدل کمد را به شما توضیح دادیم. امروزه داشتن کلوزت روم در خانه‌های ایرانی بسیار رایج شده است و به منظم شدن و زیبایی خانه کمک زیادی می‌کند.

عکس کلوزت روم
عکس کلوزت روم

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که کلوزت روم چه فرقی با کمد مخصوص لباس دارد؟ تفاوت کلوزت روم با کمد لباس در این است که کمد دیواری لباس درب دارد؛ اما کلوزت روم بدون درب است. البته بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که از درب شیشه‌ای برای ساخت کلوزت روم استفاده شود تا گردوخاک روی لباس‌ها قرار نگیرد.

در تصویر زیر نمونه کارهای ساخت کلوزت روم با درب شیشه‌ای را مشاهده می‌کنید:

مدل جدید کلوزت روم با درب شیشه‌ای
مدل جدید کلوزت روم با درب شیشه‌ای

این روزها شاهد محبوبیت کلوزت روم در میان بلاگرها و افراد خوش‌لباس هستیم. شما هم می‌توانید این مدل کمد را برای منزل خود سفارش دهید و به منظم شدن و تمیزی فضای خانه خود کمک کنید.

کلوزت روم مدرن
کلوزت روم مدرن

کلوزت روم در مکانی قرار می‌گیرد که مخصوص عوض کردن لباس و آماده شدن افراد است.

مدل کمد لباس
عکس کلوزت روم کوچک ایرانی

اگر اتاق کوچکی در منزل دارید، می‌توانید دور تا دور آن اتاق را با کمد دیواری بپوشانید و کلوزت روم شیک و زیبایی داشته باشید.

ساخت انواع کمد و کلوزت روم
کلوزت روم لاکچری

بعد از سفارش ساخت کلوزت روم، بهتر است نورپردازی حرفه‌ای را در داخل این مدل کمد اجرا کنید تا جذابیت آن چند برابر شود.

نورپردازی در کلوزت روم
اهمیت نورپردازی در کلوزت روم

کمد دیواری اتاق مستر

اتاق مستر، فضایی خصوصی و مهم است که دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد. در داخل اتاق مستر، وسایلی مانند تختخواب، میز آرایش، آینه و کمد لباس قرار می‌گیرد. با داشتن کمد دیواری در اتاق مستر، فضا مرتب‌تر می‌شود؛ زیرا می‌توان لباس‌ها، کفش‌ها و سایر وسایل خصوصی را در داخل این کمد قرار دارد.

کمد دیواری اتاق مستر
کمد دیواری اتاق مستر

قبل از طراحی کمد دیواری اتاق مستر، باید اندازه کمد دیواری را به‌درستی مشخص کنید؛ زیرا در داخل اتاق مستر وسایل دیگری مانند تختخواب، میز آرایش، آینه و پاتختی نیز قرار می‌گیرد و باید فضای کافی برای کمد دیواری وجود داشته باشد.

کمد دیواری طوسی برای اتاق مستر
طراحی کمد دیواری اتاق مستر

یکی از ایده‌های جالب برای مدل کمد اتاق مستر این است که فضای بین کمدها را به قرار دادن وسایل دکوری اختصاص دهید تا کمد از حالت به‌ هم پیوسته و معمولی دربیاید.

دکوراسیون اتاق مستر
دکوراسیون اتاق مستر

از آنجایی که اتاق مستر، بزرگترین اتاق در خانه است، فضای کافی برای گذاشتن کمد دیواری را دارد. به همین دلیل دستتان برای انتخاب مدل کمد دیواری اتاق مستر باز است و می‌توانید از میان انواع مدل‌های کلاسیک و مدرن، گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید.

مدل کمد دیواری اتاق مستر
مدل کمد دیواری اتاق مستر

کمد دیواری بزرگ با طراحی ساده و رنگ‌های زیبا برای اتاق مستر بسیار مناسب هستند.

کمد دیواری چوبی برای اتاق مستر
کمد دیواری چوبی برای اتاق مستر

برای انتخاب رنگ کمد اتاق مستر خوب است به سایر اجزای اتاق مانند کفپوش‌ها، تختخواب، پاتختی، پرده و مبلمان اتاق توجه کنید و رنگی متناسب با سایر وسایل را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ کمد اتاق مستر
انتخاب رنگ کمد اتاق مستر

اگر فردی مرتب هستید و به نظم لباس‌ها و وسایل خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید سفارش ساخت کمد دیواری شیشه‌ای را بدهید و از وجود این مدل کمد لذت ببرید. در عکس های زیر، نمونه‌ کارهایی از کمد دیواری شیشه‌ای را در اتاق مستر مشاهده خواهید کرد:

کمد دیواری اتاق کار

اگر برای اتاق کار و شرکت خود به دنبال کمد دیواری مناسب هستید، بهتر است کمدی ساده و شیک را برای این قسمت از خانه یا شرکت انتخاب کنید.

کمد دیواری برای اتاق کار
کمد دیواری برای اتاق کار

طرح کمد دیواری اتاق کار باید چندین طبقه و قفسه داشته باشد تا بتوانید انواع کتاب‌ها، مدارک، وسایل مهم و فایل‌های کاری را در داخل طبقات کمد قرار دهید.

ویژگی‌های کمد مناسب برای اتاق کار
ویژگی‌های کمد مناسب برای اتاق کار

رنگ‌هایی مانند مشکی، قهوه‌ای، طوسی تیره و سفید برای کمد دیواری محیط کار مناسب هستند.

کمد دیواری مشکی برای فضای کاری
کمد دیواری مشکی برای فضای کاری

برای سفارش طراحی و ساخت کمد دیواری محیط کار، باید به فضای عمودی اتاق توجه بیشتری داشته باشید و از این فضا حداکثر استفاده را کنید.

ساخت قفسه و کمد برای اتاق کار
ساخت قفسه و کمد برای اتاق کار

با داشتن کمد دیواری با درب کشویی یا درب تاشو، این امکان را دارید که از تمام وسایل کار و اسناد مهم به‌خوبی نگهداری کنید و شلوغی فضا را پنهان کنید.

سفارش ساخت کمد برای اتاق کار
سفارش ساخت کمد برای اتاق کار

مدل کمد دیواری اتاق پسرانه

بسیاری از والدین، به فکر ساخت کمد دیواری برای اتاق پسر خود هستند تا فضایی مرتب و شیک را در اتاق فرزندشان ایجاد کنند. با داشتن کمد دیواری اختصاصی، احساس آرامش و مهم بودن به پسران منتقل می‌شود. در عکس های زیر نمونه کار ساخت کمد دیواری کوچک برای اتاق کودک پسر را مشاهده می‌کنید:

مدل کمد دیواری اتاق پسرانه
مدل کمد دیواری اتاق پسرانه

طرح و رنگ کمد دیواری برای اتاق پسر نوجوان، باید با توجه به روحیات و علائق او انتخاب شود. کمد دیواری‌های ساده با رنگ‌هایی مانند آبی، مشکی، قرمز، سبز، زرد، طوسی و ترکیبی برای اتاق پسران مناسب هستند.

کمد دیواری آبی
انتخاب رنگ آبی برای کمد

بهتر است کمد دیواری اتاق پسرانه، تعدادی طبقه و قفسه داشته باشد تا انواع کتاب‌ها، لوازم تحریر، وسایل بازی، لگو، ماشین و… در داخل کمد جا شود.

کمد اتاق نوجوان پسرانه

تقسیم‌بندی کمد دیواری به دو قسمت کمد لباس و کمد اسباب بازی یا کتابخانه، ایده جالبی است که به مرتب نگه داشتن وسایل کمک می‌کند.

راهنمای انتخاب مدل کمد دیواری
راهنمای انتخاب مدل کمد دیواری

بعضی از پسران دوست دارند عکس فوتبالیست‌ها و افراد مهم را در اتاقشان نگه دارند. با در نظر گرفتن بخشی از کمد به عنوان ویترین، می‌توان انواع تابلوها و مجسمه‌ها را به نمایش گذاشت.

کمد دیواری اتاق با تخت
کمد دیواری اتاق با تخت

اگر به فکر ساخت کمد دیواری برای اتاق پسرانه هستید، باید به مقاومت بالای کمد دیواری اهمیت بیشتری بدهید و به سراغ کمدهایی بروید که در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارند. کمد دیواری از جنس ام دی اف (MDF)، ممبران، چوب و PVC برای ساخت کمد دیواری پسرانه عالی هستند.

کمد پسرانه ام دی اف
کمد پسرانه ام دی اف

علائق پسران جوان با نوجوانات و کودکان فرق دارد. کمد دیواری با طرح‌های ساده و شیک برای اتاق پسران جوان مناسب‌تر است.

طبقه بندی کمد دیواری
طبقه بندی کمد دیواری

در تصاویر زیر نیز نمونه‌های دیگری از کمد دیواری‌های پسرانه را مشاهده خواهید کرد:

کمد دیواری برای اتاق پسرانه
کمد دیواری برای اتاق پسرانه

مدل کمد دیواری اتاق دخترانه

طرح و مدل کمد دیواری اتاق دخترانه اهمیت زیادی دارد و باید به دنبال زیباترین مدل کمد دیواری برای اتاق دخترهای خوش‌سلیقه باشیم.

کمد دیواری دخترانه شیک
کمد دیواری دخترانه شیک

از آنجایی که تعداد لباس‌های دختر خانم‌ها زیاد است، از داشتن کمد لباس بزرگ و جادار خوشحال می‌شوند؛ زیرا می‌توانند تمام لباس‌ها و وسایلشان را داخل این کمد دیواری بزرگ قرار دهند.

زیباترین کمد لباس دخترانه
زیباترین کمد لباس دخترانه

کمد دیواری دخترانه باید فضایی اختصاصی برای قرار دادن انواع کفش، لباس، عطر، اکسسوری و پیراهن داشته باشد. وجود قفسه‌های زیاد در کمد دخترانه اهمیت زیادی برای آنها دارد.

کمد دخترانه بزرگ
کمد دخترانه بزرگ

ساخت کمد دیواری شیک و جادار با رنگ‌های سفید صورتی و سایر رنگ‌های پاستیلی مانند آبی آسمانی، یاسی، لیمویی، سبز، سرخابی و… ایده خوبی برای اتاق دختران نوجوان است. دختران جوان معمولاً به رنگ‌های خنثی و تیره علاقه بیشتری دارند.

کمد دیواری بزرگ و جادار
مدل کمد دیواری بزرگ و جادار

اگر می‌خواهید دختر شما از کودکی تا بزرگسالی به داشتن یک مدل کمد بسنده کند، کمد دیواری سفید را برای اتاق او انتخاب کنید؛ زیرا این رنگ هرگز قدیمی نمی‌شود.

کمد دیواری دخترانه سفید
کمد دیواری دخترانه سفید

در صورتی که به فکر طراحی کمد دیواری دخترانه با میز تحریر هستید، رنگ و چوب میز را متناسب با هم انتخاب کنید.

کمد دیواری دخترانه با میز تحریر
کمد دیواری دخترانه با میز تحریر

اگر به فکر ساخت کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک هستید، بهتر است به سراغ کمدهای ریلی با ارتفاع زیاد و عرض کم بروید. در این کمدها، بهتر است چند قفسه افقی وجود داشته باشد تا بتوان انواع وسایل را داخل این قفسه‌ها قرار داد. در عکس کمد دیواری های زیر، دو مدل کمد دیواری کوچک و جادار مخصوص دختر خانم های باسلیقه را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک
کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک

نمونه کار ساخت کمد دیواری برای اتاق نوجوان

در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از کمد دیواری‌های مناسب برای اتاق نوجوان را مشاهده خواهید کرد.

عکس کمد دیواری اتاق جوانان

از آنجایی که در این دوران، بسیاری از نوجوانان به مطالعه و تحصیل مشغول هستند، وجود کتابخانه و میز تحریر نیز اهمیت زیادی برای آنها دارد.

در تصاویر زیر، نمونه‌ کارهایی از کمد دیواری و میز تحریر در اتاق نوجوان را مشاهده می‌کنید:

مدل کمد دیواری پسرانه جوان

شما می‌توانید ساخت میز تحریر را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا میز تحریر فرزندتان را متناسب با کمد و کتابخانه او بسازند.

مدل کمد دیواری دخترانه جوان

کمد دیواری میز آرایش دار

یکی از ایده‌های جالب و جدید، ترکیب کمد دیواری و میز آرایش است. با داشتن کمد دیواری میز آرایش دار، ابتدا لباس و کفش دلخواهتان را از داخل کمد برمی‌دارید و سپس جلوی آینه می‌نشینید و آماده می‌شوید. اگر به دنبال ست کمد و میز آرایش هستید، این مدل کمد دیواری برای شما بسیار مناسب است.

ست کمد و میز آرایش
ست کمد و میز آرایش

شاید فکر کنید که مدل کمد دیواری میز آرایش دار فقط برای فضاهای بزرگ قابل استفاده است؛ اما باید بدانید که در اتاق‌های کوچک نیز می‌توان این مدل را اجرا کرد و فقط باید به دنبال کمدهای کوچک و جمع و جور باشید.

کمد چوبی میز آرایش دار
کمد چوبی میز آرایش دار

استفاده از لامپ‌های فانتزی در کنار کمد دیواری میز آرایش دار، ترکیبی برنده و جذاب است که خانم‌های خوش سلیقه را مجذوب خود می‌کند.

کمد دیواری ریلی با میز آرایش
سفارش کمد دیواری با میز آرایش
کمد دیواری با میز آرایش
مدل کمد دیواری با میز آرایش

در تصویر زیر، مشاهده می‌کنید که در کنار فضای مخصوص لباس، کیف و کفش، قسمتی هم برای قرار دادن آینه و میز آرایش مشخص شده است. مزیت این مدل این است که صندلی و آینه در داخل باکس قرار گرفته است و این موضوع به نظم بیشتر فضا کمک می‌کند.

کمد دیواری ام دی اف با میز آرایش
کمد دیواری ام دی اف با میز آرایش

در تصاویر زیر، ست کمد و میز آرایش را مشاهده خواهید کرد:

کمد دیواری با آینه قدی
کمد دیواری با آینه قدی

وجود ست کمد و میز آرایش در اتاق کوچک، به شما کمک می‌کند تا از کمترین فضاها هم به‌خوبی استفاده کنید.

کلوزت روم لاکچری

مدل کمد دیواری برای کنج اتاق

یکی از بهترین فضاها برای قرار دادن کمد دیواری، کنج اتاق است. کمدهای مخصوص کنج خانه، طرح و اندازه خاصی دارند و فقط یک یا دو دیوار را اشغال می‌کنند. در عکس های زیر، مدل‌های زیبایی از کمد دیواری کنج اتاق را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری در کنج دیوار
کمد دیواری در کنج دیوار

اگر به مدل کمد دیواری با درب لولایی علاقه دارید، مدل زیر برای منزل شما مناسب است:

کمد لباس درب لولایی
کمد لباس درب لولایی

شما می‌توانید مدل دلخواه کمد دیواری را سفارش دهید و از کمدی بزرگ و جادار در گوشه اتاقتان استفاده کنید:

کمد گوشه اتاق
کمد گوشه اتاق

انواع کمدهای دیواری با درب لولایی و ریلی برای کنج اتاق مناسب هستند. در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از کمد دیواری در کنج اتاق را مشاهده می‌کنید که با رنگ سفید و طرح ساده آماده شده‌اند.

کمد درب دار
مدل کمد درب دار

کنج خانه، یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن کمد دیواری و پوشیدن قناسی قسمت هایی از خانه است.

کمد کنج خانه
ساخت کمد در کنج خانه

کمد دیواری ریلی
طرح و مدل کمد دیواری ریلی در کنج خانه

ترکیب رنگ سفید با پارکت چوبی، هماهنگی خوبی دارد و فضا را بسیار زیبا و جذاب می‌کند. نمونه‌ کارهای ساخت کمد دیواری با رنگ سفید برای کنج اتاق را در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد:

مدل کمد دیواری کنج بدون درب

عکس کمد دیواری مناسب اتاق

کمد دیواری ریلی
کمد دیواری ریلی و درب آینه دار برای اتاق

ساخت کمد دیواری برای کنج دیواری به شما کمک می‌کند تا از این فضاها به‌خوبی استفاده کنید و انواع لباس و وسایل غیرضروری را داخل این کمدها قرار دهید. اگر در کنج اتاق پذیرایی، اتاق خواب و راهروی بین اتاق‌ها فضایی خالی وجود دارد، با نصب کمد دیواری از این فضا به بهترین شکل استفاده کنید.

کمد دیواری کنج دیوار
کمد دیواری کنج دیوار
کمد دیواری گوشه اتاق
دکور و کمد گوشه دیوار
دکور و کمد گوشه دیوار

کمد تی وی روم

در خانه‌های بزرگ، فضایی مجزا به عنوان اتاق تلویزیون یا تی وی روم (TV Room) وجود دارد. باید بدانید که از این فضاها هم می‌توان برای نصب کمد دیواری استفاده کرد. البته معمولاً کمدهای کوچک و ساده در تی وی روم قرار می‌گیرند؛ زیرا میزان فضای این اتاق‌ها محدود است.

دکور تی وی روم با کمد و کتابخانه
دکور تی وی روم با کمد و کتابخانه

اگر نمی‌توانید کمدهای یکسره را برای تی وی روم انتخاب کنید، این امکان را دارید که از کمدهای جعبه‌ای و کوچک در این قسمت کمک بگیرید و وسایل خود را داخل آنها قرار دهید.

کمد تی وی روم
کمد تی وی روم

کمدهای تی وی روم حکم پارتیشن، قفسه، ویترین و کتابخانه را دارند و معمولاً برای قرار دادن وسایل کوچک و سبک استفاده می‌شوند.

مدل کمد برای تی وی روم مدرن
مدل کمد برای تی وی روم مدرن

بهترین متریال برای ساخت دکور TV Room، ام دی اف و چوب است. اگر به دنبال مدل کمد دیواری برای تی وی روم هستید، بهتر است به سراغ طرح‌های مدرن و نئوکلاسیک بروید. (در ادامه این مطلب با انواع سبک‌های کمد دیواری آشنا خواهید شد.)

تی وی روم ساده و شیک
تی وی روم ساده و شیک

زیباترین مدل‌های کمد زیر راه پله

اگر خانه شما دوبلکس است و فضایی به‌عنوان راه پله دارید، می‌توانید از این فضای خالی برای طراحی کمد زیر راه پله استفاده کنید.

کمد زیرپله
کمد زیرپله

کمد زیر راه پله، هم به عنوان جاکفشی و هم به عنوان کمد لباس قابل استفاده است. حتی بعضی از افراد، ظروف و دکوری‌های خود را داخل کمد زیر راه پله قرار می‌دهند. در تصویر زیر، نمونه‌کارهای از کمد دیواری مدرن در زیر پله را مشاهده می‌کنید:

طراحی کمد لباس و جاکفشی در زیرپله
طراحی کمد لباس و جاکفشی در زیرپله

حتی اگر راه پله کوچکی دارید، می‌توانید از این فضای کم برای ساخت کمد دیواری کوچک استفاده کنید.

ساخت کمد زیر راه پله
ساخت کمد زیر راه پله

در تصویر زیر، مدلی از کمد دیواری چوبی با تعداد زیادی کشو را مشاهده می‌کنید که برای فضای زیر راه پله ساخته شده است. برای ساخت این مدل کمد، از ورق‌های ام دی اف استفاده شده که مقاومت بالایی دارد.

رنگ سفید، از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ساخت کمد و جاکفشی زیر پله‌ای است. در عکس زیر، نمونه کاری از کمد مدرن زیر راه پله را مشاهده می‌کنید:

بهترین مدل کمد دیواری
مدل کمد زیر پله

با ساخت کمد زیر راه پله، به بهترین شکل از این فضای خالی استفاده خواهید کرد و می‌توانید وسایل خود را مرتب نگه دارید.

طرح کمد زیر پله کشویی
طرح کمد زیر پله کشویی

انتخاب کشو برای کمد زیر پله به سلیقه شما بستگی دارد و دستتان برای انتخاب مدل کمد کاملاً باز است.

کمد زیر راه پله سفید
کمد زیر راه پله سفید

زیر راه پله، بهترین مکان برای ساخت جاکفشی مخفی است. در تصویر زیر، مدلی از ساخت کمد جاکفشی در قسمت زیر پله‌های ساختمان را مشاهده می‌کنید:

سفارش ساخت کمد برای زیر پله
سفارش ساخت کمد برای زیر پله

کمد دیواری مخفی

بعضی از افراد دوست دارند که کمد مخفی در منزلشان داشته باشند تا بتوانند بعضی از وسایل خود را از دید دیگران پنهان نگه دارند. مزیت داشتن کمد دیواری مخفی این است که کسی فکرش را هم نمی‌کند که در آن قسمت کمدی وجود دارد و کاملاً پنهان است. در عکس های زیر، نمونه کارهایی از کمد مخفی را مشاهده خواهید کرد:

کمد دیواری مخفی در پذیرایی
کمد دیواری مخفی در پذیرایی

مدل کمد مخفی را می‌توان در سالن پذیرایی، اتاق مهمان، سالن نشیمن، دیوار پشت تلویزیون و اتاق خواب نصب کرد. اگر در منزل شما فضایی خالی و بدون استفاده وجود دارد، می‌توانید این قسمت را با کمد دیواری مخفی پر کنید.

نصب کمد مخفی در منزل
نصب کمد دیواری مخفی در منزل

برای ساخت کمد مخفی، باید چندین کشوی توکار در داخل کمد در نظر گرفت تا فضای بیشتری در داخل کمد دیواری وجود داشته باشد.

کمد دیواری مخفی در اتاق خواب
کمد دیواری مخفی در اتاق خواب

شما می‌توانید کمد دیواری مخفی را به صورت توکار نصب کنید و درب کمد را به شکل ویترینی سفارش دهید. با این کار، حواس دیگران را به سمت وسایل دکوری پرت خواهید کرد و وسایل خود را پنهان نگه می‌دارید.

کمد با کشوی مخفی
کمد با کشوی مخفی

یکی دیگر از ایده‌های جالب، نصب آینه قدی روی بدنه کمد مخفی است که نگاه افراد را به ظاهر خودشان جلب می‌کند و باعث افزایش نور محیط می‌شود.

کمد لباس مخفی
کمد لباس مخفی

مدل کمد دیواری اتاق کودک و نوزاد

وجود کمد دیواری در اتاق کودک و اتاق نوزاد، از شلوغ شدن فضا و بی‌نظمی جلوگیری می‌کند و ظاهر زیباتری به اتاق می‌بخشد. در عکس های زیر، نمونه‌کارهایی از کمد دیواری برای اتاق کودک را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری برای اتاق کودک
کمد دیواری برای اتاق کودک

با سفارش ساخت کمد، می‌توان انواع لباس، اسباب بازی، کتاب و… را در داخل کمد قرار داد و نظم بیشتری در اتاق برقرار کرد. طبقه بندی کمد دیواری اتاق کودک باید به صورتی باشد که تعداد زیادی طبقه و قفسه داخل کمد وجود داشته باشد تا فضای کمد بیشتر شود.

کمد دیواری اتاق کودک دخترانه
کمد دیواری اتاق کودک دخترانه

رنگ کمد اتاق کودک باید با سایر وسایل مانند کاغذ دیواری، فرش و پرده هماهنگی داشته باشد. رنگ‌هایی مانند قرمز، سبز، آبی، سفید، صورتی و رنگ‌های ترکیبی برای کمد اتاق کودک مناسب هستند.

ایده کمد دیواری برای اتاق کودک
ایده کمد دیواری برای اتاق کودک

بعضی از والدین، کمد دیواری اتاق کودک را به همراه میز و تختخواب کودک سفارش می‌دهند تا این وسایل با رنگ و متریال یکسان ساخته شود. ساخت کمد دیواری اتاق کودک با تخت، منجر به کاهش هزینه‌های ساخت می‌شود.

کمد دیواری بچه گانه جدید
کمد دیواری بچه گانه جدید

برای انتخاب کمد دیواری نوزاد، می‌توانید از مدل‌های زیر الگوبرداری کنید و کمدی با طرح مناسب را برای اتاق نوزادتان سفارش دهید:

مدل کمد اتاق کودک

عکس کمد اتاق کودک

کمد اتاق نوزاد

در تصاویر زیر، مدل‌هایی را مشاهده می‌کنید که کمد و تخت را با هم ترکیب کرده است. یعنی کشوهای تختخواب کودک، حکم کشو را دارد و می‌توان داخل آنها انواع وسایل را قرار داد. این ایده برای اتاق‌های کوچک بسیار جالب است و به سامان‌دهی وسایل کودک کمک می‌کند:

کمد دکوراتیو

اگر دوست دارید کمدی با طرح اختصاصی و جذاب داشته باشید، مدل کمد دکوراتیو را برای منزلتان انتخاب کنید. کمد دکوراتیو، نوعی کمد دیواری است که جنبه تزئینی هم دارد و به زیبایی دکوراسیون داخلی کمک می‌کند.

مدل کمد دکوراتیو

ایده‌های زیادی برای ساخت کمد دیواری دکوراتیو وجود دارد. مثلاً با انتخاب طرح‌های خاص و کنده‌کاری روی چوب، می‌توان درب کمد را زیباتر کرد.

کمد دیواری دکوراتیو

تصویر زیر، مدلی زیبا و ساده از کمدهای دکوراتیو را به شما نشان می‌دهد که برای مراکز علمی، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌ها و مراکز اداری مناسب است.

کمد دکوراتیو برای شرکت

نصب پوستر، نقاشی درب کمد و نصب آینه، از دیگر روش‌ها برای ساخت کمد دکوراتیو هستند.

کمد دکوراتیو آینه دار

کمد دیواری دکوراتیو شیک

از کمدهای دکوراتیو در فضاهای اداری و شرکت‌ها نیز استفاده می‌شود تا علاوه بر سازمان‌دهی وسایل، محیط کار زیباتر و دلنشین‌تر شود.

کمد دکوراتیو دو رنگ

کمد لاندری

لاندری روم، فضایی اختصاصی برای شستشوی لباس‌ها است. در لاندری روم، وسایلی مانند ماشین لباسشویی، مواد شوینده، سبدهای مخصوص لباس و ملحفه‌ها قرار می‌گیرند. یکی از ایده‌های جالب برای مرتب نگه داشتن این فضا، نصب کمد لاندری است.

ایده لاندری روم
ایده لاندری روم

در داخل کمد لاندری می‌توان تمام وسایل مانند ماشین لباسشویی، شوینده‌ها، اتوی لباس، سبدهای مخصوص لباس چرک، میز اتو، رخت آویز و… را قرار دارد و از بی‌نظمی خانه جلوگیری کرد. نمونه‌کارهای ساخت کمد لاندری را در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد:

کمد مخصوص لاندری
ساخت کمد برای لباسشویی
ساخت کمد برای لباسشویی
طراحی لاندری روم

امروزه شاهد طراحی لاندری روم کوچک در رختکن حمام، بالکن و راهروی خانه‌های ایرانی هستیم. اگر شما هم در منزلتان، لاندری روم دارید، خوب است به فکر ساخت کمد لاندری نیز باشید.

نصب کمد در اتاق لباسشویی
نصب کمد در اتاق لباسشویی

در داخل کمد لاندری، ماشین لباسشویی قرار می‌گیرد تا فضا مرتب‌تر و زیباتر شود. ساخت چندین طبقه در داخل کمد لاندری اهمیت زیادی دارد؛ زیرا تمام شوینده‌ها و وسایل مرتبط با شستشوی لباس در این کمد قرار می‌گیرند و باید فضای کافی برای تمام آنها وجود داشته باشد.

کمد لاندری
کمد لاندری

کمد قابل حمل

اگر به‌زودی قصد نقل مکان را دارید و می‌خواهید مکان کمد را به‌راحتی تغییر دهید، بهتر است به فکر خرید کمد دیواری قابل حمل باشید.

کمد لباس ارزان و قابل حمل
کمد لباس ارزان و قابل حمل

تفاوت کمد قابل حمل با کمدهای کار شده در داخل دیوار این است که می‌توان آنها را به‌راحتی جابجا کرد و به مکان دیگری انتقال داد.

مدل کمد دیواری قابل حمل
کمد دیواری ارزان و قابل حمل

از کمد قابل حمل می‌توان برای قرار دادن لباس، کفش، کیف و سایر وسایل شخصی استفاده کرد. اگر به دنبال کمد لباس ارزان قیمت و مناسب هستید، به خرید کمد قابل حمل فکر کنید.

کمد قابل حمل
کمد قابل حمل

معمولاً کمدهای قابل حمل با عرض کم ساخته می‌شوند تا حمل آن راحت‌تر انجام شود.

کمد لباس چوبی ارزان
کمد لباس چوبی ارزان و قابل حمل
کمد قابل حمل بزرگ و جادار

کمد دیواری انباری

اگر می‌خواهید انباری تمیز و منظمی داشته باشید و مکان دقیق هر وسیله‌ای را بدانید، بهتر است به فکر ساخت کمد دیواری برای انباری باشید. بدون داشتن کمد و قفسه، انباری منزل شما بسیار بی‌نظم و آشفته می‌شود. در تصاویر زیر، نمونه‌ کارهایی از کمد مخصوص انباری را مشاهده می‌کنید:

کمد مخصوص انباری

در هنگام انتخاب مدل کمد برای انباری، طرحی را انتخاب کنید که تعداد زیادی کشو و طبقه داشته باشد تا بتوانید تمام وسایل خود را داخل کمد قرار دهید و مرتب کنید. همچنین دقت کنید که فاصله طبقات متفاوت باشد؛ یعنی هم طبقات بزرگ و هم طبقات کوچک وجود داشته باشد تا انواع وسایل منزل در داخل کمد انباری جا شوند.

کمد دیواری انباری

با وجود کمد در انباری، شما می‌توانید از کوچکترین فضاها نیز برای قرار دادن وسایل استفاده کنید و این موضوع، بزرگ‌ترین مزیت کمد دیواری انباری است.

کمد دیواری کشویی

کمد اتاق پرو

اگر یکی از اتاق‌های منزلتان را به اتاق پرو اختصاص داده‌اید و می‌خواهید که فضای مرتبی در این اتاق ایجاد کنید، از کمدهای مخصوص اتاق پرو کمک بگیرید. با داشتن کمد در داخل اتاق، می‌توانید کلوزت روم زیبا و جذابی برای خودتان بسازید. البته کاربرد اصلی این مدل کمدها در بوتیک ها و مغازه های لباس فروشی می توانید مشاهده کنید.

شکل و مدل کمد اتاق پرو به این صورت است که درب ندارند، اما ارتفاعشان زیاد است.

مدل کمد اتاق پرو
کمد دیواری جالباسی
کمد بدون در

این مدل کمدها در دورتادور اتاق نصب می‌شوند. در هرکدام از طبقات کمد نیز وسایل خاصی قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که طبقه مخصوص کیف، از طبقه مخصوص کفش یا اکسسوری مجزا است.

اتاق پرو بوتیک
اتاق مخصوص لباس
طراحی اتاق پرو

در تصاویر زیر، نمونه‌کارهایی از کمد اتاق پرو را مشاهده می‌کنید که با چوب ساخته شده‌اند.

کمد جالباسی
اتاق پرو
ساخت اتاق پرو ساده

علاوه بر وجود کمد بزرگ و سرتاسری، میز بزرگی در وسط اتاق قرار داده می‌شود که ترکیبی از کمد و میز کشویی است. همچنین وجود آینه قدی، یکی از اجزای بسیار مهم در اتاق پرو است که کاربرد زیادی دارد.

کمد مخصوص اتاق پرو
کمد مخصوص اتاق پرو

بوتیک‌ها و مغازه‌های لباس فروشی از این مدل کمد برای نمایش اجناس و لباس‌های خود استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید کمد اتاق پرو را در هرکدام از فضاهای خانه خود نصب کنید و فضایی اختصاصی برای انتخاب لباس داشته باشید:

مدل کمد برای اتاق پرو
مدل کمد برای اتاق پرو

مدل کمد دیواری آرایشگاه

استفاده از وسایلی مانند مبل، کمد، پارتیشن و میز و صندلی مناسب در محیط آرایشگاه، باعث راحتی مشتریان می‌شود و آرایشگاه را به فضایی جذاب و دلنشین تبدیل می‌کند. با داشتن کمد دیواری در آرایشگاه، تمام افراد می‌توانند لباس‌ها و وسایل اضافی را داخل کمد قرار دهند و با خیال راحت به کارشان مشغول شوند. در عکس های زیر، نمونه‌ کارهایی از کمد دیواری مناسب برای آرایشگاه را مشاهده خواهید کرد:

دکوراسیون آرایشگاه

وجود کمد لباس در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی ضروری است؛ زیرا به مرتب نگه داشتن لباس‌های مشتریان کمک می‌کند و نظم سالن را افزایش می‌دهد. کمد مخصوص آرایشگاه باید بسیار مقاوم و محکم باشد تا تحمل وزن لباس‌ها و وسایل مشتریان را داشته باشد. در تصاویر، نمونه‌هایی از کمد دیواری آرایشگاه را مشاهده می‌کنید:

کمد آرایشگاه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب کمد آرایشگاه، کمد ساخته شده از ورق ام دی اف (MDF) است. کمدهای ام دی اف، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و هزینه ساخت آنها پایین‌تر از کمدهای چوبی است.

ویترین آرایشگاهی

در هنگام انتخاب مدل کمد دیواری برای آرایشگاه، گزینه‌ای را در نظر بگیرید که تعداد زیادی کشو و طبقه داشته باشد. با داشتن چنین کمدی، می‌توانید انواع کرم‌ها، لاک، لوازم آرایش، براش‌ها، حوله و … را به‌راحتی مرتب کنید.

کمد آرایشگاه زنانه

امروزه استفاده از کمدهای عمودی با ارتفاع زیاد در سالن‌های زیبایی رایج شده است تا افراد بتوانند لباس‌های خود را داخل کمد آویزان کنند و از فضای پایین کمد برای قرار دادن وسایلشان استفاده کنند. همچنین در بسیاری از سالن‌های زیبایی، از کمدهای کوتاه با کشوهای زیاد استفاده می‌شود تا قرار دادن و برداشتن وسایل از داخل کمد به‌راحتی انجام شود.

ویترین آرایشگاه زنانه

کمد دیواری استخر

وجود کمدهای زیبا و جادار در استخر و باشگاه، حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند و در جلب رضایت مشتریان تاثیر زیادی دارد. در گذشته، فقط از کمدهای فلزی در استخرها استفاده می‌شد؛ اما امروزه می‌توان از انواع کمدهای ام دی اف و پی وی سی برای استخرها و سالن‌های ورزشی استفاده کرد. در تصاویر زیر، نمونه‌ کارهایی از مدل کمد دیواری برای استخر را مشاهده خواهید کرد:

کمد استخری
کمد رختکن استخر

رنگ کمد برای استخر و مراکز ورزشی باید از میان رنگ‌های شاد و روشن انتخاب شود تا روحیه افراد را تقویت کند و حس شادی و نشاط را انتقال دهد.

کمد باشگاه ورزشی
کمد رختکن پی وی سی

در عکس های کمد دیواری زیر، نمونه‌کارهای از کمد سفارشی را مشاهده می‌کنید که با ورق‌های ام دی اف ساخته شده است و در بخش رختکن استخر قرار دارد. کمدهای ام دی اف زیبایی ظاهری بالایی دارند؛ اما چندان در برابر آب مقاوم نیستند. برای افزایش مقاومت این کمدها در برابر رطوبت، بدنه کمد از فلز ساخته شده و تنها برای درب کمد از ام دی اف استفاده شده است.

کمد ضد آب
کمد رختکن استخری

مدل کمد اداری

برای مرتب نگه داشتن فضای اداره یا شرکت، باید از کمدهای اداری استفاده کرد. این مدل کمدهای دیواری، برای بایگانی کردن اسناد و مدارک استفاده می‌شود. با وجود کمد اداری، می‌توان سازمان‌دهی فایل‌ها و پرونده‌های مهم را به‌راحتی انجام داد و از گم شدن مدارک جلوگیری کرد. در تصاویر زیر، نمونه‌کارهایی از کمد اداری را مشاهده خواهید کرد:

نمونه ساخت کمد برای اداره
مدل کمد اداری

اندازه کمد اداری باید با توجه به ابعاد سازمان و تعداد کارمندان مشخص شود. اگر فضای اداره بزرگ است و تعداد پرونده‌های زیادی دارد، باید از کمدهای بزرگ‌ برای سازمان‌دهی اسناد استفاده کرد. در اداره‌های کوچک و شرکت‌های خصوصی، می‌توان از انواع کمد دیواری کوچک برای بایگانی مدارک استفاده کرد. معمولاً کمدهای اداری با ارتفاع زیاد ساخته می‌شوند و یکی از دیوارهای اصلی را به خود اختصاص می‌دهند.

کمد بایگانی و فایلینگ
کمد زونکن اداری

طرح و مدل کمد اداری با توجه به سلیقه مدیران مشخص می‌شود. مثلاً در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از کمد اداری را مشاهده خواهید کرد که به سبک مدرن ساخته شده‌اند. انتخاب کمد دیواری سفید برای محیط اداره، با رنگ دیوارها و پرده هماهنگی خوبی دارد و فضایی شیک و جذاب را خلق کرده است.

کمد بایگانی اداری

داشتن کمد مخصوص بایگانی به شما کمک می‌کند تا اسناد و مدارک مهم اداره را بهتر سازمان‌دهی کنید.

نمونه کمد اداری شیک

انواع مدل کمد دیواری بر اساس متریال و جنس کمد

کافی است نگاهی دقیق به اطرافتان بیندازید تا انواع مدل‌های کمد دیواری با جنس‌های مختلف را ببینید. از میان انواع کمدهای فلزی، شیشه‌ای، کمدهای چوبی و کمدهای ام دی اف، کدام مدل کمد برای منزل شما مناسب‌تر است؟ برای انتخاب جنس کمد دیواری، خوب است قبل از سفارش کمد با انواع متریال‌های کاربردی برای ساخت کمد و مزایای آنها آشنا شوید.

کمد دیواری ام دی اف (MDF)

MDF، یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها در دکوراسیون داخلی است که از آن برای ساخت انواع کمد، کابینت، کتابخانه، میز و… استفاده می‌شود. ورق‌های ام دی اف از فرآوری چوب تولید می‌شوند. در عکس های زیر، نمونه‌ کارهایی از کمدهای ام دی اف را مشاهده می‌کنید که بسیار جذاب و خاص هستند:

کمد دیواری ام دی اف
کمد دیواری ام دی اف

کمدهای ام دی اف را می‌توان در اتاق خواب، سالن پذیرایی و سایر قسمت‌های خانه قرار داد و از این کمدها برای مرتب کردن وسایل استفاده کرد.

سفارش ساخت کمد ام دی اف
سفارش ساخت کمد ام دی اف

کمدهای ام دی اف از جمله کمدهای محبوب در ایران هستند.

ساخت انواع مدل‌های کمد با ورق ام دی اف
ساخت انواع مدل‌های کمد با ورق ام دی اف

از جمله مزایای کمد دیواری ام دی اف می‌توان به مواردی مانند تنوع در طرح و رنگ، مقاومت بالا نسبت به دما و رطوبت، وزن سبک، ثابت بودن رنگ کمد و هزینه ساخت مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد.

کمد دیواری ممبران

ممبران، متریالی است که بر پایه MDF ساخته می‌شود. زمانی که روکش PVC روی ورق MDF قرار می‌گیرد، ممبران تولید می‌شود که بسیار زیبا و مقاوم است. نمونه‌ کارهای ساخت کمد ممبران توسط همیاران هوم سرویز را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید:

مدل کمد دیواری ممبران
مدل کمد دیواری ممبران

از جمله مزایای کمدهای ممبران می‌توان به قیمت مناسب و اقتصادی، تنوع رنگی بالا، مقاومت در برابر آب و نگهداری راحت آن اشاره کرد.

سفارش ساخت کمد از جنس ورق ممبران
سفارش ساخت کمد از جنس ورق ممبران

یکپارچه بودن روکش کمد ممبران بسیار جذاب و خاص است و فضای اتاق را زیباتر می‌کند. در تصاویر زیر، مشاهده می‌کنید که سطح کمدهای ممبران چقدر صاف و صیقلی هستند.

زیبایی ظاهری کمد دیواری ممبران
زیبایی ظاهری کمد دیواری ممبران

کمدهای ممبران به دلیل زیبایی ظاهری، مقاومت بالا در برابر خط و خش و نگهداری آسان، گزینه خوبی برای دکوراسیون فضاهای داخلی منزل است.

مزایای وجود کمد ممبران در منزل
مزایای وجود کمد ممبران در منزل

در صورت تمایل به متریال ممبران، شما می‌توانید کابینت‌های ممبران را برای آشپزخانه خود سفارش دهید و از این متریال زیبا در سایر قسمت‌های منزلتان نیز استفاده کنید. در وبلاگ هوم سرویز با مزایای کابینت ممبران آشنا شوید.

کمد دیواری ممبران در اتاق
کمد دیواری ممبران در اتاق

کمد دیواری هایگلاس

ورق‌های هایگلاس، سطح صافی دارند و نور را بازتاب می‌دهند. شفافیت هایگلاس از جمله مزایای آن محسوب می‌شود. از هایگلاس برای تولید انواع کابینت و کمد دیواری استفاده می‌شود.

کمد دیواری هایگلاس
کمد دیواری هایگلاس

اگر می‌خواهید با مزایای کمدهای هایگلاس آشنا شوید، باید بدانید که تنوع رنگی کمدهای هایگلاس بسیار بالا است. همچنین قیمت کمد دیواری با ورق هایگلاس، مقرون‌به‌صرفه و منطقی است. در تصویر زیر، درخشندگی کمدهای هایگلاس را مشاهده می‌کنید:

ظاهر زیبا و براق کمد هایگلاس
ظاهر زیبا و براق کمد هایگلاس

کمد هایگلاس مقاومت زیادی دارد و به‌راحتی دچار خرابی و پوسیدگی نمی‌شود. در کنار این موارد باید بدانید که کابینت‌ها و کمدهای ساخته شده با ورق هایگلاس، در برابر خط و خش یا برخورد مستقیم آب مقاوم نیست.

کمد دیواری هایگلاس سفید
کمد دیواری هایگلاس سفید

اگر به داشتن کمدی زیبا و تزئینی علاقه دارید، خوب است یکی از مدل‌های کمد هایگلاس را برای منزل خود انتخاب کنید.

کمد هایگلاس مشکی قهوه‌ای
کمد هایگلاس مشکی قهوه‌ای

مدل کمد دیواری لترون

کمد لترون (ملامینه)، از جمله ارزان‌ترین گزینه‌ها برای ساخت کمد دیواری است. ملامینه، نام روکشی است که روی ورق‌های نئوپان قرار می‌گیرد و وزن سبکی دارد. روکش ملامینه در ساخت صنایع چوبی بسیار کاربردی است و تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد.

کمد ملامینه چیست
کمد ملامینه

صاف بودن سطح کمد ملامینه، نگهداری آسان و قیمت مناسب از جمله مزایای کمدهای ملامینه هستند.

کمد دیواری ملامینه سفید
کمد دیواری ملامینه سفید

البته باید بدانید که مقاومت کمدهای ملامینه در برابر رطوبت بالا نیست و این کمدها، گزینه‌های خوبی برای مناطق مرطوب و شرجی نیستند.

کمد دیواری ملامینه ریلی
کمد دیواری ملامینه

اگر کمدهای ملامینه و کمدهای ام دی اف را با هم مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که مقاومت کمدهای ملامینه از کمدهای ام دی اف کمتر است و سریع‌تر خراب می‌شوند. روی کمدهای ملامینه، روکش خاصی وجود ندارد. به همین دلیل، قیمت کمدهای ملامینه یا لترون از کمدهای ام دی اف کمتر است.

کمد دیواری ملامینه ریلی
کمد دیواری ملامینه ریلی

مدل کمد دیواری چوبی

اگر به دنبال کمدی شیک و لاکچری هستید، برای خرید کمدهای چوبی اقدام کنید.

کمد دیواری چوبی جدید
کمد دیواری چوبی

چوب، یکی از متریال‌های طبیعی است که حس گرما و طبیعی بودن را به همراه دارد.

کمد دیواری چوبی جدید

ظاهر کمدهای چوبی زیبا و جذاب است و گزینه‌ای عالی برای سالن پذیرایی هستند.

کمد دیواری چوبی سفید
کمد دیواری چوبی سفید

کمدهای ساخته شده با چوب طبیعی در برابر رطوبت و دما مقاوم هستند. اگر به داشتن وسایل چوبی علاقه دارید، زیباترین مدل کمد دیواری چوبی را سفارش دهید و از وجود بوی چوب در منزلتان لذت ببرید.

کمد چوبی برای لباس
کمد چوبی برای لباس

مدل کمد دیواری پلی اورتان

بعد از رنگ زدن ورقه‌های چوب یا ام دی اف، متریال پلی اورتان به دست می‌آید. ورق‌های پلی اورتان ظاهری زیبا دارند و تنوع رنگی آنها زیاد است. قیمت ساخت کمدهای پلی اورتان نسبتاً بالا است. در عکس های زیر، نمونه کارهای ساخت کمد دیواری با ورق پلی اورتان را مشاهده می‌کنید:

قیمت کمد پیش ساخته پلی اورتان
کمد پلی اورتان

مقاومت کمدهای پلی اورتان در برابر خط و خش یا ساییدگی بالا است. با داشتن کمدهای پلی اورتان، شما می‌توانید سطح کمد را با یک دستمال مرطوب پاک کنید و از تمیزی ظاهر کمدتان لذت ببرید.

کمد دیواری پلی اورتان
کمد دیواری پلی اورتان

از کمد و کابینت پلی اورتان، در دکوراسیون نئوکلاسیک و مدرن استفاده می‌شود.

کمد دیواری مدرن از جنس پلی اورتان
کمد دیواری مدرن از جنس پلی اورتان

در تصویر زیر، مدلی از کمد دیواری مدرن را مشاهده خواهید کرد که با رنگ مشکی تولید شده است و با دکوراسیون اتاق هماهنگی زیادی دارد:

کمد دیواری مشکی از جنس پلی اورتان
کمد دیواری مشکی

مدل کمد دیواری انزو

کمدهای انزو، ترکیبی از کمدهای ممبران و هایگلاس هستند و بیشتر در سبک کلاسیک و مدرن به کار می‌روند. ظاهر این کمدها ساده است و ظرافت‌های کوچکی در آن وجود دارد. این مدل کمد برای دکوراسیون‌های شیک بسیار مناسب است.

کمد دیواری انزو
کمد دیواری انزو

از جمله مزایای کمدهای انزو می‌توان به زیبایی ظاهری کمد، استحکام بالا و مقاومت زیاد در برابر حرارت و رطوبت اشاره کرد.

کمد انزو در اتاق کودک
کمد انزو در اتاق کودک و نوزاد

البته باید بدانید که کمدهای ساخته شده با ورق انزو در برابر اشیای تیز آسیب‌پذیر هستند و روکش آنها خراب می‌شود. همچنین قیمت ساخت کمد انزو از کمد هایگلاس بیشتر است.

کمد دیواری انزو
کمد دیواری انزو

اگر به طرح انزو علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از کابینت انزو در آشپزخانه منزلتان استفاده کنید و فضایی جذاب و شیک را در آشپزخانه ایجاد کنید. در عکس های زیر، نمونه‌کارهایی از کابینت انزو را مشاهده می‌کنید:

کابینت انزو
کابینت انزو

کمد دیواری پی وی سی

PVC، متریالی بر پایه پلاستیک است که برای ساخت انواع مدل‌های کمد دیواری استفاده می‌شود. به دلیل وجود پلاستیک در ورق PVC، مقاومت این متریال در برابر آب و رطوبت بالا است. همچنین کمد پی وی سی طول عمر بالایی دارد و سریع دچار خرابی و پوسیدگی نمی‌شود.

کمد دیواری پی وی سی
کمد دیواری پی وی سی

وزن سبک، قابلیت شستشو و مقاومت کمد در برابر خط و خش از دیگر مزایای کمد pvc است. البته هزینه ساخت کمدهای pvc بالا است و این موضوع از جمله معایب کمد پی وی سی محسوب می‌شود.

کمد دیواری هایگلاس سفید قهوه‌ای
کمد دیواری هایگلاس سفید قهوه‌ای

اگر به فکر انتخاب کمد برای مناطق مرطوب مانند استخرها هستید، برای خرید کمد دیواری پی وی سی اقدام کنید.

کمد پی وی سی برای رختکن استخر
کمد پی وی سی برای رختکن استخر

انواع مدل کمد دیواری از نظر نحوه باز شدن درب ها

در هنگام سفارش ساخت کمد دیواری، شما می‌توانید نوع درب کمد را انتخاب کنید؛ یعنی مشخص کنید که درب کمد دیواری شما به صورت لولایی باشد یا اینکه درب کمد دیواری را به صورت ریلی بسازند. هرکدام از درب‌های ریلی و لولایی با مزایا و معایب خاص خودشان همراه هستند. در ادامه با انواع مدل‌های درب کمد دیواری آشنا خواهید شد و می‌توانید بهترین مدل درب را برای کمد خود انتخاب کنید.

کمد دیواری با درب ریلی

اولین مدل درب برای کمد دیواری، درب ریلی است. این مدل درب‌ها به صورت ریلی باز می‌شوند و استفاده از آنها راحت است. ساخت کمد دیواری با درب ریلی برای آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک بسیار مناسب است.

کمد دیواری ریلی سفید
کمد دیواری ریلی سفید

در کمدهایی که درب ریلی دارند، درب کمد در جای خود فیکس می‌شود و فقط روی ریل مخصوص حرکت می‌کند. به همین دلیل امکان نصب آینه روی این کمدها وجود دارد. نصب آینه در کمدها با درب لولایی منجر به سنگین شدن درب کمد می‌شود؛ اما این خطر برای کمد دیواری ریلی وجود ندارد. در تصویر زیر، نمونه کار کمد دیواری ریلی آینه دار را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری ریلی آینه دار
کمد دیواری ریلی آینه دار

کمدهای ریلی با انواع دکوراسیون‌های داخلی هماهنگی دارند و به استفاده بهینه از فضای اتاق کمک می‌کنند.

کمد دیواری ریلی کشودار
کمد دیواری ریلی کشودار

درب ریلی در داخل کمد دیواری نصب می‌شود و قسمتی از عمق کمد را اشغال می‌کند. باز و بسته شدن درب کمد ریلی بسیار راحت است. در صورتی که رگلاژ و روغن کاری درب کمد ریلی را به صورت منظم انجام دهید، این مدل کمد دیواری هیچ سروصدایی نخواهد داشت.

مدل کمد دیواری ریلی اتاق خواب
مدل کمد دیواری ریلی اتاق خواب

قیمت ساخت کمد دیواری ریلی به عواملی مانند جنس متریال به‌کاررفته، طرح و رنگ کمد دیواری، جنس ریل‌ها و جنس یراق‌آلات و دستگیره‌های کمد بستگی دارد. باید بدانید که معمولاً قیمت ساخت کمد ریلی از قیمت ساخت کمد با درب لولایی بیشتر است.

کمد ریلی برای لباس
کمد ریلی برای لباس

اگر فضای اتاق شما کوچک است و به دنبال کمدی زیبا و جمع و جور هستید، بهتر است از کمد دیواری با درب ریلی در منزلتان استفاده کنید.

قفسه بندی کمد دیواری ریلی
مدل کمد ریلی

کمد دیواری با درب لولایی

از گذشته تا امروز، ساخت کمد با درب لولایی در میان مردم رواج داشته است. البته کمدهای لولایی جدید، شکل مدرن ‌تری به خود گرفته است و ظاهر متفاوتی دارد.

کمد دیواری لولایی مدرن
کمد دیواری لولایی مدرن

در کمد دیواری با درب لولایی، درب کمد با استفاده از لولا روی بدنه سوار می‌شود و فضای داخلی کمد را اشغال نمی‌کند. درب کمد لولایی به سمت فضای بیرونی کمد باز می‌شود.

کمد دیواری مدرن
کمد دیواری مدرن

کمد دیواری با درب لولایی طول عمر بالایی دارد و به‌راحتی خراب نمی‌شود. در صورت استفاده از متریال مناسب، سال‌ها می‌توانید از کمد دیواری لولایی استفاده کنید.

کمد دیواری سفید با درب بازشو
کمد دیواری سفید با درب بازشو

آسیب‌پذیرترین بخش این مدل کمد دیواری، لولای درب کمد است. در صورتی که درب کمد در هنگام باز و بسته شدن سروصدا می‌کند، باید لولاها را تعویض کنید تا درب کمد به‌راحتی باز و بسته شود.

کمد دیواری لولایی برای اتاق خواب
کمد دیواری لولایی برای اتاق خواب

اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است، بهتر است کمد دیواری لولایی را انتخاب نکنید؛ زیرا درب این کمدها برای باز شدن به فضای کافی نیاز دارند. در تصویر زیر، مدل کمد دیواری با درب لولایی را مشاهده می‌کنید که چندین کشو نیز دارد و در فضای اداری استفاده می‌شود:

کمد دیواری با درب لولایی
کمد دیواری با درب لولایی

قیمت ساخت کمد دیواری لولایی به مواردی مانند جنس متریال و یراق‌آلات کمد دیواری، طرح و اندازه کمد و هزینه ساخت کمد بستگی دارد.

کمد دیواری سفید با درب لولایی در اتاق خواب
کمد دیواری سفید با درب لولایی در اتاق خواب

کمد دیواری ترکیبی با درب ریلی و لولایی

در هنگام سفارش ساخت کمد دیواری، شما می‌توانید مدل ترکیبی را برای کمد دیواری منزلتان انتخاب کنید. منظور از کمد دیواری ترکیبی، کمدی است که بخشی از آن به صورت ریلی است و بخش دیگرش با درب لولایی ساخته شده است.

کمد دیواری ترکیبی
کمد دیواری ترکیبی

هزینه ساخت کمد ترکیبی از قیمت ساخت کمد معمولی بالاتر است. قیمت ساخت کمدهای ترکیبی نیز به جنس و اندازه کمد بستگی دارد.

قیمت ساخت کمد
قیمت ساخت کمد دیواری

باید بدانید که کمد دیواری ترکیبی به فضای بیشتری نیاز دارد و برای اتاق‌های کوچک مناسب نیست.

کمد دیواری با درب لولایی و ریلی
کمد دیواری با درب لولایی و ریلی

مدل کمد دیواری با درب شیشه‌ای

یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین مدل‌های کمد دیواری، کمد دیواری با درب شیشه ای است. کمدهای شیشه‌ای ظاهر جذابی دارند و برای دکوراسیون‌های مدرن مناسب هستند.

کمد دیواری با درب شیشه‌ای
درب شیشه‌ای برای کمد دیواری

بدنه این کمدها از متریال‌های مختلف مانند چوب یا ام دی اف ساخته می‌شود و برای ساخت درب کمد از شیشه‌های بلند و نشکن استفاده می‌شود.

کمد شیشه‌ای
کمد شیشه‌ای

افرادی از کمد دیواری شیشه‌ ای مدرن استفاده می‌کنند که می‌خواهند اشیای داخل کمد را در معرض دید قرار دهند. به همین دلیل کمد شیشه‌ای نقش ویترین را نیز ایفا می‌کند. با اجرای نورپردازی در داخل کمد شیشه‌ای، جذابیت این کمد چندین برابر می‌شود.

کمد دیواری ریلی شیشه‌ای
کمد دیواری ریلی شیشه‌ای

درب کمد شیشه‌ای می‌تواند به صورت ریلی یا لولایی باشد. میزان شفافیت شیشه درب کمد نیز به سلیقه مشتری بستگی دارد؛ یعنی می‌توان انواع شیشه‌های شفاف، مات و دودی را برای ساخت درب کمد انتخاب کرد. قاب و فریم کمد دیواری شیشه‌ای باید تحمل وزن شیشه را داشته باشد و در برای فشار و ضربه مقاومت زیادی نشان دهد.

کمد شیشه‌ای لباس
کمد شیشه‌ای لباس

درست است که در کمدهای شیشه‎‌ای از شیشه سکوریت یا نشکن استفاده می‌شود؛ اما باز هم این احتمال وجود دارد که درب شیشه‌ای در اثر ضربه‌های شدید بشکند یا ترک بردارد. به همین دلیل بهتر است کودکان را از کمد دیواری با درب شیشه ای دور نگه دارید.

درب شیشه ای کمد دیواری
کمد دیواری با درب شیشه ای

انواع مدل کمد دیواری با درب آینه‌دار

کمد دیواری آینه‌دار، نوع دیگری از کمد دیواری است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از کمد دیواری با درب آینه‌ای باعث می‌شود که فضا بزرگتر به نظر برسد.

کمد دیواری ریلی آینه ای
کمد دیواری ریلی آینه‌ای

این مدل کمد نیز با متریال‌ ام دی اف یا چوب ساخته می‌شود و درب کمد نیز به صورت ریلی است. بعد از ساخت درب کمد، آینه‌ای بلند و بزرگ روی کل درب کمد نصب می‌شود. گاهی اوقات نیز کل درب کمد از جنس آینه نشکن است. معمولاً ساخت کمد دیواری با درب آینه‌ای به صورت سفارشی انجام می‌شود.

کمد دیواری آینه دار ریلی
کمد دیواری آینه دار ریلی

ظاهر زیبا و مدرن کمد آینه‌ای از جمله مزایای آن است. از کمد دیواری آینه ای می‌توان در فضاهای مختلف خانه مانند سالن پذیرایی، اتاق خواب و اتاق پرو استفاده کرد. در تصویر زیر، مدلی از کمد دیواری با آینه قدی را مشاهده می‌کنید که در اتاق مخصوص پرو لباس گذاشته شده است:

کمد دیواری اینه دار جدید
کمد دیواری آینه دار جدید

از جمله معایب کمد دیواری آینه دار می‌توان به احتمال شکستن آینه در اثر وارد شدن ضربه های شدید اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است کودکان را از کمد دیواری آینه‌دار دور نگه دارید و از این مدل کمد، فقط در اتاق بزرگسالان استفاده کنید.

کمد دیواری آینه دار اتاق خواب
کمد دیواری آینه دار اتاق خواب

مدل کمد دیواری چند منظوره

وجود کمد دیواری چند منظوره به شما کمک می‌کند تا از فضا به‌درستی استفاده کنید و از خرید چندین وسیله مختلف بی نیاز شوید. مثلاً با سفارش ساخت کمد دیواری چند منظوره برای اتاق خواب، همزمان قسمتی به عنوان میزتحریر و کتابخانه نیز در کنار کمد برای شما ساخته می‌شود. حتی می‌توانید جایگاه تختخواب تاشو و ویترین هم در کنار کمد دیواری چندمنظوره داشته باشید.

کمد دیواری چند منظوره
کمد دیواری چندمنظوره

اگر فضای اتاق شما کوچک است و می‌خواهید از این فضا به‌خوبی استفاده کنید، مدل دلخواه خود را برای ساخت کمد دیواری چندمنظوره انتخاب کنید. در تصویر زیر، کمد دیواری چندمنظوره را مشاهده می‌کنید که زیبا و جادار است.

کمد دیواری شیک و جادار
کمد دیواری شیک و جادار

برای طراحی کمد دیواری چند منظوره، دست شما کاملاً باز است و می‌توانید امکانات دلخواه خود را به بخش‌های کمد دیواری اضافه کنید. خلاقیت در طراحی کمد چند منظوره منجر به ساخت کمدهای خاص و جالب می‌شود.

بهترین مدل کمد دیواری برای اتاق کوچک
بهترین مدل کمد دیواری برای اتاق کوچک

به دلیل طراحی خاص این کمد و وجود بخش‌های زیاد، هزینه ساخت کمد دیواری چند منظوره نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است.

کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک
کمد دیواری چندمنظوره برای اتاق کوچک

در تصویر زیر، مدلی از کمد دیواری را مشاهده می‌کنید که قسمتی از آن به عنوان طبقه مخصوص دکوری کاربرد دارد.

مدل کمد دیواری شیک
مدل کمد دیواری شیک

انواع مدل کمد دیواری از نظر رنگ

برای انتخاب رنگ کمد دیواری، شما باید به دکوراسیون منزل و رنگ سایر وسایل خانه توجه کنید. انواع مدل‌های کمد دیواری در رنگ‌های مختلف مانند سفید، قهوه‌ای، مشکی، کرم، صورتی و… قابل سفارش است. در ادامه عکس کمدهای دیواری با رنگ‌های متنوع را مشاهده خواهید کرد و راحت‌تر می‌توانید رنگ کمد دیواری دلخواهتان را انتخاب کنید. همچنین مطالعه مقاله راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مدل کمد دیواری سفید

سفید از جمله رنگ‌های محبوب در دکوراسیون داخلی است. بزرگترین مزیت رنگ سفید این است که به‌راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. این روزها محبوبیت کمد دیواری سفید بیشتر شده است و به همین دلیل، کمد دیواری سفید را در بسیاری از خانه‌های ایرانی مشاهده می‌کنیم.

کمد دیواری سفید
کمد دیواری سفید

کمد دیواری سفید ساده برای دکوراسیون‌های مینیمال و مدرن مناسب است. البته وجود کمد دیواری سفید طرح دار هم حسابی به زیباتر شدن منزل شما کمک می‌کند.

کمد دیواری سفید ساده و طرح دار
کمد دیواری سفید ساده و طرح دار

استفاده از کمد دیواری با رنگ سفید، محیط خانه را تمیزتر، روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. این موضوع به دلیل خالص بودن و شفافیت رنگ سفید است. شما می‌توانید انواع مدل کمد دیواری سفید را برای خانه خود انتخاب کنید و از مزایای وجود این کمدهای جذاب لذت ببرید.

کمد دیواری سفید جدید
کمد دیواری سفید جدید

تمیز کردن کمد سفید و مرتب نگه داشتن وسایل داخل کمد، موضوع مهمی است که به جذابیت ظاهری این مدل کمد دیواری کمک می‌کند. در تصویر زیر، نمونه‌ای از ساخت کمد دیواری سفید براق را مشاهده می‌کنید که در قسمتی از آن آینه بزرگی نصب شده است:

کمد دیواری سفید براق
کمد دیواری سفید براق

مدل کمد دیواری سفید و طلایی

اگر دوست دارید کمدی خاص و زیبا در منزل داشته باشید، کمدی با رنگ سفید و طلایی را انتخاب کنید. کمد دیواری سفید با دستگیره طلایی، انتخابی جذاب برای خانه‌های مدرن و امروزی است.

کمد دیواری سفید و طلایی
کمد دیواری سفید و طلایی

نصب یراق آلات طلایی به کمد سفید، حالت خنثی بودن رنگ سفید را از بین می‌برد و جذابیت کمد را چندین برابر می‌کند.

کمد سفید با حاشیه طلایی
کمد سفید با حاشیه طلایی

از کمد دیواری سفید و طلایی در دکوراسیون‌های کلاسیک بسیار استفاده می‌شود؛ زیرا مدلی لوکس و چشم نوازی است.

کمد سفید طلایی
کمد سفید طلایی

در صورت انتخاب این مدل کمد دیواری برای دکوراسیون خانه‌های مدرن، بهتر است میزان رنگ طلایی را به حداقل برسانید تا سادگی کمد از بین نرود و حالت تجملاتی پیدا نکند. مثلاً در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که در کمد دیواری سفید، از پایه‌ها و دستگیره‌های طلایی استفاده شده است و رنگ طلایی در سایر بخش‌های کمد مشاهده نمی‌شود.

کمد سفید طلایی مدرن
کمد سفید طلایی مدرن

در تصویر زیر نیز مدلی از کمد دیواری سفید از جنس ممبران را مشاهده می‌کنید که در قسمت منبت کاری کمد از رنگ طلایی استفاده شده است. حضور آینه در قسمت وسط کمد جذابیت آن را بیشتر کرده است.

کمد دیواری سفید مات و طلایی
نمونه کمد دیواری سفید و طلایی

کمد دیواری سفید مشکی

اگر به کمدهای دو رنگ علاقه دارید، می‌توانید به کمد دیواری سفید مشکی فکر کنید. کمدهای دیواری با رنگ سفید و مشکی با سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن هماهنگی دارند و جزو مدل‌های زیبا برای کمد دیواری محسوب می‌شوند.

کمد دیواری سفید مشکی جدید
کمد دیواری سفید مشکی جدید

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کمد دیواری، کمد دیواری سفید با نوار مشکی است.

کمد دیواری سفید با نوار مشکی
کمد دیواری سفید با نوار مشکی

قرار گرفتن دو رنگ متضاد در کنار هم، کمد دیواری سفید و مشکی را به گزینه‌ای خاص تبدیل کرده است. در تصویر زیر، نمونه‌ای از کمد سفید مشکی طرح دار را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری سفید مشکی طرح دار
کمد دیواری سفید مشکی طرح دار

در این مدل نیز امکان نصب آینه روی درب کمد وجود دارد.

کمد دیواری آینه دار
کمد دیواری آینه دار

مدل کمد دیواری سفید قهوه‌ای

کنار هم قرار گرفتن رنگ سفید و رنگ قهوه‌ای، ترکیبی شیک و آرامش بخش را خلق می‌کند. به همین دلیل، کمد دیواری سفید قهوه‌ای جزو گزینه‌های محبوب برای انتخاب رنگ کمد دیواری است. در تصویر زیر، نمونه‌ای از کمد دیواری سفید و قهوه‌ای را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری سفید قهوه ای
کمد دیواری سفید قهوه ای

سفید، رنگی خنثی و آرامش بخش است. در مقابل، قهوه‌ای رنگی گرم محسوب می‌شود. ترکیب این دو رنگ، هارمونی زیبایی ایجاد می‌کند که بسیار خاص و چشم‌نواز است. کابینت‌های سفید قهوه‌ای نیز از جمله مدل‌های محبوب کابینت آشپزخانه است. تصویر زیر، نمونه ساخت کمد هایگلاس با رنگ سفید را نشان می‌دهد که در قاب کمد از رنگ قهوه‌ای استفاده شده است:

کمد سفید و قهوه‌ای
کمد سفید و قهوه‌ای

شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و دکوراسیون منزلتان، میزان استفاده از رنگ‌های سفید و قهوه‌ای در کمد دیواری را مشخص کنید. مثلاً اگر می‌خواهید فضا دلگیر و تاریک نشود، میزان استفاده از رنگ قهوه‌ای را به حداقل برسانید.

ترکیب دو رنگ سفید و قهوه ای برای ساخت کمد دیواری
ترکیب دو رنگ سفید و قهوه ای برای ساخت کمد دیواری

در اکثر کمدهای دو رنگ با ترکیب رنگ‌های سفید و قهوه‌ای، برای ساخت قسمت سفید از ورق‌های هایگلاس استفاده می‌شود و قسمت‌های قهوه‌ای را با ورق ام دی اف (MDF) می‌سازند. کمد دیواری ریلی سفید دور قهوه‌ای یکی از مدل‌های محبوب برای ساخت کمد دیواری است.

نمونه ساخت کمد دیواری سفید و قهوه‌ای
نمونه ساخت کمد دیواری سفید و قهوه‌ای

مدل کمد دیواری قهوه‌ای یا طرح چوب

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب کمد دیواری برای منزل خود، کمد دیواری قهوه‌ای یا طرح چوب طبیعی را می‌پسندند. کمد دیواری قهوه‌ای برای خانه‌های کلاسیک و سنتی انتخاب بسیار مناسبی است.

کمد دیواری قهوه ای جدید
کمد دیواری قهوه ای جدید

امروزه انواع مدل‌های کمد دیواری با طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای قابل سفارش است. کمد دیواری قهوه ای سوخته از جمله گزینه‌های محبوب در ایران است.

کمد قهوه ای سوخته
کمد قهوه ای سوخته

البته ترکیب رنگ قهوه‌ای با سایر رنگ‌ها نیز جذابیت خاص خودش را دارد. مثلاً کمد دیواری قهوه ای سفید و کمد دیواری قهوه ای و کرم بسیار زیبا و شیک هستند. اگر در خانه خود از مبلمان و تخت چوبی استفاده می‌کنید، بهتر است رنگ کمد دیواری را متناسب با این وسایل انتخاب کنید.

کمد دیواری قهوه ای
کمد دیواری قهوه ای

برای ساخت کمد دیواری قهوه‌ای، معمولاً از ورق ام دی اف استفاده می‌شود تا مقاومت کمد بیشتر شود و وزن سبک‌تری داشته باشد. گاهی اوقات نیز این کمدها را با استفاده از چوب طبیعی می‌سازند که در این حالت، قیمت کمد دیواری بیشتر است.

کمد قهوه ای
کمد قهوه ای

کمد دیواری به رنگ قهوه‌ای روشن بسیار زیبا و جذاب است و جلوه زیباتری به اتاق شما می‌بخشد. اگر می‌خواهید فضای اتاق روشن‌تر و دلبازتر باشد، کمد دیواری قهوه‌ای روشن را انتخاب کنید.

کمد قهوه ای روشن
کمد قهوه ای روشن

علاوه بر کمدهای قهوه‌ای روشن، انتخاب کمد دیواری با رنگ نسکافه ای نیز روشنایی محیط را بیشتر می‌کند.

کمد دیواری رنگ نسکافه ای
کمد دیواری رنگ نسکافه ای

مدل کمد دیواری مشکی

تقریباً هیچ گزینه‌ای به اندازه کمد دیواری مشکی خاص و لاکچری نیست! اگر خانه‌ای مدرن دارید و به دنبال کمدی خاص هستید، به ساخت کمد دیواری با رنگ مشکی فکر کنید.

کمد دیواری مشکی
کمد دیواری مشکی

در تصویر زیر، عکس کمد دیواری مشکی را مشاهده می‌کنید و متوجه جذابیت‌های این مدل کمد می‌شوید:

کمد دیواری مشکی در اتاق خواب
کمد دیواری مشکی در اتاق خواب

احتمالاً شما هم نمونه‌های کمد دیواری مشکی مات را در خانه بلاگرها و افراد مشهور مشاهده کرده‌اید. با استفاده از کمد دیواری مشکی در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب، منزل شما لوکس‌تر و مجلل‌تر به نظر می‌رسد. کمدهای مشکی با ورق هایگلاس، ام دی اف، ممبران و… ساخته می‌شود.

کمد دیواری مشکی جدید
کمد دیواری مشکی جدید

در هنگام انتخاب قاب و دستگیره برای کمد دیواری مشکی، می‌توانید انواع دستگیره‌های طلایی یا نقره‌ای را انتخاب کنید. کمد دیواری مشکی و طلایی بسیار جذاب است؛ زیرا ترکیب این دو رنگ، کمدی شیک و لوکس را خلق می‌کند.

کمد مشکی با دستگیره طلایی
کمد مشکی با دستگیره طلایی

در تصویر زیر، نمونه ساخت کمد دیواری با رنگ مشکی را مشاهده می‌کنید که با رنگ سفید دیوارها تضاد جالبی دارد:

کمد دیواری مشکی طلایی
جذابیت کمد دیواری مشکی

کمد دیواری طوسی

در سال‌های اخیر، محبوبیت رنگ طوسی بیشتر شده است و بسیاری از افراد، رنگ طوسی را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌کنند. استفاده از کمد دیواری با رنگ طوسی، حس آرامش و گرما به محیط می‌بخشد و زیبایی محیط را چندین برابر می‌کند. در تصویر زیر، نمونه‌ای از کمد دیواری طوسی را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری طوسی
مدل کمد دیواری طوسی

کمد دیواری طوسی برای دکوراسیون‌های مینیمال و ساده بسیار مناسب است؛ زیرا رنگی خنثی محسوب می‌شود. کمد دیواری طوسی طلایی، کمد طوسی سفید و کمد دیواری طوسی مشکی از جمله شیک‌‌ترین مدل‌های کمد دیواری طوسی هستند. نمونه ساخت کمد طوسی با دستگیره‌های طلایی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری طوسی طلایی
مدل کمد دیواری طوسی طلایی

شما می‌توانید انواع طیف‌های رنگ طوسی مانند طوسی تیره و طوسی روشن را برای ساخت کمد دیواری انتخاب کنید. کمد دیواری طوسی مات برای فضاهای بزرگ مناسب است. در تصویر زیر، نمونه ساخت کمد دیواری با رنگ طوسی روشن را مشاهده می‌کنید که باعث روشن‌تر شدن فضای اتاق شده است:

کمد دیواری طوسی روشن
کمد دیواری طوسی روشن

قرار دادن کمد دیواری طوسی، هماهنگی زیادی با دکوراسیون خانه‌های مدرن دارد. اگر برای فضاهای کوچک و خانه‌های آپارتمانی به دنبال کمد مناسب هستید، کمد دیواری طوسی روشن را انتخاب کنید و از انتخابتان نهایت لذت را ببرید.

کمد دیواری طوسی مات
کمد دیواری طوسی مات و طوسی روشن

مزیت انتخاب کمد دیواری طوسی این است که هرگز قدیمی نمی‌شود و برای اکثر قسمت‌های خانه مناسب است. نمونه ساخت کمد طوسی برای اتاق کار را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد طوسی در اتاق
کمد طوسی در اتاق

کمد دیواری صورتی

با انتخاب کمد دیواری صورتی، فضای اتاق شاداب و پرانرژی می‌شود. کمد دیواری با رنگ صورتی، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دختران خوش‌سلیقه و زنان جوان است. در تصویر زیر، نمونه‌ای از کمد دیواری صورتی را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری صورتی با قاب سفید
کمد دیواری صورتی با قاب سفید

رنگ صورتی، نور را بازتاب می‌دهد و حس آرامش محیط را بیشتر می‌کند. وجود کمد دیواری صورتی، فضای اتاق را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کمد صورتی دخترانه
کمد صورتی

اگر به داشتن کمد دیواری صورتی علاقه دارید و به فکر زیباتر شدن دکوراسیون اتاق هستید، لازم است بدانید که رنگ صورتی به‌راحتی با رنگ‌های سفید، طوسی و آبی پاستیلی هماهنگ می‌شود. یکی از زیباترین مدل‌های کمد لباس دخترانه، کمد دیواری صورتی و سفید است.

کمد دیواری صورتی سفید
نمونه ساخت کمد صورتی و سفید

مدل کمد دیواری سبز

اگر می‌خواهید قسمتی از منزل شما مثل یاقوت بدرخشد، کمد دیواری سبز را انتخاب کنید. با داشتن کمد دیواری سبز، عاشق ظاهر و زیبایی کمدتان خواهید شد.

بهترین رنگ کمد دیواری جدید
بهترین رنگ کمد دیواری جدید

انتخاب کمد دیواری سبز باعث می‌شود که فضای اتاق بسیار شیک و آرامش‌بخش شود. جالب است بدانید که کمد دیواری سبز برای اکثر سبک‌های دکوراسیون مانند سبک مدرن، سنتی، سلطنتی و کلاسیک مناسب است.

رنگ کمد دیواری روشن
کمد با رنگ سبز روشن

تنها زمانی به زیبایی کمد سبز پی می‌برید که یکی از مدل‌های آن را در منزل داشته باشید. در تصویر زیر، نمونه کارهایی از کمد سبز رنگ را مشاهده می‌کنید که در اتاق خواب مستر قرار گرفته است:

کمد سبز
کمد سبز

این مدل برای منزل افرادی مناسب است که به نگهداری از گیاهان سبز علاقه دارند؛ زیرا هماهنگی زیادی با برگ گیاهان دارد. همچنین کمد دیواری سبز با انواع وسایل چوبی، پارکت و کفپوش، فرش‌های ایرانی و پرده‌های مدرن به‌راحتی هماهنگ می‌شود.

کمد لباس با رنگ سبز
کمد لباس با رنگ سبز

کمد دیواری آبی

اگر رنگ دیوارهای اتاق شما سفید یا شیری است، می‌توانید کمد دیواری آبی رنگ را برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل خود انتخاب کنید تا دکوراسیون زیباتری را در اتاقتان تجربه کنید. نمونه کمد دیواری آبی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

نمونه کمد دیواری آبی
نمونه کمد دیواری آبی

امروزه انواع مدل کمد دیواری با رنگ‌های آبی روشن و آبی تیره قابل سفارش است.

کمد آبی
کمد آبی

قرار دادن کمد دیواری آبی، حس آرامش و راحتی را منتقل می‌کند و به افزایش تمرکز کمک می‌کند. به همین دلیل کمد آبی رنگ، انتخاب خوبی برای اتاق کار و مطالعه است.

ساخت کمد دیواری
کمد دیواری آبی در اتاق مستر

از کمدهای آبی رنگ برای دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد بسیار استفاده می‌شود.

کمد آبی برای نوزاد پسر
کمد آبی برای نوزاد

کمد دیواری بنفش

یکی از جدیدترین رنگ ها برای ساخت کمد دیواری، رنگ بنفش است. در تصویر زیر، نمونه ساخت کمد دیواری با رنگ بنفش کمرنگ (یاسی) را مشاهده می‌کنید که با ورق هایگلاس ساخته شده است:

کمد بنفش
کمد بنفش

اگر به دنبال کمدی متفاوت و خاص برای اتاق خوابتان هستید، کمد دیواری بنفش انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

کمد دیواری برای اتاق
مدل کمد دیواری بنفش برای اتاق

کمد دیواری کرمی و شیری رنگ

رنگ کرم و شیری همواره جزو پرفروش ترین رنگ کمد دیواری هستند. همواره ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای زیبا و چشم نواز است. اگر در منزلتان از وسایل چوبی با رنگ قهوه‌ای استفاده می‌کنید و به دنبال کمد دیواری مناسب هستید، باید بدانید که کمد دیواری کرمی یا شیری هماهنگی زیادی با وسایل منزل شما دارد. در تصویر زیر، کمد دیواری کرمی رنگ را مشاهده می‌کنید که در قسمت قاب و دستگیره‌های کمد از رنگ قهوه‌ای استفاده شده است:

کمد کرم قهوه ای
کمد کرم قهوه ای

نمونه ساخت کمد دیواری با رنگ شیری را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که با متریال ممبران و دستگیره‌های طلایی ساخته شده است:

کمد دیواری شیری
کمد دیواری شیری در اتاق

بسیاری از افراد، رنگ کرمی را بهترین رنگ کمد دیواری می‌دانند و دوست دارند از این رنگ بیشتر در منزلشان استفاده کنند. انتخاب کمد دیواری با رنگ شیری یا کرم برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است؛ زیرا نور را بازتاب می‌دهد و اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

بهترین رنگ کمد دیواری
بهترین رنگ کمد دیواری

اگر کفپوش و تختخواب اتاق شما به رنگ قهوه‌ای است، بهتر است کمد دیواری با رنگ شیری را انتخاب کنید تا این رنگ‌های تیره و روشن به‌خوبی با هم ترکیب شوند و دکوراسیون اتاق شما را زیباتر و جذاب‌تر کنند. کمد دیواری شیری برای دکوراسیون مینیمال هم بسیار مناسب است. نمونه ساخت کمد دیواری شیری رنگ را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری شیری
کمد دیواری شیری

انواع مدل کمد دیواری براساس سبک

این روزها کمد دیواری به عنوان یکی از وسایل مهم در دکوراسیون خانه به کار می‌رود. به همین دلیل در هنگام انتخاب مدل کمد دیواری، باید به سبک دکوراسیون خانه توجه داشته باشید. مثلاً اگر به سبک دکوراسیون کلاسیک در منزل علاقه دارید، بهتر است به دنبال کمد دیواری به رنگ قهوه‌ای با ظریف‌کاری‌های طلایی باشید. در ادامه این نوشته، با سبک‌های مختلف و انواع مدل‌ های کمد دیواری آشنا خواهید شد و می‌توانید مدل کمد منزلتان را با توجه به دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کنید.

مدل کمد دیواری مدرن

یکی از پرفروش‌ترین سبک‌های کمد دیواری، کمد دیواری مدرن است. در تمام خانه‌های بزرگ و کوچک می‌توان از کمد دیواری مدرن استفاده کرد.

کمد دیواری مدرن
کمد دیواری مدرن

طراحی ساده از جمله ویژگی‌های مهم کمد دیواری مدرن است. کمدهای مدرن، ظاهر شیک و زیبایی دارند.

مدل کمد دیواری مدرن
مدل کمد دیواری مدرن

اکثر کمدهای مدرن تک رنگ هستند و با حداقل جزئیات ساخته می‌شوند. برای سفارش کمد دیواری مدرن می‌توانید از میان انواع رنگ‌های خنثی مانند سفید، طوسی و سایر رنگ‌ها مانند قهوه‌ای، کرم و مشکی، رنگ کمد دیواری منزلتان را انتخاب کنید.

کمد سفید قهوه ای
کمد سفید قهوه ای

در کمد مدرن، خبری از برش‌ها و ظرافت‌های زیاد نیست و همه بخش‌ها در ساده‌ترین حالت ممکن ساخته می‌شود. امروزه انواع مدل‌های کمد دیواری مدرن با ورق‌های هایگلاس، ممبران، چوب و ام دی اف قابل سفارش است.

سادگی کمد مدرن
سادگی کمد مدرن

کمد دیواری مدرن هم با درب ریلی و هم با درب لولایی ساخته می‌شود. انتخاب کمد دیواری مدرن ریلی برای خانه‌های کوچک مناسب است و به شما کمک می‌کند تا از فضای منزل به بهترین شکل استفاده کنید. در خانه‌های بزرگ، فضای کافی برای قرار دادن کمد دیواری مدرن با درب لولایی وجود دارد.

نمونه ساخت کمد مدرن
نمونه ساخت کمد مدرن

مدل کمد دیواری کلاسیک

در سبک دکوراسیون کلاسیک، همه وسایل باید چشمگیر و پرزرق‌و‌برق باشد. برخلاف سبک مدرن، در سبک کلاسیک خبری از سادگی نیست. کمد دیواری کلاسیک با تراش‌های ظریف، منبت‌کاری، آینه‌کاری و طراحی روی چوب ساخته می‌شوند.

کمد دیواری کلاسیک
کمد دیواری کلاسیک

در ایران، دکوراسیون کلاسیک با وسایل چوبی و مبلمان سلطنتی شناخته شده است. برای انتخاب کمد دیواری متناسب با دکوراسیون کلاسیک، باید به سراغ کمدهایی بروید که با نقش‌ونگارهای برجسته ساخته شده‌اند.

کمد دیواری سلطنتی
کمد دیواری سلطنتی

در بعضی از کمدهای کلاسیک، مشاهده می‌کنیم که در قسمت بالای کمد تاج بزرگی قرار دارد و پایه‌های کمد نیز با طراحی خاصی تولید شده‌اند. ستون، قاب و دستگیره کمدهای کلاسیک نیز خاص و جذاب است. در عکس های زیر، نمونه‌کارهایی از کمد دیواری کلاسیک چوبی را مشاهده می‌کنید که با طرح و نقش طلایی ساخته شده است:

نمونه ساخت کمد کلاسیک
نمونه ساخت کمد کلاسیک

بعضی از مدل‌های کمد دیواری کلاسیک با حداقل آینه‌کاری و تزئینات ساخته می‌شوند که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری کلاسیک
کمد دیواری کلاسیک

مدل‌های مختلف کمد کلاسیک با ورق‌های ام دی اف، ممبران و چوب قابل سفارش است. کمد ام دی اف کلاسیک با رنگ قهوه‌ای، از جمله کمدهایی است که هرگز از مد نمی‌افتد و برای علاقه‌مندان به رنگ‌های تیره گزینه مناسبی است.

نمونه ساخت کمد کلاسیک
نمونه ساخت کمد کلاسیک

برای بزرگتر نشان دادن اتاق، می‌توانید کمد دیواری سفید کلاسیک با درب آینه کاری را انتخاب کنید تا نور را به‌خوبی بازتاب دهد.

کمد ممبران کلاسیک با درب آینه ای
کمد ممبران کلاسیک با درب آینه ای

کمد دیواری نئوکلاسیک

اگر کمدهای کلاسیک را با طراحی ساده‌تر و جزئیات کمتر تصویر کنیم، به کمدهای نئوکلاسیک می‌رسیم. کمد دیواری نئوکلاسیک، ترکیبی از کمدهای مدرن و کمدهای کلاسیک هستند. نمونه ساخت کمد نئوکلاسیک را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد نئوکلاسیک
کمد نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک به تازگی بسیار محبوب شده است؛ زیرا دو سبک مدرن و کلاسیک را تلفیق می‌کند. در تصویر زیر، کمد دیواری نئوکلاسیک سفید را مشاهده می‌کنید که با ورق ممبران ساخته شده است:

کمد دیواری نئوکلاسیک سفید
کمد دیواری نئوکلاسیک سفید

اکثر کمدهای نئوکلاسیک به صورت سفارشی و طبق سلیقه مشتری ساخته می‌شوند و شما می‌توانید طرح دلخواه خود را روی این مدل کمد پیاده‌سازی کنید. از کمد دیواری نئوکلاسیک می‌توان در سالن پذیرایی، اتاق مطالعه و اتاق خواب استفاده کرد.

2 مدل کمد دیواری نئوکلاسیک
2 مدل کمد دیواری نئوکلاسیک

اکثر مدل‌های کمد دیواری نئوکلاسیک با رنگ‌های خنثی مانند طوسی و سفید ساخته می‌شوند. البته رنگ‌های قهوه ای و نسکافه ای نیز جزو رنگ‌های محبوب برای ساخت این مدل کمد دیواری هستند. در تصویر زیر، نمونه کار ساخت کمد لباس نئوکلاسیک را مشاهده می‌کنید که از آن در اتاق پرو استفاده می‌شود:

کمد لباس نئوکلاسیک
سفارش کمد لباس نئوکلاسیک

کمد دیواری مینیمال

در سبک دکوراسیون مینیمال، تمام وسایل باید بسیار ساده با حداقل جزئیات باشند. تزئینات زیاد و طراحی‌های پیچیده در این مدل جایی ندارد. کمد دیواری مینیمال، کمدی تک رنگ و ساده است که فضای کمی را اشغال می‌کند. حتی بعضی از مدل‌های کمد دیواری مینیمال بدون دستگیره ساخته می‌شوند و تنها خطوط اصلی در این کمد مشاهده می‌شود.

کمد دیواری کرمی با سبک مینیمال
کمد دیواری کرمی با سبک مینیمال

حفظ نظم محیط در سبک مینیمال اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل بهتر است در این مدل کمد، چندین کشو برای قرار دادن وسایل وجود داشته باشد.

طراحی کمد مینیمال
طراحی کمد مینیمال

در سبک مینیمال، از رنگ‌هایی مانند طوسی، دودی، نقره‌ای، فیلی، کرمی، بژ و شیری زیاد استفاده می‌شود. دو رنگ سفید و مشکی نیز در سبک مینیمالیسم جایگاه خاص خودشان را دارند. شما می‌توانید یکی از این رنگ‌ها را برای ساخت کمد دیواری منزلتان انتخاب کنید. در تصویر زیر، نمونه کار ساخت کمد دیواری مینیمال با رنگ مشکی را مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری مشکی
عکس کمد دیواری مشکی با سبک مینیمال

کمد دیواری سبک بوهمین

در سبک دکوراسیون بوهمین، از صنایع دستی و وسایل ساخته شده با چوب و متریال طبیعی استفاده می‌شود. وجود نقش‌های متنوع و رنگ‌های زیبا در سبک دکوراسیون بوهو به وضوح مشاهده می‌شود.

سبک دکوراسیون بوهو
سبک دکوراسیون بوهو

در مقاله معرفی 6 سبک محبوب برای دکوراسیون منزل به شما توضیح دادیم که رنگ‌های قرمز، آجری، قهوه‌ای و نارنجی در سبک بوهو حضور پررنگی دارند. به همین دلیل است که مبلمان، تختخواب و کمدهای مناسب با سبک بوهو، از جنس چوب و به رنگ قهوه‌ای هستند.

برای انتخاب کمد دیواری متناسب با سبک بوهو، به سراغ کمدهای قهوه‌ای رنگ با طرح‌های سنتی و قدیمی بروید. برخلاف سبک مینیمال، کمدهای سبک بوهمین اصلاً ساده نیستند و با جزئیات و ظرافت‌های زیاد ساخته می‌شوند.

دو مدل کمد برای سبک دکوراسیون بوهمین
دو مدل کمد برای سبک دکوراسیون بوهمین

کمد دیواری سبک ایرانی

اگر به دنبال کمد دیواری به سبک ایرانی هستید، به دنبال کمدی مدرن با طراحی ساده باشید که با ورق ام دی اف ساخته شده است.

کمد دیواری مدرن و شیک
کمد دیواری مدرن و شیک

کمدهای ام دی اف در سالن پذیرایی و اتاق خواب قابل استفاده هستند. این روزها در بسیاری از خانه‌های ایرانی، شما می‌توانید انواع کمد دیواری‌های بزرگ را مشاهده کنید که با ورق ام دی اف ساخته شده‌اند. نمونه ساخت کمد دیواری ام دی اف را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری ام دی اف ایرانی
نمونه کمد دیواری سبک ایرانی

کمد دیواری سبک روستیک

در سبک دکوراسیون روستیک، قرار است سادگی و جذابیت زندگی روستایی را به منزل خود دعوت کنید. سبک روستیک از طبیعت الهام می‌گیرد و به همین دلیل، وجود متریال طبیعی مانند چوب در این سبک اهمیت زیادی دارد.

مناسب‌ترین کمد دیواری برای سبک دکوراسیون روستیک، کمدی قهوه‌ای رنگ است که از چوب طبیعی ساخته شده است.

کمد دیواری متناسب با سبک روستیک
سفارش ساخت کمد متناسب با سبک روستیک

کمد دیواری سبک گلم

سبک دکوراسیون گلَم مخفف عبارت «Glamorous» است. این سبک با هدف نشان دادن ظرافت، زیبایی، تجمل اجرا می‌شود. انواع وسایل دکوری مجلل و پرزرق‌وبرق در این مدل دکوراسیون استفاده می‌شود.

دکوراسیون به سبک گلم
دکوراسیون به سبک گلم

در سبک دکوراسیون گلم از میزها و کمدهای دیواری آینه دار استفاده می‌شود که جزئیات زیادی دارند و دورتادور کمد با قاب طلایی یا نقره‌ای پوشانده شده است. آینه‌های قدی به‌کاررفته در کمد دیواری گلم، زیبایی و جذابیت این مدل کمد را چندین برابر کرده است.

انتخاب کمد دیواری متناسب با سبک گلم
انتخاب کمد دیواری متناسب با سبک گلم

حالا که با انواع مدل کمد دیواری و بهترین رنگ‌ها برای ساخت کمد دیواری آشنا شدید، راحت‌تر می‌توانید طرح و مدل کمد دیواری منزل خود را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که امکان ساخت کمد دیواری خاص و سفارشی وجود دارد و شما می‌توانید کمد دیواری را با سایر وسایل مانند کتابخانه، جاکفشی، تخت و میز به صورت ترکیبی سفارش دهید. در ادامه با انواع کمد دیواری‌های سفارشی و خاص آشنا خواهید شد.

مدل کمد دیواری ترکیب کمد و کتابخانه

این ایده برای اتاق نوجوانان و جوانان بسیار جالب است. با داشتن کمد دیواری ترکیبی با کتابخانه، وسایل شخصی و کتاب‌ها به‌خوبی مرتب می‌شوند و هر وسیله‌ای در جای خاص خودش قرار می‌گیرد. نمونه کار ساخت چنین کمدی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

ترکیب کمد دیواری و کتابخانه
ترکیب کمد دیواری و کتابخانه

با انتخاب این مدل، دیگر نیازی به پرداخت هزینه ساخت کتابخانه نخواهید داشت و می‌توانید هم به عنوان کمد و هم به عنوان کتابخانه از این وسیله استفاده کنید.

ترکیب کتابخانه و کمد
ترکیب کتابخانه و کمد

مدل کمد دیواری ترکیب کمد و میز تحریر

این ایده برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب است و به شما کمک می‌کند تا از تمام فضای اتاق به‌درستی استفاده کنید. با داشتن این کمد، دیگر نیازی نیست برای خرید میز تحریر مجدداً هزینه کنید. نمونه ساخت ست کمد و میز تحریر را در عکس زیر مشاهده می‌کنید:

کمد و میز تحریر نوجوان
کمد و میز تحریر

شما می‌توانید ترکیب کمد دیواری با میز تحریر و کتابخانه را برای اتاق نوجوان سفارش دهید تا بتواند از میز تحریر برای مطالعه استفاده کند و تمام وسایلش را به صورت مرتب در داخل کمد و کتابخانه قرار دهد.

کمد لباس و میز تحریر
کمد لباس و میز تحریر

مدل کمد دیواری ترکیب کمد و تخت تاشو

بعضی از افراد دوست ندارند که فضای اتاقشان را با تختخواب و وسایل بزرگ پر کنند و به همین دلیل از تخت تاشو استفاده می‌کنند. خبر خوب این است که شما می‌توانید ترکیب کمد و تخت تاشو را سفارش دهید تا دقیقاً با اندازه و طرح موردنظر شما ساخته شود. زیبایی مدل کمد و تختخواب را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری و تخت تاشو
ترکیب کمد دیواری و تخت تاشو

مدل کمد دیواری ترکیب کمد و جاکفشی

اگر به فکر ساخت کمد برای راهروی ورودی خانه هستید، خوب است کمد و جاکفشی را با هم ترکیب کنید. بخشی از این کمد ترکیبی باید با ارتفاع زیاد ساخته شود تا بتوانید انواع لباس و پالتوها را روی آن آویزان کنید. قسمتی از کمد نیز با ارتفاع کمتر و طبقات بیشتر ساخته شود تا به عنوان جاکفشی به کار برود و انواع کفش و چکمه داخل آن قرار بگیرند. نمونه ساخت کمد دیواری ترکیب کمد و جاکفشی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

کمد دیواری جدید همراه با جاکفشی
ترکیب کمد دیواری با جاکفشی

این مدل کمد در قسمت ورودی خانه و راهروی ورودی قرار می‌گیرد. با داشتن این کمد ترکیبی، دیگر نیازی نیست هزینه ساخت جاکفشی را پرداخت کنید و در واقع با یک تیر، چند نشان می‌زنید!

مدل کمد دیواری چند منظوره
مدل کمد دیواری چند منظوره

نورپردازی در داخل کمد دیواری

اگر می‌خواهید زیبایی و جذابیت کمد دیواری منزلتان را به دیگران نیز نشان دهید، به نصب وسایل نورپردازی در کمد فکر کنید. این ایده برای کمدهای مخصوص لباس و کمدهای بدون درب بسیار جالب است. فقط حواستان باشد که بعد از اجرای نورپردازی در داخل کمد، همیشه وسایلتان را مرتب نگه دارید تا کمدتان منظم و شیک به نظر برسد. نمونه اجرای نورپردازی در کمد دیواری را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

نورپردازی در داخل کمد دیواری
نورپردازی در داخل کمد دیواری

با نصب چراغ خطی یا ریسه در داخل کمد، جذابیت کمد دیواری چندین برابر می‌شود و ظاهر زیباتری پیدا می‌کند.

نور مخفی کمد دیواری
نور مخفی کمد دیواری

مدل کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک

اگر فضای اتاق شما کوچک است، باید از میان انواع مدل کمد دیواری به سراغ مدلی بروید که فضای کمتری را اشغال کند و عمق بیشتری داشته باشد. با انتخاب کمد دیواری جادار و زیبا، شما می‌توانید تمام وسایل خود را سازمان‌دهی کنید و از داشتن کمد در اتاقتان لذت ببرید. دو مدل کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

نمونه ساخت کمد دیواری برای اتاق کوچک
نمونه ساخت کمد دیواری برای اتاق کوچک

مدل کمد دیواری ساده و شیک

اگر دوست دارید کمد دیواری منزل شما جذابیت بیشتری داشته باشد، از میان انواع مدل کمد دیواری به سراغ طرح‌های ساده و شیک بروید. کمدهای ساده و مدرن برای اکثر خانه‌های ایرانی مناسب هستند. نمونه ساخت کمد دیواری ساده و شیک را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

انواع مدل کمد دیواری
کمد دیواری ساده و شیک

انواع مدل کمد دیواری لوکس، شیک و جادار

کمدهایی که در قسمت‌های مهم خانه مانند اتاق مهمان و سالن پذیرایی قرار می‌گیرند، اهمیت زیادی دارند؛ زیرا افراد زیادی طرح و مدل کمد را مشاهده می‌کنند. مثلاً اگر برای سالن پذیرایی منزلتان به دنبال کمد دیواری هستید، به سراغ انواع کمدهای لوکس و شیک بروید تا دکور زیباتری در این قسمت از منزلتان داشته باشید.

کمد دیواری لوکس و جادار
کمد دیواری لوکس و جادار

از جمله شیک‌ترین مدل‌های کمد دیواری می‌توان به کمدهای شیشه‌ای و کمدهای بدون درب با نورپردازی حرفه‌ای اشاره کرد که برای سالن پذیرایی و اتاق نشیمن مناسب هستند.

انواع مدل کمد دیواری
کمد دیواری لوکس، شیک و جادار

قیمت ساخت کمد دیواری چگونه محاسبه می‌شود؟

احتمالاً شما هم کنجکاو شده‌اید که با قیمت حدودی ساخت انواع مدل‌های کمد دیواری آشنا شوید. باید بدانید که قیمت ساخت کمد دیواری به موارد مختلفی بستگی دارد. جنس کمد، قیمت یراق آلات کمد مانند دستگیره‌ها، میزان برش‌های کمد، هزینه روکش کمد و دستمزد سازندگان کمد از جمله مواردی هستند که روی قیمت نهایی ساخت کمد دیواری تاثیر می‌گذارند.

شما می‌توانید طرح و مدل کمد دیواری دلخواهتان را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، این کار را برای شما انجام دهند.

قیمت کمد دیواری
قیمت کمد دیواری

ساخت انواع مدل کمد دیواری با تیم هوم سرویز

پس از درخواست ساخت کمد دیواری، همیاران متخصص هوم سرویز با شما تماس می‌گیرند و درباره طرح و شکل کمد دیواری دلخواه شما، سوالاتی را مطرح می‌کنند. در این مکالمه تلفنی، شما می‌توانید تمام ویژگی‌های کمد دیواری موردنظرتان را بیان کنید. در مرحله بعد، شکل ظاهری کمد دیواری مشخص می‌شود و برای شما ارسال می‌شود. پس از اینکه طرح، مدل، رنگ و متریال کمد دیواری را تایید کردید، قیمت ساخت کمد دیواری مشخص می‌شود.

در مرحله بعد قرارداد همکاری بین شما و تیم متخصص بسته می‌شود و تمام موارد مهم مانند زمان تحویل کمد، مراحل پرداخت و … به توافق دو طرف می‌رسد. سپس مراحل ساخت کمد شروع می‌شود و در زمان مقرر، کمد دیواری برای شما ارسال خواهد شد.

برای آشنایی با مراحل ساخت کمد دیواری و قیمت کمد، پیشنهاد می‌کنیم به کانال آپارات هوم سرویز سر بزنید.

ساخت انواع مدل کمد دیواری با هوم سرویز
ساخت انواع مدل کمد دیواری با هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته با انواع مدل کمد دیواری برای اتاق خواب، سالن پذیرایی، اتاق کودک، فضای کار، اتاق مستر و… آشنا شدید. همچنین بیش از 300 عکس از نمونه‌ کارهای ساخت کمد دیواری هوم سرویز را مشاهده کردید. حالا شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزلتان، زیباترین و بهترین مدل کمد دیواری را انتخاب کنید و کار ساخت کمد دیواری را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و مفید باشد.

اگر دوست دارید خاص‌ترین و زیباترین مدل کمد دیواری را در منزل خود داشته باشید، به تخصص و تجربه ما اعتماد کنید و کار ساخت کمد دیواری را به تیم متخصص و حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید.

یک دیدگاه

  1. با سلام
    ممنون از محتوای عالی و عکس های جذاب و متنوع کمد دیواری، بسیار کاربردی بود و تو انتخاب مدل کمد دیواری جادار برای اتاق خواب خیلی تونست بهم کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا