لوله کشی و تاسیسات

استفاده از هواساز خانگی + مزایا و معایب

وقتی در گرمای تابستان وارد یک مرکز تجاری، ساختمان اداری و یا فضای سرپوشیده عمومی می شوید، خبری از گرما و خشکی هوا نیست. اغلب ساختمان های عمومی مجهز به هواساز هستند. با نصب و تعمیر چیلر و هواساز سیستم جریان هوای محیط کاملا قابل تنظیم است. در چنین مکان هایی هوای همه قسمت های ساختمان دارای یک استاندارد مشخصی است. هواسازها در زمستان هم کارایی مناسبی دارند و یک دستگاه همه کاره و کارآمد به حساب می آیند. در ساختمان های مسکونی نیز می توان از مزایای هواساز خانگی استفاده کرد و هوایی طبق دلخواه با میزان دما و رطوبت مطلوب را ایجاد به وجود آورد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

هواساز خانگی چیست؟

هواسازها از انواع سیستم تهویه مطبوع به حساب می آیند. انواع دستگاه های هواساز در دو نوع صنعتی و خانگی موجود است. هواساز در مسیر چیلر و بویلر قرار می گیرید و به طور کلی سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان را تنظیم می کند. هواسازهای خانگی همه مزایای دستگاه های صنعتی و بزرگ را دارند با این تفاوت که فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند. مزایای هواساز خانگی به قدری زیاد است که بدون آن، وسایل گرمایشی و سرمایشی کارایی خوبی ندارند.

فن کوئل نیز تا حدودی کارایی مشابهی با چیلر و هوسار دارد. البته تفاوت هایی بین طرز کار و نحوه استفاده از این دو وسیله وجود دارد. به طور معمول از فن کوئل برای تولید و  جابجایی هوا و تنظیم دما در اتاق های مختلف استفاده می شود. با نصب و تعمیر انواع فن کویل نیز می توانید کنترل دمای خانه را در اختیار داشته باشید. این وسایل سطح رفاه خانوار را بالا برده و آسایش بیشتری فراهم می کنند.

البته هواساز تولید کننده گرما یا سرما نیست بلکه دستگاهی برای توزیع و انتشار هوای سرد و گرم است. هواساز با دمیدن هوای گرم یا سرد دستگاه های گرمایشی-سرمایشی، هوای تازه را به محیط انتقال می دهد. با حذف ذرات معلق و رسوبات، هوایی به مراتب پاک تر و تمیزتر در فضای داخلی تزریق می شود و این از مهم ترین مزایای هواساز خانگی است.

۶ روش برای پاکسازی هوای خانه در زمان آلودگی هوا

طرز کار هواساز خانگی

هواساز چگونه کار می کند؟

هواساز به همراه سیستم گرمایشی و سرمایشی قابل استفاده است. هواساز هوای سرد و گرم را بعد از فیلتر کردن و تنظیم رطوبت هوا، بین مجاری و کانال کشی های ساختمان توزیع می کند. این دستگاه قادر است حجم زیادی از هوای تازه را از طریق کانال ها به داخل ساختمان هدایت کند. به طور صد در صد هوای عبور داده شده از فیلتر ها و هواساز، پاکیزه و تمیز است. در ضمن به هیچوجه هوای داخل ساختمان وارد هواساز نشده و به چرخه هوا برگشت ندارد. هوای تازه به سیستم گردش هوا تزریق می شود و ارتباطی به هوای داخل ندارد.

مزایای هواساز خانگی چیست؟

همه ما عاشق زندگی راحت هستیم. هواساز، تهیه مطبوع، چیلر، فن کویل و همه دستگاه هایی که در خانه استفاده می شود برای راحتی و آسایش خانواده ها تولید شده اند. هواساز نیز یکی از همین لوازم بسیار پر کاربرد است. اما این وسیله تنها برای راحتی و حس خوب، نصب نمی شود. هواساز می تواند کیفیت زندگی خانواده را تغییر دهد و ایمنی و سلامت را برای افراد خانواده به همراه داشته باشد. با نصب هواساز دیگر نیازی نیست پنجره ها را باز کنید تا هوا عوض شود. در واقع هوای بیرون، چندان بهتر از هوای داخل خانه هم نیست. بسته بودن در و پنجره ها، موجب ارتقا امنیت ساختمان می شود. هواسازها به نوعی سطح ایمنی منزل را بالا می برند و احتمال ورود بیگانگان را کاهش می دهند

جلوگیری از ورود حشرات یکی دیگر از مزایای هواساز خانگی است. وقتی پنجره ها را می بندید در واقع راه های ورود پشه و مگس و کک و …. نیز مسدود می شود. هواساز موقع کارکرد هوای مطبوع را در همه اتاق ها و فضای خانه به جریان می اندازد و نیازی به باز گذاشتن پنجره ها برای تبادل هوا نیست. با نصب هواساز رفاه بیشتری نصیب افراد خانواده می شود از جمله مواردی که در ادامه به آن اشاره شده است.

خدمات بازبینی و سرویس چیلر در تهران

نصب هواساز خانگی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر چیلر و هواساز هم ارائه میده؟
  • کاهش احتمال حملات آسم

آیا خود یا فرزندتان دچار مشکل آسم و تنگی نفس هستید؟ آسم یک بیماری ناتوان کننده است که به سادگی قابل کنترل می باشد. محیط های بسته و هوای خفه و گرفته، میزان حملات آسم را افزایش می دهند. آلرژن های محیطی نظیر گرده های گیاهان، گرد و غبار، گازهای حاصل از انواع قارچ و کپک و حتی رنگ های شیمیایی مبلمان و اثاثیه نیز می توانند حملات آسم را نشدید کنند. هواساز با حذف آلاینده های هوای محیط، در جلوگیری از بروز حملات آسم تاثیر زیادی دارد. 

  • مزایای هواساز خانگی در کارایی لوازم برقی

گرم شدن بیش از حد وسایل الکترونیکی منجر به کاهش طول عمر این لوازم می شود. هر چقدر هوای محیط گرم تر باشد، میزان داغ شدن قطعات الکترونیکی در اثر کارکرد زیاد، بیشتر هم می شود. در مکان هایی که هواساز نصب شده است این مشکل به کلی وجود ندارد. هواساز هوای خنک و با درجه تنطیم دمای مناسب را در محیط منتشر می کند. این هوا در جریان است و در واقع حالت چرخش دارد. برای مثال اگر مدت زیادی وسایل الکترونیکی ( لپ تاپ و …) روشن باشد، هوای اطراف این وسایل به طور مرتب جابجا می شود و همواره در اطراف لوازم هوا خنک است. در مورد همه وسایل برقی پر کاربرد در آشپزخانه نیز وضع به همین ترتیب است. با کاهش دما، طول عمر این وسیله ها نیز بیشتر خواهد شد.

  • مزایای هواساز خانگی در جلوگیری از گرمازدگی

نصب هواساز در خانه ساده ترین راه برای جلوگیری از کاهش آب بدن در تابستان است. همه ما در هوای گرم عرق می کنیم و این به معنای از دست دادن مقدار زیادی آب و املاح است. افرادی که در زیر نور خورشید فعایت دارند اغلب با پدیده گزمازدگی و کم آبی ارگان های بدن روبرو می شوند. اما کمتر کسی تصور می کند که این مشکل حتی در محیط خانه هم می تواند، به وجود بیاد. دستگاه های خنک کننده خانگی در کاهش دمای محیط تاثیر دارند اما بدون هواساز، جریان هوای خانک در همه سطوح یکسان نیست. این دستگاه ها با تهوی هوا، در دهیدراه نگهداشتن بدن، تاثیر فراوانی دارند.

راهنمای نگهداری و تعمیر چیلر

تهویه مطبوع در منزل

  • تاثیر هواساز خانگی در کاهش آلودگی صوتی

خانه هایی که به این نوع تهویه مطبوع مجهز هستند در مقایسه با دیگر خانه های همجوار، صدای مزاحم کمتری دارند. موقع کارکرد هواساز هیچ صدای ناهنجاری از دستگاه گرمایشی یا سرمایشی به گوش نمی رسد. در ضمن وقتی هواساز در حال کار باشد همه پنجره ها هم بسته است. به این ترتیب دصای بوق ماشین، بازی بچه ها و … از بیرون شنیده نخواهد شد. سیستم تنظیم دمای محیط در خانه هایی که هواساز نصب کرده اند، اتاق به اتاق است. با بتستن درب اتاق حتی صدای روشن بودن تلویزیون و حرف زدن دیگر اعضای خانواده هم برای فردی که خواب است یا در حال مطالعه، مشکلی ایجاد نمی کند. بسته بودن درب و پنجره یک اتاق کوچک منجر به حبس هوا و سنگین شدن هوا نمی شود.

  • بهبود کیفیت خواب از مزایای هواساز خانگی

طبق تحقیقات انجام شده، دمای محیط در خوابیدن تاثیر دارد. میزان آلودگی هوا، خشکی و حتی تنظیم رطوبت نیز می تواند خواب را مختل کند. هر چقدر هوای اتاق تمیزتر باشد، تنفس در حین خوابیدن بهتر است و خوابی عمیق و خوش را تجربه می کنیم. بسیاری از کج خلقی ها، خستگی ها و کسل بودن های روز مربوط به نداشتن خواب شبانه مناسب است. سر و صدای مزاحم، گرمای هوا، خشکی و ….. همگی مخل آسایش هستند و اجازه خوابیدن را به فرد نمی دهند. بسیاری از افراد امکان زندگی در محیط های ساکت و شهرهای خوش آب و هوا ندارند. نصب هواساز خانگی این امکان را فراهم می کند که بهترین دما و رطوبت را با توجه به نیازهای خود تنظیم کنید.

Air handling units جای زیادی را اشغال نمی کند و هزینه نگهداری زیادی نیز ندارد. با نصب یکی از انواع هواساز خانگی می توانید آسایش و رفاه بیشتری را تجربه کنید. تنها نکته مهم در مورد سرویس دوره ای و تعمیر دستگاه است. تعمیرکاران چیلر و هواساز در این زمینه آموزش دیده اند پس اگر تجربه ای در تعمیرات لوزام برقی و هواساز ندارید از حرفه ای ها کمک بگیرید. 

عیب یابی و تعمیر فن کویل

نصب و اجرای هواساز

قیمت خدمات نصب و تعمیر چیلر هوم سرویز

قیمت نصب و تعمیر چیلر و هواساز

خدمات نصب و راه اندازی چیلر و هواساز در تهران

تنفس هوای سالم حق همه افراد است. با نصب و راه اندازی سیستم تهویه مطبوع، هواساز و چیلر می توانید ایمنی و سطح رفاه خانواده را افزایش دهید. این سرویس هم اکنون در لیست خدمات فنی و تعمیراتی هوم سرویز قرار دارد و از همه مناطق تهران، سفارش می پذیرد. برای  تعویض فیلتر هوا و روغن، رسوب زدایی و اسیدشویی،  نشت یابی و رطوبت زدایی تجهیزات داخلی دستگاه و سرویس کامل چیلر و هواساز با ما تماس بگیرید. کلیه سفارش های ثبت شده در اپ هوم سرویز مستقیما به تکنیسین با تجربه ارجاع داده می شود. ثبت درخواست کاملا رایگان است. در جدول منتشر شده می توانید نرخ هزینه نصب و تعمیرات را مشاهده کنید. قیمت های منصفانه و کیفیت تضمین شده بخشی از توجه به مشتری مداری هوم است.

برای ثبت سفارش سرویس نصب و تعمیر چیلر و هواساز از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام منزل جدید ما هواساز دارد علیرغم اینکه خیلی خوب گرم و سرد میکند ولی صدای بسیار زیادی دارد که واقعا آزار دهنده است. خود دستگاه صدای خر خر و مشکل خاصی ندارد منظور من از صدا پیچیدن صدای ناشی از ورود هوا و باد گرم و سرد داخل کانالهای خروجی باد هست یعنی در واقع صدای باد خروجی از کانالها خیلی زیاد است. آیا این صدا طبیعی است؟

  2. سلام و وقت بخیر. مطلب خوبی بود. فقط در مورد نصب دستگاه خواستم بدونم که در ساختمانی که ساخته شده، امکان نصب این دستگاه هست یا باید از قبل برای این موضوع اقدام شود؟ برای یک ساختمان 4 طبقه مسکونی که در هر طبقه 3 واحد دارد و متراژ واحد ها بین 75 تا 95 هستش، خواستم بدونم قیمت خرید دستگاه هواساز تاپ تهویه به همراه نصب و راه اندازی چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا