برقکاری ساختمان

کولر آبی پرتابل چیست؟ کولر آبی پرتابل بخرم؟

کولرهای آبی از لوازم خنک کننده پر کاربرد در فصل تابستان هستند. معمولا یک کولر خوب با توان بالا قادر است هوای کل ساختمان را در دمای مطلوب نگه دارد. با این حال گاهی یکی از اتاق ها یا بخشی از خانه فاقد کانال کشی کولر است و هوا در آن قسمت گردش ندارد. در این موارد می توان از یک کولر آبی پرتابل خوب برای خنک کردن هوای اتاق استفاده کرد. این کولرها از لحاظ ابعاد کوچک تر هستند ولی قدرت خنک کنندگی خوبی هم دارند. انواع کولرهای پرتابل در بازار موجود است و امکان انتخاب متعددی دارید.

قبل از اینکه گرمای هوا، غیر قابل تحمل بشود نسبت به نصب و سرویس کولر آبی اقدام کنید. در روزهای گرم تابستان پیدا کردن سرویسکار و تعمیرکار ماهر کولر آبی کار ساده ای نیست. معمولا درخواست های زیادی برای سرویس کولر آبی و سرویس کولر گازی در تابستان وجود دارد. با کلیک روی دکمه ثبت درخواست می توانید همین حالا لوازم سرمایشی منزل را برای روزهای گرم تابستان آماده کنید. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کولر آبی پرتابل چیست؟

این محصول نوعی کولر آبی با ابعاد کوچک تر است. کولرهای پرتابل قابل حمل و نقل هستند و به کانال کشی و نصب و …. نیاز ندارند. شرکت های تولید کننده انواع کولرهای آبی پرتابل را روانه بازار کرده اند که برای محیط های کوچک کارایی مناسبی دارد. میزان قدرت و تنظیم هوای محیط در این دستگاه ها متفاوت است و بر اساس متراژ فضا می توان کولرهایی با قدرت متفاوت را تهیه کرد. در مقایسه با نصب کولر آبی در پشت بام یا تراس نصب می شود این نوع کولرهای پرتابل دارای تفاوت های زیادی هستند.

علاوه بر حذف کانال کشی کولر، استفاده از پوشال نیز در این دستگاه ها به کلی منتفی است. انواع کولر آبی پرتابل بدون نیاز به پوشال و توسط پد سلولزی، توان بالایی دارند. تفاوت دیگر در نوع آبرسانی به دستگاه است. در اغلب موارد آب مورد نیاز کولرهای پرتابل به صورت دستی تامین می شود اما مدل های جدید کولر آبی، امکان استفاده از شلنگ آب را دارند. با توجه به ماهیت کولرهای پرتابل و اهمیت قابل حمل بودن آن، مدل هایی که به صورت دستی، تامین آب می شوند محبوبیت بیشتری دارند.

علت باد گرم کولر چیست؟ چرا کولر آبی خنک نمی کند؟

مزایای کولر آبی پرتابل خوب

ویژگی های کولر آبی پرتابل خوب چست؟

کولرهای پرتابل برای فضای داخلی منازل و ساختمان های اداری-تجاری مورد استفاده دارند. این محصولات در انواع پایه دار و بدون پایه تولید شده اند. مدل های متنوع کولر آبی پرتابل انتخاب های متعددی به خریداران داده است. حتی چندین مدل مینی کولر آبی پرتابل رومیزی نیز در بازار موجود است که قابلیت های بسیار خوبی نیز دارد. نظرات متفاوتی در مورد طرز کار و کارایی دستگاه، شنیده می شود که خریداران را دچار سردرگمی کرده است. برای اطلاع از ویژگی های کولرهای پرتابل بهتر است مزایا و معایب این دستگاه را بررسی کنید. به این ترتیب موقع انتخاب، دستگاهی کاملا مطابق با خواسته تان را خریداری می کنید. 

کولر آبی پرتابل چه مزایایی دارد؟

برندهای تولید کننده کولر آبی داخلی و خارجی، انواع کولرهای پرتابل با طراحی و شکل و شمایل متفاوت را عرضه کرده اند. این دستگاه ها از لحاظ میزان قدرت دمندگی و توان تولید باد خنک، تفاوت دارند. از مزایای همه کولرهای پرتابل اینست که این دستگاه نیاز به نصب و راه اندازی ندارد. حتی بسیاری از موارد کارهای سرویس دوره ای کولر آبی پرتابل هم توسط خود شخص انجام می شود. به طور کلی این کولرها سیستم ساده تری دارند. در ادامه دیگر مزایای دستگاه های پرتابل را می خوانیم:

  • امکان جابجایی و انتقال به فضایی دیگر

این دستگاه ها سبک هستند و قابلیت حرکت را دارند. عموما چرخ های ساده ای برای حرکت کولر در زیر پایه ها نصب شده که کار جابجایی را ساده تر می کند. خیلی راحت می توانید کولر را از اتاق به آشپزخانه، سالن پذیرایی یا هر جای دیگری منتقل کنید. حتی در زمستان و وقتی نیازی به کولر نیست می توانید به کلی کولر پرتابل را به انباری انتقال دهید و از اتاق خارج کنید.

  • مصرف انرژی کمتر در کولر آبی پرتابل

این دستگاه با نیروی برق و آب کار می کند. با پر کردن مخزن دستگاه از آب و برقراری جریان برق، دیگر به چیزی نیاز نیست. در همه موارد مصرف آب، کولرهای پرتابل خیلی کمتر از کولرهای معمولی است. این مقدار گاهی از نصف هم کمتر است. در ضمن اگر احتمال قطع آب وجود داشته باشد با پر کردن مخزن دستگاه می توانید ساعات متوالی از کولر استفاده کنید. در مورد مصرف برق نیز اوضاع به همین شکل است. میزان مصرف انرژی و برق کولر آبی پرتابل به مراتب کمتر از کولرهای معمولی و قدیمی است. در دستگاه های مدل جدید، تایمر زمان بندی هم وجود دارد که در کاهش مصرف برق تاثیر زیادی دارد.

  • قابلیت تنظیم باد 4 جهته

کولرهای آبی معمولی قابلیت تنظیم باد بسیار محدودی دارند. در واقع باد خنک با فشار از دریچه های کولر خارج می شود و به صورت مستقیم در محل وزش دارد. با پره های دریچه کولر می توان اندکی جهت وزش باد را تنظیم کرد اما کولر آبی پرتابل قابلیت تنظیم باد را در جهات مختلف دارد. در مدل های جدیدتر این قابلیت به صورت خودکار نیز وجود دارد اما در مدل های قدیمی، به صورت دستی می توان جهت وزش باد را تنظیم کرد.

کولر آبی پرتابل خوب

  • بدون نیاز به تعویض پوشال

کولرهای آبی معمولی که اغلب در پشت بام نصب می شوند نیاز به پوشال دارند. آب لوله کشی از طریق شلنگ آب به دستگاه وارد شده و بر روی پوشال ها می ریزد. جرم آب، کپک، گرد و خاک هوا و …. موجب آلودگی و کثیف شدن پوشال می شوند. به طور معمول تعویض سالیانه یا دو سال یکبار پوشال کولر آبی، پیشنهاد می شود. اغلب حساسیت ها و مشکلات تنفسی فصل تابستان ناشی از بی کیفیت شدن و آلودگی پوشال ها است. از دردسر تعویض پوشال کولر که بگذریم، موضوع آلودگی هوا را نمی توان نادیده گرفت. کولر آبی پرتابل با پوشال سلولزی کار می کند این پوشال ها املاح آب و آلودگی ها را جذب نمی کنند. در واقع نیازی نیست مثل کولرهای معمولی به طور مرتب پوشال کولرهای پرتابل را عوض کنید. البته از سایر دغدغه های کولر آبی نظیر نشتی کف کولر و … نیز راحت خواهید شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
  • هزینه تعمیر کولر آبی پرتابل کمتر است

دستگاه های خنک کننده نظیر انواع کولر آبی و گازی نیاز به رسیدگی و نگهداری دارند. در صورتی که دستگاه سرویس نشود در معرض آسیب و خرابی قرار دارد. هزینه تعمیرات کولر آبی پرتابل خیلی کمتر از کولرهای آبی معمولی است. حتی افرادی که کمی تجربه دارند می توانند به سادگی کارهای اولیه سرویس کولر را انجام دهند. با حذف پوشال ها کار خیلی راحت تر است با کمی تلاش حتما خودتان هم می توانید کولر را سرویس کنید. در صورت ایراد و اشکال در قطعات دستگاه با تعمیرکار تماس بگیرید شاید نیاز به تعویض و یا تعمیر قطعه ای حساس باشد. دستمزدها و قیمت قطعات کولرهای پرتابل در مقایسه با کولرهای معمولی، کمتر است. ضمنا جهت سرویس و نگهداری کولر نیازی به نصب سایبان کولر و یا تمیر کردن کانال کولر نیست، همین عوامل باعث کاهش هزینه های سرویس و نگهداری کولر آبی پورتابل خواهد شد.

معایب کولر آبی پرتابل چه مواردی است؟

در کنار مزایای ذکر شده، بد نیست از معایب دستگاه نیز بگوییم. کولرهای پرتابل موقع روشن بودن سر و صدای زیادی تولید می کنند. حتی در مدل های کم صداتر نیز این میزان صدای تولید شده، در فضای بسته منزل مشکلاتی را ایجاد می کند. در مقایسه با کولرهای آبی معمولی که در پشت بام نصب می شوند، صدای کولرهای پرتابل مستقیم در فضای اتاق پخش می شود و خوشایند نیست.

برخی از کولرهای پرتابل مجهز به مخزن اضافی یا مخازن بزرگ تر برای ذخیره آب هستند. این امر می تواند یک امتیاز بزرگ باشد اما مخازن بزرگ تر موجب سنگین شدن دستگاه می شوند در نتیجه حمل و نقل و جابجایی کولر پرتابل، دشوارتر می شود.

موقع روشن بودن دستگاه، گرمای موتور در فضا پخش می شود و روی دمای محیط تاثیر دارد. در اتاق هایی که فاقد سیستم تهویه مطبوع هستند این گرما می تواند آزار دهنده باشد.

کولر آبی پرتابل به هیچ وجه مناسب فضاهای بزرگ با متراژ بالا نیست. در واحدهای با ابعاد زیاد و حتی اتاق های بزرگ، توان خنک کنندگی دستگاه، کافی نیست. به طور کلی این کولرها برای محیط های کوچک تر طراحی شده اند و قدرت کمتری از کولرهای معمولی دارند.

معایب کولر آبی پرتابل

لیست قیمت نصب و سرویس کولر آبی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

خدمات سرویس کولر آبی هوم سرویز

خدمات نصب و تعمیر انواع کولر آبی هوم سرویز در همه مناطق تهران، سفارش می پذیرد. با سرویس به موقع کولر آبی، طول عمر دستگاه بیشتر شده و از صرف هزینه های بالا برای تعمیرات کاسته خواهد شد. این سرویس توسط تکنیسین با تجربه با ضمانت کامل ارائه می شود. پس از اتمام تعمیرات کار ما تمام نمی شود هر زمان که بخواهید می توانید سوالات یا مشکلات خود را مطرح کنید و از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی استفاده کنید. ثبت درخواست تعمیرات کولر آبی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. هزینه تعمیر کولر به طور شفاف و واضح در جدول منتشر شده، اطلاع رسانی شده است. پس از ثبت درخواست، هماهنگی جهت حضور همیار در محل انجام خواهد شد. هزینه نهایی پس از بازدید و بررسی ایراد دستگاه، اطلاع رسانی می شود. هزینه خرید قطعات در لیست قیمت ها لحاظ نشده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا