برقکاری ساختمان

راهنمای خرید کولر گازی(قبل از خرید کولر گازی مطالعه شود)

هوا گرم شد و عده ای تازه به فکر راه اندازی وسایل سرمایشی افتاده اند. بازار خرید کولر گازی هم که حسابی گرم است. البته درستش این بود که از قبل کولرها را روبراه کنید و این روزها از خنکای خانه لذت ببرید. اگر هنوز کولرها و وسایل سرمایشی را راه اندازی نکرده اید تا فرصت باقی است نصب و راه اندازی کولر را تمام کنید. در این مطلب راهنمای خرید کولر گازی گردآوری شده تا کارتان سریع تر پیش برود. اغلب خریداران از دیدن ده ها برند با اشکال مختلف، سر در گم می شوند و نمی توانند بهترین ها را انتخاب کنند. با این توصیه ها می توانید خرید کولرگازی آگاهانه تری داشته باشید و از مشکلات رایج در کولر گازی آگاه شده و از آنها جلوگیری کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

خرید کولر گازی راهنما

راهنمای خرید کولر گازی

خریداران می خواهند بهترین کولر گازی را تهیه کنند تا هوای خانه، خنک و مطبوع شود. انتخاب از بین تنوع زیادی که در فروشگاه ها می بینید، کار ساده ای است. به خصوص اینکه این روزها انواع کولر گازی مجهز به تکنولوژی های پیشرفته تری هستند و قابلیت های متفاوتی دارند. از نظر وزش و پرتاب باد، میزان خنک کنندگی، کارایی و حتی شکل و اندازه هم تفاوت های زیادی بین دستگاه های موجود وجود دارد. تنوع برندهای ایرانی و خارجی نیز خود عاملی برای سر در گمی خریداران است.

کدام کولر گازی را بخرم؟

کولر گازی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اندازه کوفر چقدر باشد؟

چند دستگاه کولر گازی برای ساختمان لازم است؟

ده ها سوال از این دست در ذهن خریداران وجود دارد. فروشنده ها در این بازار داغ، کمک چندانی نمی توانند برای مشتری داشته باشند بنابراین بهتر است خودتان از قبل در مورد کیفیت دستگاهی که خریداری می کنید، اطلاعات جمع کنید. اگر بدانید چه چیزی را می خواهید قطعا می توانید همان را در بازار پیدا کنید. قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرید که چه نوع کولری را می خواهید.

راهنمای خرید کولر گازی ایرانی

راهنمای خرید کولر گازی بر اساس نوع

همیشه دستگاهی را خریداری کنید که از برندهای خوش نام و شناخته شده باشد. به این ترتیب بابت کیفیت و کارایی کولر گازی خیال تان راحت است. انواع کولر گازی تولید شده که هر کدام برای فضایی مناسب هستند. قبل از خرید، تصمیم بگیرید چه نوعی از این کولرهای خنک کننده را می خواهید. به طور کلی همه دستگاه های موجود در بازار شامل 4 گروه اصلی هستند:

1- کولر گازی پنجره ای

این دستگاه را می توان نسل اولیه کولرهای گازی نامید. همه قسمت های دستگاه داخل محفظه ای کوچک قرار دارد. این محفظه شامل کمپرسور، فن، اجزای سیکل تبرید و همه قسمت های دیگر است. علت نام گذاری دستگاه به دلیل محل نصب ان است. موقع خرید کولر گازی پنجره ای در نظر داشته باشید که این دستگاه باید در قاب پنجره جای بگیرد پس مراقب اندازه ها باشید. از ایرادات این کولرها می توان به سر و صدای زیاد آن اشاره کرد. همه متعلقات کولر در پشت دستگاه است و موقع روشن شدن، صدای زیادی به فضای داخلی منتقل می شود. در ضمن این دستگاه ها دستی روشن و خاموش می شوند و کنترل ندارند. به دلیل نسبتا قدیمی بودن این نوع کولر گازی برخی از قطعات آن به سختی پیدا می شوند و همین عامل باعث افزایش هزینه تعمیر کولرگازی پنجره ای شده است.

2- کولر گازی ایستاده

پنل اصلی این دستگاه روی زمین قرار دارد و کولر بر روی دیوار نصب نمی شود. واحد خارجی در بیرون از ساختمان قابل نصب است. قدرت پرتاب باد کولرهای ایستاده به نسبت زیاد است و می توانند فضای بزرگ تری را پوشش دهند. کولرگازی ایستاده قابلیت جابجایی را ندارد و در یک مکان، ثابت قرار می گیرد. از لحاظ قدرت خنک کنندگی، عملکرد کولر ایستاده قابل قبول است ولی مقداری از فضا و سطح را اشغال می کند. این نوع کولرگازی بیشتر مناسب فضاهای عمومی و شرکت ها می باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

3- کولر گازی پرتابل

راهنمای خرید کولر گازی را با انواع مدل های کولرگازی پرتابل پی می گیریم. این دستگاه ها به جایی نصب نمی شوند و قابلیت حرکت را دارند. در پایه های کولر از چرخ استفاده شده که کار حرکت دادن دستگاه را راحت کرده است. کولر گازی پرتابل به طور کامل یک تکه ساخته می شود به این معنا که همه بخش های کولر در داخل ساختمان قرار دارد. برای تخلیه گرمای موتور از یک لوله خرطومی پلاستیکی استفاده شده و به غیر از این لوله، ارتباطی با فضای بیرونی ندارد. کولرهای پرتابل حداکثر 20 تا 30 متر فضا را خنک می کنند و برای مکان های بزرگ تر مناسب نیستند.

نصب و راه اندازی لوازم خنک کننده

4- انواع اسپیلت

اسپلیت هم در ردیف کولرهای گازی قرار می گیرد. این دستگاه از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است. بخش بیرونی شامل موتور و کمپرسور است و بخش داخلی دارای تنظیمات متفاوتی است. با توجه به اینکه بخشی از دستگاه، در بیرون ساختمان نصب می شود سر و صدای اسپیت ها خیلی کمتر از بقیه انواع کولر گازی است. اگر با نمای ساختمان مشکلی ندارید، خرید کولر گازی های اسپیلت هم می تواند ایده خوبی برای خنک کردن خانه در روزهای گرم تابستان باشد. از نظر سرویس و تعمیرات کولرگازی اسپلیت نسبتا هزینه بیشتری را شامل می شود.

راهنمای خرید کولر گازی با توجه به قدرت

یک اصل مهم در خرید کولر گازی وجود دارد و آن میزان خنک کنندگی دستگاه است. اساسا هیچ کولری به طور مطلق بد نیست. برخی از انواع کولر گازی دارای قدرت خنک کنندگی کمتری هستند. این دستگاه ها کارایی بسیار خوبی برای مکان های کوچک تر دارند. اگر قصد خرید کولر گازی برای یک خانه 50، 100 و یا 200 متری را دارید حتما متناسب با مساحت ساختمان، یک دستگاه مناسب را خریداری کنید. گاهی لازم است تا دو یا چند دستگاه کولر گازی در یک ساختمان نصب شوند. گاهی هم می بایست از مدل های کولر گازی مناسب خانه کوچک استفاده نمود.

برای مثال اگر باد خنک به اتاق خواب، نمی رسد می توانید برای این اتاق یک دستگاه پرتابل و کم قدرت تر را خریداری کنید. نصب اسپیلت برای فضای محدود اتاق خواب، ایده خوبی نیست. 

راهنمای خرید کولر گازی با توجه به تعداد ساکنین

شرایط اختصاصی هر محل، با دیگر مکان ها تفاوت دارد. فرض کنید در یک ساختمان افراد زیادی زندگی می کنند و تردد و رفت و آمد به این مکان هم زیاد است. در این صورت انتخاب کولرهایی با ظرفیت بالاتر، مقرون به صرفه تر است. هر چقدر تعداد افراد حاضر در محل بیشتر باشد، کارایی دستگاه کمتر می شود پس از قبل همه این موارد را در نظر بگیرید. برای مثال میزان پخت و پز و آشپزی در خانه های پر جمعیت بیشتر است و همین موضوع موجب گرم شدن آشپزخانه و کل خانه می شود.

راهنمای خرید کولر گازی ارزان

از دیگر ملاحظات می توان به این موارد اشاره کرد: 

  • راهنمای خرید کولر گازی با توجه به آب و هوا

یک کولر گازی خوب و ایده آل که در تهران نصب است اصلا مناسب استان بوشهر نیست. بنابراین محل نصب اهمیت زیادی در رضایتمندی دارد. برای اینکه از خریدتان راضی باشید با توجه به مکان، دستگاهی متناسب را خریداری کنید. حتی موقعیت ساختمان و نورگیری آن نیز می تواند عامل مهمی برای خرید باشد. برای مثال اگر ساختمان آفتابگیر است و تابستان تابش آفتاب به داخل منزل زیاد است حتما دستگاهی بزرگ تر و پر قدرت تر را خریداری کنید تا قادر به خنک کردن هوای منزل باشد. یا اینکه نسبت به نصب سایبان کولر گازی اقدام کنید.

  • راهنمای خرید کولر گازی بر اساس محل نصب

یکی از مواردی که موقع خرید، به کمک تان می آید موقعیت و معماری خود ساختمان است. برای مثال اگر ارتفاع سقف اتاق ها از اندازه استاندارد بیشتر باشد لازم است تا دستگاهی با ظرفیت پرتاب باد بیشتر خریداری کنید. ارتفاع معمول ساختمان بین ۲٫۷ متر تا ۳٫۰ متر است.

مورد دیگر میزان گردش هوای محیط است. در نظر داشته باشید که نباید کمد، کتابخانه و یا وسایل بزرگ را در نزدکی کولر گازی قرار دهید زیرا از انتقال باد کولر به سایر قسمت ها جلوگیری می شود. اساس برخی ساختمان ها طوری ساخته شده اند که گردش هوای ضعیفی دارند. در این صورت بهتر است از چند پنل داخلی استفاده کنید تا همه نقاط به صورت یکسان، خنک شود.

میزان برق مصرفی کولر گازی

کورهای گازی با برق کار می کنند بنابراین میزان مصرف برق دستگاه بهترین راهنمای خرید کولر گازی است. برای مثال کولرهای پنجره ای ارزان تر هستند ولی مصرف برق زیادی دارند. به هر حال حداقل 3 ماه کولر گازی روشن است و گاهی قیمت برق مصرفی خیلی زیاد می شود. از قبل در مورد مصرف دستگاه بررسی کنید. موقع خرید به برچسب مصرف انرژی کولر گازی دقت کنید. در نهایت از بین بهترین کولرهای گازی کم مصرف بازار انتخاب کولرگازی خود را نهایی کنید.

تعرفه نصب و راه اندازی کولر گازی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

نصب و راه اندازی کولر گازی با هوم سرویز

گرما امسال هم غافلگیرمان کرد. این صحبت را این روزها زیاد می شنویم. البته اغلب مردم از قبل آمادگی داشتند و کولرها را سرویس کرده اند و به استقبال تابستان می روند. اما هر سال تعداد زیادی از افراد کارهای نصب و راه اندازی کولر را پشت گوش می اندازند و با اولین روزهای گرم، تازه به یاد سرمایش خانه می افتند. بهترین کولر را هم نصب کرده باشید تا زمانی که کولر را سرویس نکنید، پوشال های کولر آبی را تعویض نکرده باشید و یا اینکه شارژ گاز اسپلیت را عقب انداخته باشید، کارایی دستگاه خوب نیست. کولر گازی و آبی هر دو باید قبل از رسیدن تابستان، به طور کامل سرویس شوند. در این صورت خیال تان بابت روزهای گرم تابستان راحت است زیرا وسایل سرمایشی خانه را حسابی رو به راه کرده اید. سرویس کامل کولر گازی و آبی از خدمات درب منزل هوم سرویس است. همین حالا سرویس مورد نظرتان را ثبت کنید تا بلافاصله تکنیسین حرفه ای کولر هوم سرویز در محل حاضر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا