لوازم خانگی

کولر گازی پرتابل چیست؟ کولر گازی پرتابل بخرم؟

انتخاب کولر مناسب برای منزل، یکی از انتخاب های مهمی است که اگر آن را اشتباه انجام دهید، ممکن است در فصل های گرم سال به مشکل بخورید و به شدت از خرید خودتان پشیمان شوید. کولر گازی پرتابل یکی از انواع کولر گازی است که مزایا و معایب خاص خود را دارد و می توانید با توجه به مزایا و معایب کولر پرتابل، تصمیم بگیرید که آن را بخرید یا خیر. در این مقاله می خواهیم تمامی مزایا و معایب مهم کولر گازی پرتابل را به شما بگوییم و خودتان می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که این محصول مناسب خانه یا محل کار شما هست یا خیر؟ و آیا کولرگازی پورتابل بخرم یا خیر؟ 

در انتخاب کولر مناسب همیشه یکی از دغدغه های اصلی میزان فضای مورد یاز برای نصب و راه اندازی کولر است، دغدغه دیگر خرید کولر گازی یا خرید کولر آبی است. اگر تصمیم به خرید کولر گازی پرتابل دارید و می خواهید بدانید این محصول به درد شما می خورد یا خیر، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کولر گازی پرتابل
کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل که به آن کولر گازی سیار یا قابل حمل نیز گفته می شود، یک وسیله سرمایشی است که کارکرد آن دقیقا مانند کولرهای گازی معمولی است با این تفاوت که کولرگازی پرتابل فاقد یونیت خارجی بوده و کمپرسور هوا در داخل آن تعبیه شده است و به همین خاطر نیازی به نصب موتور جداگانه ندارد و این موضوع باعث می شود که فضای بسیار کمتری را نسبت به کولرهای گازی اشغال کند. 

کولرهای گازی پرتابل بیشتر در مکان های اداری و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در منزل هم می توانید از آن استفاده کنید تا هوای منزل خودتان را خنک تر و دلنشین تر کنید

نحوه عمکلرد کولر گازی پرتابل

کولر گازی های پرتابل عملکرد مشابه کولرهای گازی پنجره ای و کولرگازی های دو تکه (اسپلیت ها) داشته و از ماده مبرّد و با استفاده از سیکل تبرید تراکمی برای خنک کردن محیط استفاده می‌کنند. تفاوت آنها در طراحی، ساخت و فضای مورد استفاده آنها است.به این شکل که در کولرهای گازی پرتابل تمام اجزاء و قطعات کولر بصورت یکپارچه بوده و داخل یک دستگاه قرار گرفته است، این نوع کولرگازی نیازی به اختصاص هیچگونه فضای بیرونی ندارد و بوسیله لوله ای منعطف و خرطومی گرمای کندانسور از پشت دستگاه به بیرون هدایت شود.
بنابراین نحوه عملکرد و نصب کولرهای گازی پرتابل ساده بوده و برعکس سایر مدل ها که نصب کولرگازی اسپلیت و پنجره ای دارای پیچیدگی و دردسر نیست و به راحتی قابل استفاده می باشد.

باید بگوییم که کولرگازی پرتابل، مزایا و معایبی دارد که باید آنها را بدانید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید، به همین خاطر در ادامه این مقاله به مزایا و معایب کولر گازی پرتابل می پردازیم.

مزایای کولر گازی پرتابل چیست؟

1- هوای خنک بدون رطوبت:

کولر گازی پرتابل، قادر است هوای خنک و دلنشینی را به فضای خانه شما وارد کند و در کنار این موضوع، رطوبت به هوای خانه اضافه نمی کند. این موضوع در شهرهایی که هوای مربوطی دارند مانند شهرهای شمالی، بسیار اهمیت دارد و می تواند انتخاب خیلی مناسبی باشد که باعث کاهش رطوبت کولر در محیط می شود.

اگر در شهرهایی زندگی می کند که هوای خشکی دارد و رطوبت برایتان خیلی مهم نیست، شاید بهترین انتخاب برای شما، همان کولر آبی باشد؛ اما اگر در شهرهای مرطوب زندگی می کنید و استفاده از کولر آبی می تواند آسیب زننده باشد و رطوبت محیط را افزایش دهد، بهتر است از کولرگازی پرتابل استفاده کنید تا هوایی تازه و بدون رطوبت دریافت کنید. در نظر داشته باشید که کولر آبی هم در مدل های پرتابل در بازار موجود است، چنانچه به این قطعیت رسیده اید که کولر پرتابل مدنظر شما است. می توانید مدل کولر گازی پرتابل و کولر آبی پرتابل را انتخاب کنید.

مزایای کولر گازی پرتابل
مزایای کولر گازی پرتابل

2- عدم ورود گرد و غبار به داخل:

اگر از کولرهای آبی استفاده کرده باشید، خوب می دانید که این کولرها به راحتی گرد و غبار و آلودگی های هوای بیرون را به داخل خانه هدایت می کنند و می توانند باعث آلودگی هوای خانه شوند. در مواردی حتی نیاز به نظافت و شستشوی کانال کولر نیز می باشد.

اما در کولر گازی با مدل پرتابل این موضوع وجود ندارد و شما هوایی تصفیه شده و تازه را دریافت می کنید و این هوا عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار خواهد بود.

یعنی به عبارتی می توانیم بگوییم که تا حدی کولر پرتابل می تواند کار تصفیه هوا را هم انجام دهد و برای محیط خانه شما، هوای تازه و بدون گرد و غبار را فراهم کند.

3- قابل استفاده در هر جا:

بعضی از مکان ها ممکن است به خاطر شرایط محیطی یا هر موضوع دیگری، قابلیت نصب کولر گازی و کمپرسور آن را نداشته باشند. در چنین حالتی به راحتی می تواند به جای کولر گازی معمولی، از کولر پرتابل استفاده کرد تا همان کیفیت را دریافت کنید.

این را هم باید بگوییم که اگر کولر آبی یا گازی شما در حال حاضر فضای زیادی را در خانه اشغال کرده اند، می توانید آنها را با کولر پرتابل جایگزین کنید تا بتوانید با استفاده از این وسیله سرمایشی، هم هوای خنک داشته باشید و هم فضای خانه تان بازتر و دلچسب تر شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟
کولر گازی
قیمت کولر گازی پرتابل

4- قیمت مناسب کولر گازی پرتابل:

قیمت کولر پرتابل نسبت به کولر گازی با کمپرسور، بسیار کمتر است و این موضوع هم می تواند دلیل دیگری باشد که به جای خرید کولرهای گازی گران قیمت، از کولر گازی پرتابل استفاده کنید تا همان کیفیت خنک کنندگی را دریافت کنید. 

مثلا اگر برای یک اتاق یا یک مغازه کوچک می خواهید اقدام به نصب کولر گازی کنید، شاید بهترین گزینه برای شما همان استفاده از کولرهای پرتابل باشد که می تواند به راحتی اتاق یا مغازه شما را خنک کند و هوایی تازه به آن وارد کند.

5- بدون نیاز به تخلیه آب:

همانطور که می دانید، کولرهای گازی در هنگام کار کردن دچار تعریق می شوند و به همین خاطر نیاز به یک ظرف یا لوله برای تخلیه آب ایجاد شده دارند. در کولرهای گازی پرتابل که جدیدا وارد بازار شده اند، داخل کولر یک محفظه تعبیه شده است که آب ها در آن ریخته می شوند و نیازی به این نیست که یک محفظه جداگانه برای آن قرار دهید و یا یک لوله خروجی آب برای آن تعبیه کنید. زمانی که محفظه کاملا پر شود، کولر به شما پیغام می دهد و به راحتی می توانید آب آن را تخلیه کنید.

6- حمل و جابجایی آسان کولرگازی پرتابل:

کولرهای پرتابل به راحتی قابل جابجایی است و مثلا اگر بخواهید آن را به یک اتاق دیگر انتقال دهید، می توانید با استفاده از چرخ هایی که دارد این کار را خیلی آسان انجام دهید. این موضوع باعث می شود که استفاده از کولر گازی پرتابل، برای فضاهایی که نیاز به جابجایی بیشتری برای کولر دارند مخصوصا شرکت ها و فضاهای اداری، گزینه بهتری باشد.

نصب کولر گازی
نصب آسان کولر گازی

7- نصب آسان:

یکی از دغدغه های بزرگ کسانی که می خواهند کولر گازی تهیه کنند، نصب کولر گازی است. کولرهای معمولی نیاز به نصب کمپرسور در بیرون خانه دارند و قسمت دیگر آن هم باید در فضای داخلی خانه نصب شود. اگر نصب کمپرسور به درستی و طبق اصول و استانداردهای لازم انجام نشود، قطعا در آینده برای شما مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و می تواند هزینه بر باشد. اما در کولر پرتابل، این دردسرها وجود ندارد و به راحتی می توانید آن را به برق وصل کرده و از آن استفاده کنید و نیازی به نصب و… ندارد.

8- صدای کم:

یکی از مزیت های مهم کولر گازی پرتابل، این است که این کولرها صدای بسیار کمی دارند و تنها در صورتی که فضای خانه کاملا ساکت باشد، صدای آنها را خواهید شنید. این موضوع هم از مزیت های دیگر این مدل کولر گازی است که مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کند و می تواند یک محیط ساکت با هوای خنک و دلنشین را برایتان ایجاد کند.

تا به اینجا در مورد مزایای این مدل کولر گازی صحبت کردیم، حالا می خواهیم به سراغ معایب این کولر گازی برویم و با آنها آشنا شویم تا بهتر در مورد خرید این محصول، تصمیم بگیرید.

معایب کولر گازی پرتابل
معایب کولر گازی پرتابل

معایب کولر گازی پرتابل چیست؟

1- سر و صدای زیاد:

شاید تعجب کنید و بگویید که در مزایای کولر گازی پرتابل، گفتیم سر و صدای این نوع کولر بسیار کم است و حالا می گوییم که سر و صدای زیادی دارد. باید بدانید که کولر گازی پرتابل انواع مختلفی دارد و خیلی مهم است که آن را از یک برند و شرکت مناسب تهیه کنید.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، این کولر گازی کمپرسور داخلی دارد و این کمپرسور می تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند.

اکثر شرکت های خوب و معتبر در ساخت این نوع کولر، از عایق بندی صدا استفاده می کنند تا سر و صدای آن بسیار کم شود و مزاحم شما نشود؛ اما اگر کولرهای گازی پرتابل معمولی را خریداری کنید، ممکن است سر و صدای آنها شما را کلافه کند.

2- قدرت کولر گازی پرتابل:

کولر گازی از نوع پرتابل برای خنک کردن فضاهای کوچک طراحی شده است، به همین خاطر نمی توانید از آن توقع داشته باشید که فضاهای بسیار بزرگ را خنک کند. این نوع کولر برای فضاهای حدودا 30 متری بسیار مناسب است و قدرت خنک کنندگی خوبی دارد، اما اگر فضایی بیشتر از این مقدار باشد، ممکن است نتیجه مناسبی دریافت نکنید.

3- نیاز به برق قوی:

کولر گازی پرتابل به برق حدود 15 تا 20 آمپر نیاز دارد و به همین خاطر شاید نیاز باشد که پریز جداگانه ای را برای آن تعبیه کنید. این موضوع ممکن است این مشکل را ایجاد کند که در هر اتاقی نتوانید از آن استفاده کنید و مجبور باشید در فضاهای خاصی آن را قرار دهید. پیشنهاد می کنیم برای استفاده از آن حتما نصب محافظ برق را فراموش نکنید.

به همین خاطر است که بسیاری از افراد برای کاهش هزینه برق خود، به فکر راه اندازی کولر آبی می افتند.

4- نیاز به فضای تهویه:

کولر پرتابل قبلا به این صورت بود که دو لوله برای ورود و خروج هوا داشت و باید آن را نزدیک به پنجره یا مکانی که امکان ورود و خروج هوا را داشت قرار می دادید.

اما در کولرهای پرتابل جدید، این تعداد به یک لوله رسیده است و فقط یک لوله برای خروج هوای گرم محیط قرار دارد و می توانید با قراردادن کولر کنار پنجره یا یک خروجی مخصوص، کمک کنید هوای خانه به خوبی تصفیه شود و هوای گرم از آنجا خارج شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟
مصرف برق کولر گازی
مصرف بالای برق کولر گازی

5- بوی بد در صورت ماندن آب:

همانطور که قبل تر گفتیم، کولر گازی پرتابل، فضایی را جهت نگهداری آب ایجاد شده توسط کولر دارد. اما باید این آب را به صورت روزانه تخلیه کنید؛ چون اگر این آب بیش از حد بماند و گندیده شود، می تواند بوی بدی ایجاد کند و این بود توسط کولر در فضای خانه شما منتشر شود. البته در نظر داشته باشید که سرویس کولر گازی پرتابل را نیز بصورت سالیانه انجام دهید.

در این مقاله در مورد مزایا و معایب کولر گازی از نوع پرتابل صحبت کردیم و گفتیم که این نوع کولر چگونه کار می کند. همچنین گفتیم که مزایای کولر گازی پرتابل چیست و چه فوایدی را می تواند برای شما داشته باشد. در ادامه هم به معایب آن پرداختیم و هرکدام از معایب را باهم بررسی کردیم. با توجه به موارد گفته شده قطعا می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که این کولر گازی برای شما مناسب است یا نمی تواند گزینه خوبی باشد. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که بتوانید بهترین انتخاب ممکن را برای خرید کولر گازی داشته باشید

چنانچه این مطلب مورد پسند شما قرار گرفت و تمایل دارید در خصوص دلایل سوختن پمپ کولر آبی و همچنین از بین بردن رسوب کولر آبی اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می کنیم به وبلاگ هوم سرویز یه سری بزنید.

نصب و سرویس کولر گازی شما با هوم سرویز

شما می توانید جهت تعمیرات برد کولر گازی و همچنین اطلاع از قیمت خدمات مختلف از جمله هزینه شارژ گاز کولر گازی به هوم سرویز اعتماد کنید. همیاران متخصصان باتجربه و حرفه ای کولر گازی هوم سرویز خیلی سریع با شما تماس گرفته و به صورت رایگان به شما مشاوره تلفنی خواهند داد. امیدواریم تو روزهای گرم تابستان هوایی خنک و تازه را در خانه خود تجربه کنید.

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا