رایانه و تکنولوژی

چرا اسکنر کار نمی کند؟

اسکنر وسیله ای شبیه به دستگاه کپی است که اطلاعات روی برگه را وارد کامپیوتر می کند. برای اتصال اسکنر به کامپیوتر علاوه بر سیم رابط به نرم افزار مخصوص هم نیاز است. وقتی این وسیله به هر علتی خراب شود تبادل اطلاعاتی بین دو دستگاه به هم می ریزد. تعمیر اسکنر و تعمیر پرینتر کاری تخصصی است و نمی توان بدون داشتن اطلاعات فنی، دستگاه را باز کرد. این وسیله پر کاربرد برای ورود عکس و اطلاعات روی برگه ها به کامپیوتر استفاده می شود. اگر چه در ادارات اسکنرها کاربرد بیشتری دارند اما این روزها در بسیاری از خانه ها هم دستگاه های سه کاره اسکنر، پرینتر و کپی را می توان دید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعمیر اسکنر

وقتی اسکنر کار نمی کند حتما مشکلی در دستگاه یا اتصالات وجود دارد. این وسیله می تواند هر نوع اسناد کاغذی را به صورت فایل تصویری به رایانه ارسال کند. با قرار دادن عکس یا هر بگه کاغذی دیگری در محفظه دستگاه، می توان تنظیمات اسکن را انجام داد. پس از عملیات اسکن، تصویر برگه مورد نظر بر روی رایانه به وضوح دیده می شود. از اسکنر یک خروجی به رایانه گرفته شده و در صورتی که دستگاه به چاپگر دیگری متصل باشد، حتما یک خروجی به پرینتر هم وجود دارد. علاوه بر آن همه دستگاه های اسکنر با سیم به برق اصلی ساختمان متصل هستند. این خروجی ها و اتصالات اغلب دچار مشکل می شود که خودتان هم می توانید آن را بررسی کنید. وقتی اسکنر کار نمی کند بلافاصله اتصالات ورودی و خروجی دستگاه را بررسی کنید.

در صورتی که مشکل از این قسمت نبود با سرویس تعمیرات اسکنر هوم سرویز تماس بگیرید. 

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر اسکنر و پرینتر

تعمیر اسکنر و تعویض کابل USB

آیا اسکنر بدون دلیل کار نمی کند؟ در صورتی که آخرین بار دستگاه کاملا سالم بود احتمالا مشکل در کابل usb وجود دارد. کابل مربوط را به دقت بررسی کنید اگر کابل از مدار خارج شده آن را متصل کنید. چنانچه مشکل برطرف نشد از یک کابل usb دیگر جهت اطمینان استفاده کنید. در صورت کارکرد صحیح دستگاه، مشکل از قطعی و خراب شدن همین کابل است. با خرید یک کابل یو اس بی جدید اسکنر مثل قبل شروع به کار کرده و نیازی به تعمیر ندارد. دقت داشته باشید که کابل usb با سیم های رابط ساده تفاوت دارد و هر سیم برقی را نمی توان به جای کابل یو اس بی به کار برد.

عیب یابی و تعمیر پرینتر کانن فوری

اشکال در قرار گیری سند کاغذی

تعمیر اسکنر توسط تکنیسین با تجربه انجام می شود. وقتی دستگاه کار نمی کند قبل از تماس با تعمیرکار ابتدا موارد ساده ای را بررسی کنید. یکی از رایج ترین مشکلات اسکنرها مربوط به قرار گیری نادرست برگه های کاغذی در دستگاه است. در صورتی که عکس یا متن را به صورت نادرست در محفظه مخصوص قرار دهید، عملکرد اسکنر محتل می شود. با کمی تغییر محل کاغذ و جا به جا کردن احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد. دقت داشته باشید که این دستگاه تنها برگه های کاغذی را اسکن می کند. در واقع نباید غیر از اسناد کاغذی، چیز دیگری را در محفظه اسکن قرار دارد. در استفاده از کاغذ هم توجه داشته باشید که تصویر یا برگه مورد نظر کاملا صاف و مرتب باشد. اسکن برگه های مجاله شده و خیلی خط دار مشکل ایجاد می کند و حتی امکان عدم عملکرد اسکنر هم وجود دارد.

تعمیر پرینتر وقتی کاغذ گیر کرده است!

عیب یابی و تعمیر اسکنر

تعمیر لنز اسکنر

وجود هر گونه اشکال و نقص در لنز و لامپ اسکنر منجر به از کار افتادن دستگاه می شود. با تعویض این قطعه حتما دستگاه به خوبی کار خواهد کرد. اگر در زمینه تعمیر اسکنر و پرینتر آموزش ندیده اید، هرگز اقدام به باز کردن دستگاه نکنید. این کار نیازمند دانش حرفه ای و مهارت تجربی است. هر گونه سهل انگاری منجر به بروز آسیب بیشتر به دستگاه شده و هزینه های تعمیرات اسکنر را افزایش می دهد. در صورتی که اسکنر کار نمی کند برای عیب یابی و تعمیر دستگاه با ما تماس بگیرید. همیار متخصص هوم سرویز بالافاصله برای بررسی به محل اعزام می شود.

چرا پرینتر کار نمی کند؟

تعمیرات اسکنر دارای مشکلات نرم افزاری

یکی از عمده ترین دلایل کار نکردن اسکنرهای اداری یا خانگی اینست که تنظیمات دستگاه و رایانه به هم خورده است. برای مثال اگر به هر علتی فضای ذخیره سازی اطلاعات اسکنر، وجود نداشته باشد دستگاه قادر به ادامه فعالیت نیست. در این حالت اسکنر روشن و آماده اسکن است اما به ناگهان سیستم خطا می دهد. با تنظیمات نرم افزار می توان این مشکل ساده را برطرف کرد. همه دستگاه های اسکنر اداری و خانگی برای اتصال به رایانه نیاز به تنظیمات و نصب درایو مخصوص دارند. چنانچه بعد از اتصال اسکنر به رایانه، درایو بر روی سیستم نصب نشود اسکنر نمی تواند کار خود را انجام دهد. اگر هنوز درایو دستگاه را نصب نکرده اید با سرویس تعمیر پرینتر و اسکنر هوم سرویز” تماس بگیرید تا با کمترین هزینه نصب درایو نرم افزاری انجام شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس پرینتر و اسکنر هم ارائه میده؟

خدمات تخصصی تعمیرات پرینترهای کانن در محل

خدمات تعمیر اسکنر

سرویس تعمیر پرینتر و اسکنر هوم سرویز

تعمیر اسکنر و انواع پرینترهای اداری و خانگی از خدمات کاربردی هوم سرویز است. این سرویس به صورت درب منزل و در محل ارائه می شود. در واقع نیازی به خروج دستگاه از محل کار یا منزل نیست. تنها با چند کلیک ساده سفارش خود را در اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید. در کوتاه ترین زمان هماهنگی برای اعزام تکنیسین به محل انجام خواهد شد. در روز و ساعت مورد نظرتان نیروی متخصص تعمیرکار اسکنر به محل مراجعه کرده و کارهای عیب یابی و تعمیرات را انجام می دهد. علاوه بر خدمات تعمیر پرینتر و اسکنر، شارژ تونر رنگی و سیاه و سفید هم در این سرویس ارائه می شود. در صورت نیاز به تعمیر و تعویض قطعه حتی الامکان از قطعات اورجینال موجود در بازار استفاده خواهد شد. ثبت سفارش کاملا رایگان است و هزینه دقیق بعد از عیب یابی اسکنر اعلام می شود.

برای ثبت سفارش” سرویس تعمیر پرینتر و اسکنر ” از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا