نظافت و پذیرایی

ترمز فرش چیست و چگونه آن را نصب کنید؟

لیز خوردن قالی و قالیچه روی سنگ و سرامیک، یک مشکل رایج است. مدام باید فرش را صاف و مرتب کنید و باز موقع راه رفتن، فرش زیر پا جمع می شود. به خصوص وقتی یک فرش جدید خریداری کرده اید تا به تازگی فرش از قالیشویی برگشته، چنین حالتی زیاد پیش می آید. برای برطرف کردن این مشکل، یک راه حل ساده وجود دارد با خرید ترمز فرش به راحتی جلوی حرکت فرش را بگیرید. این وسیله چیز عجیب و غریبی نیست و قیمت چندانی هم ندارد اما باید به درستی نصب شود. نصب ترمز فرش اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست. فوت و فن کار را که بلد باشید در کمتر از 10 دقیقه می توانید همه فرش ها را با این ترمزها، فیکس کنید. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا فرش لیز می خورد؟

 اگر کف ساختمان از سنگ یا سرامیک کار شده باشد، احتمال سُر خوردن فرش بیشتر است. البته همیشه هم فرش ها لیز نمی خورند و این بستگی به صیقلی بودن سطوح دارد. برای مثال اگر فرش را روی بتن یا موزائیک، پهن کنید چنین حالتی را نمی بینید. این روزها کمتر خانه ای با کف بتونی وجود دارد. معمولا کفپوش منازل از سنگ و سرامیک یا کفپوش های جدید ( لمینت و پارکت) پوشیده شده است. این سطوح صاف و صیقلی هستند و فرش به راحتی روی کف، لیز می خورد.

در فرش های تولید شده جدید از یک لایه نوار چرمی برای دورتادور فرش استفاده می شود. این لایه باریک، اصطکاک خوبی ایجاد می کند و مانع لغزیدن فرش روی سرامیک کف می شود. البته لایه چرمی یا لاستیکی دور فرش به مرور از بین می رود و دیگر کارایی مناسبی ندارد. در این صورت فرشی که تا همین چند ماهه پیش، سر نمی خورد حالا دائم زیر پا لیز می خورد.

چگونه از لیز خوردن فرش جلوگیری کنیم؟

یک راه ساده اینست که کف ساختمان را با متریال غیر صیقلی بپوشانید. برای مثال موکت گزینه خوبی است. فرش روی موکت به هیچوجه سر نمی خورد زیرا الیاف فرش در الیاف موکت، درگیر می شود و قادر به حرکت نیست. از قیمت نصب موکت که بگذریم، در برخی منازل این سبک با دکوراسیون داخلی هماهنگ نیست. فرض کنید کفپوش خانه از پارکت لمینت باشد به نظرتان پوشاندن پارکت های زیبا با موکت کار جالبی است؟ راه های ساده تر و البته کم هزینه تری هم وجود دارد. بعضی از خانم ها برای جلوگیری از سر خوردن فرش این کارها را انجام می دهند:

  • نصب ترمز فرش یا چسب ترمز
  • استفاده از چسب حرارتی
  • قرار دادن وسایل سنگین روی بخشی از فرش( پایه مبل ها و …)

ترمز فرش چیست؟

ترمز فرش چیست؟

برای ایجاد اصطکاک بین فرش و کف صیقلی ساختمان از وسیله ای به نام چسب ترمز فرش استفاده می شود. این وسیله عموما از جنس پلاستیکی است اما انواع سیلیکونی، فلزی و pvc ترمز فرش هم در بازار موجود است. این ترمزها حالت ژله ای یا دندانه ای دارند و فرش را روی سطوح، فیکس می کنند. به خصوص اگر فرزندی در خانه دارید حتما این وسیله به کارتان می آید. خیلی راحت چسب های ترمز فرش را در گوشه های فرش نصب کنید تا فرش صاف و مرتب روی کف زمین، فیکس شود. انواع مختلفی از این ترمزها در بازار موجود است که هر کدام به طریقه مختلف، چسبانده می شوند.

  • ترمز فرش با ابعاد کوچک

معمولا رنگ این ترمزها سیاه است و حالت ژله ای دارند. اندازه این وسیله کوچک است و در بسته بندی های 4 تایی به فروش می رسد. این مدل ها در گوشه های فرش چسبانده می شوند و قابل جدا شدن هم هستند.

  • ترمز فرش رولی

این نوع دارای ابعاد بزرگ تری است معمولا به صورت رولی تهیه می شود و در متراژ مختلف قابل خریداری است. برای نصب ترمز فرش می توانید این رول ها را برش دهید و به صورت طولی استفاده کنید. برخی از مدل ها حالت شبکه ای دارند و در برخی نمونه ها، برجستگی هایی دیده می شود.

بزرگترین اشتباه موقع شستشوی فرش در خانه چیست؟

طریقه نصب ترمز فرش

نصب ترمز فرش چه مزایایی دارد؟

قرار دادن وسایل سنگین روی فرش می تواند از حرکت و لیز خوردن آن جلوگیری کند اما پایه های مبل و کمد و …. به مرور الیاف فرش را کوبیده می کنند. احتمالا متوجه جای پایه مبل ها روی فرش و موکت شده اید. به خصوص در مورد قالی ابریشم و گل ابریشم نباید چنین ریسکی را انجام دهید.

استفاده از چسب حرارتی برای چسباندن فرش به زمین هم که اصلا ایده خوبی نیست. این کار موجب آسیب جدی به الیاف فرش می شود در ضمن نمی توانید فرش را جابجا کنید و در موقع لزوم، زیر فرش را تمیز کنید. به طور کلی انواع قالی، قالیچه، فرش ماشینی و دستی را نباید با هیچ نوع چسبی به کف ساختمان بچسبانید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

نصب ترمز فرش بهترین تصمیم برای جلوگیری از لیز خوردن قالی است. برخی از مزایای ترمز های فرش عبارتند از:

  • نصب ساده و سریع
  • جلوگیری از پیچ خوردگی لبه های فرش
  • بدون چسبناک کردن زمین یا فرش
  • قابل استفاده روی کلیه سطوح
  • جلوگیری از لغزندگی فرش های ظریف
  • پیشگیری از احتمال افتادن در اثر حرکت فرش

با این ترفندها لکه چسب را از روی مبل پاک کنید

جلوگیری از لیز خوردن قالیچه

آموش نصب ترمز فرش

قبل از نصب هر کدام از مدل های ترمز و چسب ترمز فرش لازم است تا ابتدا سطح زمین را تمیز کنید. فرش را جمع کرده و زیرش را جارو کنید برای گرفتن گرد و خاک ها هم می توانید زمین را تی بزنید یا با یک دستمال مرطوب، زمین را تمیز کنید. بعد از خشک شدن سطح می توانید ترمزها را نصب کنید. 

ترمزهای مدل رولی را در هر اندازه ای که می خواهید، برش بزنید. این مدل ها به راحتی با قیچی قابل برش خوردن را دارند. یک نوار طویل به اندازه طول فرش از ترمز، جدا کنید و آن را در زیر فرش قرار دهید. برجستگی های روی ترمزها مانع لغزیدن فرش می شود.

برای ترمزهای فرش قطعه ای نیز کار ساده است. یک بسته از این چسب ترمزها را خریداری کنید. هر بسته برای یک فرش، جواب می دهد. اینها در گوشه های فرش باید نصب شوند. دو طرف این وسیله، چسب دارد با برداشتن روکش و برچسب ها می توانید از آن استفاده کنید. چسب ترمز را به روی فرش بچسابنید. حالا چسب طرف دیگر را نیز برداشته و فرش را به زمین بچسبایند. چند لحظه با دست روی فرش را فشار بدهید خیلی زود چسب عمل می کند.

شستشوی فرش در بهترین قالیشویی تهران

علت لیز خوردن فرش

معایب نصب ترمز فرش چیست؟

بهترین نوع این چسب های قطعه ای هستند. این مدل ها به صورت سه گوش، مستطیلی و دایره ای هم تولید شده اند. حتی برای شگی ها و فرش های فانتزی دایره ای و … هم می توانید از این قطعات کوچک استفاده کنید.

مدل های رولی کارایی بسیار خوبی دارند ولی دو ایراد در این مدل ها دیده می شود. اول اینکه ترمزهای رولی فرش، چسب ندارند و دوم اینکه ضخامت این مدل ها زیاد است و در محل نصب، مشخص می شوند.

در واقع برجستگی در محل استفاده از ترمز فرش، توی ذوق می زند. در مورد فرش های بزرگ تر و با ضخامت بالاتر، معمولا مشکلی وجود ندارد. 

پیشنهاد استفاده از چسب حرارتی در نبود ترمز فرش بازاری!

برای نصب ترمز فرش یک راه ساده هم وجود دارد. در صورتی که نتوانستید در پلاستیک فروشی محل از این نمونه های آماده پیدا کنید می توانید خیلی ساده با چسب حرارتی خودتان ترمز فرش درست کنید. منظورم این نیست که از چسب حرارتی برای چسباندن فرش به زمین استفاده شود. چسب حرارتی را داغ کنید، گوشه فرش را برگردانید، کمی چسب به فرش زده و صبر کنید تا چسب سخت و جامد شود. حالا فرش را روی زمین قرار دهید. جنس این چسب ها سیلیکونی است و مانع لیز خوردن فرش می شود. در طول فرش به فواصل 20 سانتی متری از چسب حرارتی استفاده کنید. مراقب باشید با چسب، فرش را به زمین نچسبانید. 

نکته: در مورد فرش های ظریف و دستباف ابریشمی، این ترفند توصیه نمی شود. امکان آسیب دیدن الیاف فرش وجود دارد.

روش صحیح نصب ترمز فرش

تعرفه خدمات قالیشویی هوم سرویز

قیمت قالیشویی
قیمت موکت شویی
قیمت رفوگری فرش

سرویس قالیشویی در تهران

برای نگهداری از فرش ها لازم است تا آنها را تمیز و پاکیزه نگهدارید. جارو کردن برای جلوگیری از تجمع گرد و خاک در بافت قالی، پیشنهاد می شود. البته با همه مراقبت هایی که می کنید باز هم بعد از مدتی، لا به لای گل قالی ها، آثار لکه های قدیمی و کثیفی و آلودگی دیده می شود. نگران نباشید هوم سرویز سرویس درب منزل قالیشویی را در همه محله های تهران، ارائه می دهد. در هر کجایی که زندگی می کنید با ما تماس بگیرید تا بلافاصله، همیار قالیشویی درب منزل مراجعه کند و فرش ها را برای شستشو به کارگاه قالیشویی حمل کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

این سرویس شامل اعلا شویی، سفید شویی، لکه بری و رفو گری و ریشه زنی فرش نیز می شود. ثبت درخواست از طریق اپ این سامانه کاملا رایگان است. لیست قیمت های به روز شده خدمات قالیشویی را در جدول می بینید. نرخ ها هر سال از سوی اتحادیه ابلاغ می شود ما طبق نرخ اتحادیه قیمت های منصفانه در نظر می گیریم. 

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس قالیشویی از اپلیکیش هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا