نظافت و پذیرایی

هنگام خرید فرش ماشینی به این نکات توجه کنید

این روزها بازار فرش های ماشینی حسابی داغ است. دستگاه های جدید، هر طرحی را به زیبای هر چه تمام تر اجرا می کنند. فرش ماشینی های مدل جدید از لحاظ زیبایی و طرح و نقش، دست کمی از فرش های سنتی و دستباف ندارد. البته بالا رفتن قیمت فرش دستباف هم در این قضیه بی تاثیر نیست. قیمت فرش ماشینی بسیار ارزان تر از فرش دستبافت است. انواع فرش با طرح و رنگ زیبا و چشم نواز در فروشگاه ها به فروش می رسد و انتخاب از بین این همه زیبایی، قدری مشکل است. اما موقع خرید فرش ماشینی علاوه بر جلوه های ظاهری، باید موارد مهم دیگری را نیز در نظر بگیرید. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

انواع فرش و موکت طرح فرش با قیمت های متفاوت عرضه شده است. کیفیت این فرش ها هم درست مثل قیمت شان با هم فرق دارد. موقع خرید بیشتر روی ظاهر و قیمت فرش، تاکید می شود و خریداران نسبت به این موضوعات حساسیت نشان می دهد. با خرید یک فرش با کیفیت، پول تان را جای درستی خرج کرده اید. این فرش ها طول عمر بالاتری دارند و سال های زیادی، زینت بخش فضای خانه تان هستند.

اگر یکی از این فرش های زیبا و لوکس را خریداری کرده اید حتما می دانید که با نظافت سالیانه، عمر مفید فرش طولانی تر می شود. برای اطلاع از قیمت شستشوی فرش ماشینی روی لینک آبی کلیک کنید. هوم سرویز خدمات شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف را ارائه می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم برای خرید فرش ماشینی را بررسی کنیم.

شستشوی فرش در بهترین قالیشویی تهران

نحوه خرید فرش ماشینی

انواع فرش ماشینی

فرش مرغوب را از روی جنس نخ آن می توان شناخت. نخ بافت، کیفیت فرش را تضمین می کند. برای اینکه از خریدتان راضی باشید علاوه بر جذابیت های ظاهری روی کیفیت فرش هم دقت کنید. 3 نوع نخ در تولید فرش کاربرد بیشتری دارد. هر کدام دارای ویژگی های خاصی است و خریدار می تواند با توجه به شرایط خود، بهترین را انتخاب کند. اغلب فرش هایی که در فروشگاه ها می بینید یکی از این انواع هستند:

  • فرش ماشینی اکریلیک

این فرش ها به دلیل کیفیت بالاتری که دارند، با استقبال بیشتری روبرو شده اند. فرش اکریلیک از مرغوب ترین و پر فروش ترین فرش های ماشینی است. نرمی و لطافت الیاف فرش توجه خریداران را جلب کرده است. این فرش ها بسیار با دوام هستند و طول عمر زیادی دارند. این فرش ها را می توان با فرش پشمی دستباف مقایسه کرد. موقع خرید فرش ماشینی به کیفیت نخ بافت دقت کنید.

فرش اکریلیک در برابر آلودگی، لکه های روغنی و … مقاومت بیشتری دارد و در صورت آلودگی، به سادگی قابل شستشو بوده و تمیز می شود. این فرش ها در برابر نور خورشید کیفیت خود را حفظ می کنند و تغییر رنگ نمی دهند. از لحاظ قیمت، این فرش ها از سایر نمونه های فرش ماشینی گران قیمت تر و البته با کیفیت تر هستند.

  • فرش ماشینی پلی استر

طول عمر پلی استر کمتر از فرش اکریلیک است اما زیبایی و درخشندگی خاص آن، دل خریداران را برده است. پلی استر همان ابریشم مصنوعی است که قابلیت رنگ پذیری بالایی هم دارد. این فرش ها پرز جمع نمی کنند و به سادگی تمیز می شوند. قیمت این فرش پلی استر در مقایسه با فرش اکریلیک، کمتر و آسیب پذیری آن بیشتر است. برای افزایش طول عمر فرش پلی استر می توانید آن را در محل های کم رفت و آمد مثل اتاق پذیرایی پهن کنید.

  • فرش ماشینی پلی پروپیلن

در بافت این فرش ها از الیاف مصنوعی استفاده شده به همین دلیل موقع فروش به قیمت کمتری عرضه می شوند. البته در نظر داشته باشید الیاف پلی پروپیلن خیلی زود لطافت خود را از دست می دهد و آلودگی ها را نیز در خود نگه می دارد. شستشوی این فرش ها دشوارتر است و به این سادگی ها تمیز نمی شوند. در نهایت بد نیست بدایند که طول عمر و ماندگاری این محصول بالاتر از دو مورد قبلی است.

تفاوت طریقه شستن فرش در خانه و قالیشویی

خرید فرش ماشینی مرغوب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

جنس نخ خاب فرش ماشینی

جنس نخ خاب مهم ترین عامل در تعیین کفیت فرش است. در حدود 70 درصد از وزن فرش هم ارتباط با جنس نخ خاب دارد. از این نخ در بافت فرش و گره ها استفاده می شود. موقع خرید فرش ماشینی به برچسب پشت فرش دقت کنید جنس نخ خاب روی برچسب و کاتالوگ راهنمای فروش، درج شده است. فرش های تهیه شده از 100 درصد اکریلیک به مراتب کیفیت بهتری بهتری از فرش های پلی استر یا پلی پروپیلن دارند. وزن فرش هم تحت تاثیر نخ خاب است. 

اگرچه عوامل دیگری هم در تعیین قیمت فرش ماشینی تاثیر دارند ولی به طور حتم، عامل اصلی در تعیین قیمت همین نخ خاب فرش است. با دست کشیدن روی سطح فرش ماشینی نیز می توانید کیفیت نخ و جنس آن را تشخیص دهید. نخ اکریلیک حالت چسبندگی ندارد و موقع حرکت دست، حالت سُر بودن فرش را احساس می کنید. در ضمن رنگ های اکریلیک زنده تر و با طراوت تر هستند و فرش ماشینی بوی ناخوشایند و پلاستیک مانند نمی دهد. الیاف پلی استر و پلی پروپیلن بوی مواد نفتی و شبیه به پلاستیک می دهند.

خرید فرش ماشینی با تراکم بالا

طریقه بافت فرش دستباف و ماشینی تفاوت هایی دارد اما در هر دو نوع فرش از گره استفاده می شود. همینطور که مشخص است این فرش ها توسط دستگاه، بافته می شوند و به شیوه سنتی، گره ها زده نمی شود اما این گره ها در فرش ماشینی نیز وجود دارد. هر چه تعداد گره های فرش بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر می رود. متخصصین برای سنجش این موضوع از اصطلاح ” شانه” استفاده می کنند. برای مثال فرش 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه و …. این اعداد نشان دهنده تعداد گره های فرش در هر متر مربع است. گره ها در طول و عرض فرش وجود دارند.

هر چه تعداد گره ها بیشتر باشد، تراکم فرش نیز بالاتر است. موقع خرید فرش به این موضوع دقت داشته باشید. برای مثال فرش ماشینی با تراکم 300، 400، 500 و … تراکم کمتری دارد ولی فرش ماشینی 1000 شانه، 1200، 2000 و …. دارای تعداد گره های بیشتر و تراکم بالاتری هستند. گره های بیشتر، تراکم را افزایش می دهند و تراکم بیشتر موجب افزایش استحکام فرش می شود. موقع خرید فرش ماشینی در نظر بگیرید که پول تان را صرف خرید چه چیزی می کنید. تراکم نیز به اندازه جنس نخ بافت اهمیت دارد. فرش های کم تراکم آسیب پذیرتر هستند و خیلی زود دچار فرسودگی و ایراد می شوند.

بزرگترین اشتباه موقع شستشوی فرش در خانه چیست؟

نحوه شستشوی قالی

قیمت قالیشویی و خدمات قالیشویی در تهران چقدر است؟

راهنمای خرید فرش ماشینی

فرشی را که خریداری می کنید تا سال ها زینت بخش خانه تان است بنابراین بد نیست چند دقیقه بیشتر روی خرید، وقت بگذارید. در نگاه اول ظاهر فرش ماشینی توجه تان را جلب می کند ولی بعدها متوجه می شوید که نگهداری و نظافت فرش تا چه حد اهمیت دارد. برخی از الیاف گرد خاک کمتری جذب می کنند و برخی دیگر، الیاف نرم تری دارند.

از نظر نظافت و شستشو نیز همه فرش های ماشینی مثل هم نیستند. برای اینکه کمتر نیاز به شستن فرش باشد می توانید طرح های شلوغ تر را انتخاب کنید. حتی رنگ زمینه فرش هم روی دکوراسیون خانه تاثیر می گذارد. فرض کنید این فرش ماشینی را برای اتاق خواب تهیه می کنید اگر مساحت اتاق کم است فرش های زمینه روشن را انتخاب کنید تا فضا را بزرگ تر نشان دهد.

در نهایت برای افزایش طول عمر فرش ماشینی و نگهداری از ان می توانید این ترفند را اجرا کنید. اگر مدت زیادی در خانه حضور ندارید به مسافرت رفته اید و یا به هر دلیلی از فرش استفاده نمی کنید، حتما آن را جمع کنید. هرگز فرش ماشینی را تا نکنید بلکه آن را به صورت لول شده، جمع کنید. به این ترتیب فرش ها کثیف نمی شوند و تازگی و لطافت خود را حفظ می کنند.

عوامل تاثیرگذار، بر نرخ شستشوی فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی مرغوب

تعرفه خدمات قالیشویی هوم سرویز

قیمت قالیشویی
قیمت موکت شویی
قیمت رفوگری فرش

سرویس قالیشویی در تهران

 گرد و خاک و آلودگی های محیطی، مهم ترین عامل در کاهش طول عمر فرش ماشینی است. برای اینکه فرش زیبا و با ارزش تان سال های بیشتری، کیفیت خود را حفظ کند لازم است تا هر یک یا دو سال، فرش را به طور کامل شستشو دهید. شستن فرش در خانه به تار و پود و ریشه های فرش آسیب جدی می زند. فرش های با کیفیت و نفیس را به قالیشویی معتبر بسپارید تا مراحل غبارگیری، شستشو، لکه بری، آبکشی و خشک کردن فرش طبق اصول صحیح انجام شود. مثل همیشه می توانید روی کمک های حرفه ای همیاران هوم سرویز حساب کنید.

با کلیک روی دکمه ثبت درخواست در بالای صفحه وارد پروسه سفارش دهی می شوید. بعد از هماهنگی اولیه، همیار شرکت قالیشویی برای بردن فرش درب منزل مراجعه می کند. فرش ها بعد از شستشو، لول شده و کاور زده، در زمان مقرر تحویل داده می شود. در صورت لزوم می توانید از خدمات رفوی فرش و ریشه زنی و  ترمیم فرش نیز استفاده کنید. در خانه بمانید و کارهای نظافتی را به حرفه ای های هوم سرویز بسپارید.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس قالیشویی از اپلیکیش هوم سرویز استفاده کنید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا