بنایی و دکوراسیون

انواع قرنیز و معرفی بهترین نوع قرنیز | کاربرد، مزایا و معایب

قرنیز، نواری از جنس پلاستیک، سنگ، سرامیک، چوب و… است که در حاشیه پایینی دیوارهای داخلی ساختمان نصب می‌شود. نصب قرنیز، باعث زیبایی دیوارهای خانه می‌شود و از بروز مشکلاتی مانند ترک‌خوردگی پایین دیوار، وارد شدن ضربه به دیوار، نفوذ رطوبت و… جلوگیری می‌کند. بعد از نصب قرنیز، زیبایی پارکت، لمینت و سنگ کف بیشتر نمایان می‌شود. امروزه انواع قرنیز با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند که هرکدام، زیبایی خاصی دارند.

انتخاب درست قرنیز، یکی از مهم‌ترین موارد در دکوراسیون داخلی خانه است که روی نمای داخلی ساختمان تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است با انواع قرنیز مدرن و امروزی آشنا شوید تا بتوانید بهترین شکل و رنگ قرنیز را برای منزل خود انتخاب کنید.

اگر دوست دارید زیباترین مدل قرنیز را برای منزل خود انتخاب کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع قرنیز
انواع قرنیز

آشنایی با کاربرد قرنیز

در پایین‌ترین قسمت دیوار، تخته‌ای از جنس PVC، چوب، MDF، سنگ یا پلاستیک نصب می‌شود که قرنیز نام دارد. قرنیزها ارتفاع کمی دارند و به شکل نواری در خطوط تقاطع دیوارها، پای دیوارها و کف ساختمان نصب می‌شوند. هدف از نصب قرنیز، پوشش نقطه اتصال دیوار به زمین است. در واقع قرنیز لبه دیوار را می‌پوشاند تا از کفپوش در برابر رطوبت و ضربه محافظت کند.

ارتفاع قرنیزهای مختلف، بین 6 تا 20 سانتی‌متر است. اگر به دنبال قرنیز با اندازه استاندارد هستید، قرنیز با ارتفاع 10 سانتی‌متر را برای منزل خود انتخاب کنید.

اگر دوست دارید فضای خانه شما زیباتر و جذاب‌تر شود، از نصب قرنیز غافل نشوید؛ زیرا قرنیزها، دکوراسیون فضای داخلی را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند. امروزه، انواع قرنیزها در رنگ، اندازه، طرح‌ها و قیمت های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به فضا و سلیقه خود، بهترین نوع قرنیز را انتخاب کنید.

انواع قرنیز ام دی اف
انواع قرنیز ام دی اف

مزیت‌های نصب قرنیز

نصب قرنیز، مزایای زیادی دارد و به همین دلیل است که قرنیزها، یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی خانه هستند. همانطور که گفتیم امروزه انواع قرنیز در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و تنوع زیادی دارند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و نوع دکوراسیون داخلی منزل، زیباترین مدل قرنیز را انتخاب کنید و از زیبایی فضای داخل منزلتان لذت ببرید.

نصب قرنیز، حجم مشخصی را به پایین دیوار اضافه می‌کند و از دیوارها در برابر برخورد کمد، پایه‌های مبلمان و سایر وسایل محافظت می‌کند. همچنین نصب انواع قرنیز باعث پوشاندن درز انبساط گزمایش از کف و کفپوش‌های لمینت و پارکت می‌شود. نصب قرنیز روی دیوار، از ورود حشرات موذی جلوگیری می‌کند. علاوه بر اینها از فضای خالی قرنیز می‌توان برای پوشاندن کابل‌ها و سیم‌های برق استفاده کرد.

بعد از نصب قرنیز، احتمال نفوذ آب و رطوبت به دیوارها و کفپوش ساختمان از بین می‌رود و این موضوع، از کپک زدن و نم زدگی دیوار جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از مزایای نصب قرنیز این است که هم برای منازل مسکونی و هم ساختمان‌های اداری قابل اجرا است و شما می‌توانید فضای داخلی ساختمان را با قرنیز زیباتر کنید.

بنابراین نصب قرنیز هم باعث زیبایی ظاهری ساختمان می‌شود و هم از آسیب دیدن سطح دیوار جلوگیری می‌کند. در ادامه این نوشته، با بهترین مکان‌ها برای نصب قرنیز آشنا خواهید شد.

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید
نصب قرنیز برای دیوار سفید

بهترین مکان‌ها برای نصب قرنیز

همانطور که توضیح دادیم، کاربرد قرنیز در نمای داخلی ساختمان زیاد است؛ اما بهترین مکان برای نصب قرنیز کجاست؟

از انواع قرنیز در مکان‌های زیر استفاده می‌شود:

  • در حاشیه پایینی دیوارهای فضای پذیرایی برای زیباسازی فضا
  • پوشش دیوارهای آشپزخانه
  • پوشاندن درز دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی برای جلوگیری از  رطوبت
  • در قسمت پایینی راهرو و دیوارهای سالن

از آنجایی که هزینه نصب قرنیز بسیار مناسب است، شما می‌توانید تمام دیوارهای داخلی ساختمان را به قرنیز مجهز کنید و از وجود انواع قرنیز زیبا در منزل خود لذت ببرید.

بهترین مکان برای نصب قرنیز
بهترین مکان برای نصب قرنیز

باید بدانید که نصب قرنیز، نیاز به مهارت و تخصص دارد؛ به همین دلیل بهتر است توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. در ادامه با انواع قرنیز براساس جنس و مدل آشنا خواهید شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب قرنیز هم ارائه میده؟
انواع قرنیز چوبی
انواع قرنیز چوبی

انواع قرنیزها براساس جنس

همانطور که به شما توضیح دادیم، امروزه انواع مدل‌های قرنیز با رنگ‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید طرح و مدل قرنیز را با توجه به دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب کنید. از نظر جنس، قرنیزها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

قرنیز چوبی

در بسیاری از ویلاها و خانه‌های بزرگ، از انواع قرنیز چوبی برای پوشاندن حاشیه دیوار استفاده می‌شود. قرنیزهای چوبی در مدل‌ها و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند و ظاهر زیبا و خاصی به فضا می‌بخشند. انواع قرنیز چوبی با استفاده از چوب گردو، چوب افرا، چوب روس، چوب راش و… تولید می‌شوند.

انواع قرنیز چوبی، از جمله گران‌ترین قرنیزها هستند و ضخامتی بین 8 تا 12 میلی‌متر دارند.

یکی از بهترین چوب‌ها برای ساخت قرنیزهای چوبی، چوب درخت کاج است که این قرنیزها در برابر رطوبت، بسیار مقاوم هستند و قابلیت رنگ آمیزی دارند.

از چوب بلوط نیز در ساخت قرنیزهای چوبی بسیار استفاده می‌شود. قرنیزهای ساخته شده با چوب بلوط، ظاهر بسیار لوکسی دارند و از مقاومت آنها نسبت به قرنیزهای چوب کاج بیشتر است. به همین دلیل است که این قرنیزها گزینه خوبی برای دکوراسیون داخلی عمارت‌های مجلل و ویلاها هستند.

برای جلوگیری از پوسیدگی چوب در مناطق پرباران و شرجی، باید روی قرنیزهای چوبی با استفاده از مواد ضدآب کاور شود. قرنیز چوبی دوام و ماندگاری بالایی دارند و به سادگی نصب می‌شود؛ اما احتمال آسیب آن‌ها در برابر حشرات و موریانه‌ها وجود دارد. همچنین در صورت استفاده از متریال نامرغوب و بی‌کیفیت در ساخت این قرنیزها، احتمال باد کردن یا کپک زدن چوب‌ها پس از مدتی وجود دارد.

قرنیز چوبی
قرنیز چوبی

قرنیزهای پلاستیکی یا PVC

انواع قرنیز پی وی سی، با استفاده از نوعی پلاستیک به نام پلی وینیل کلراید (Poly Vinyl Chloride) ساخته می‌شوند. این قرنیزها بسیار ارزان هستند و به همین دلیل کاربرد زیادی دارند. قرنیزهای پلاستیکی و پی وی سی، بهترین گزینه برای پوشاندن مکان‌های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه هستند؛ زیرا قابلیت ضد رطوبت و ضد آب دارند.

قرنیزهای MDF

ام‌دی‌اف (MDF)، نوعی چوب مصنوعی است که برای ساخت انواع مدل های کمد دیواری، کابینت آشپزخانه و سایر وسایل دکوری کاربرد زیادی دارد. قرنیزهای ام‌دی‌اف از جمله پرفروش‌ترین انواع قرنیزها در ایران هستند که روکشی از جنس PVC دارند. این قرنیزها نیز قابلیت رنگ‌آمیزی دارند و در پروفیل‌های متنوع موجود هستند.

قرنیزهای MDF از قرنیزهای PVC گران‌تر هستند؛ اما قیمت آنها نسبت به قرنیزهای چوبی ارزان‌تر است. قرنیز ام دی اف برای داخل خانه مناسب است؛ اما در برابر رطوبت مقاوم نیستند و به همین دلیل از این نوع قرنیز برای دکوراسیون بیرون از خانه استفاده نمی‌شود.

انواع قرنیز
انواع قرنیز

قرنیزهای سنگی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های قرنیز در ایران، قرنیزهای ساخته شده با سنگ است. قرنیز سنگی بسیار مقاوم است و جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی خانه می‌دهد. از نظر هزینه، قیمت قرنیزهای سنگی بیشتر از قرنیزهای MDF و PVC است. انواع قرنیزهای سنگی با استفاده از سنگ طبیعی مانند تراورتن، مرمر، سرامیک یا سنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند. روش تولید انواع قرنیز سنگی به این صورت است که ابتدا این سنگ‌ها توسط دستگاه‌های سی‌ان‌سی تراشیده شده و طرح و شکل موردنظر ایجاد می‌شود.

قرنیزهای سنگی در رنگ‌های خنثی مانند کهربایی، سفید، کرم و… تولید می‌شوند و بافتی نامتقارن همراه با رگه‌های طبیعی دارند؛ به همین دلیل بسیار طبیعی و زیبا هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

در صورتی که سنگ کاری کف را انجام داده‌اید، از قرنیزهای سنگی برای پوشاندن کنار دیوارها استفاده کنید تا ظاهر دیوارها زیباتر و خاص‌تر شود.

سنگ، یکی از مقاوم‌ترین مصالح در برابر آب، گرما و رطوبت است و مقاومت بالایی دارند. طول عمر قرنیزهای سنگی زیاد است و برای فضاهایی که کف آن‌ها از جنس سنگ یا سرامیک است، بهترین انتخاب هستند. باید بدانید که قرنیزهای سنگی برای پوشاندن و کاور سیم‌کشی و کابل‌های ساختمان توصیه نمی‌شوند؛ زیرا جداسازی آن‌ها سخت است و قابلیت انتقال به مکان دیگر را ندارند.

انواع قرنیز سنگی
انواع قرنیز سنگی

قرنیز استیل

قرنیزهایی از جنس استیل نیز در بازار موجود هستند که به شکل یک نوار افقی باریک ساخته می‌شوند. این قرنیزها در پایین‌ترین قسمت دیوار و حتی دور تا دور ستون‌ها نصب می‌شوند. همچنین از قرنیزهای استیل در وسط دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می‌شود تا نمای دیوار زیباتر شود.

قرنیزهای استیل در مدل‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. از جمله انواع مدل‌های ورق استیل می‌توان به قرنیزهای استیل با ورق مات کرمی، قرنیزهای استیل با ورق طلایی، قرنیزهای استیل با ورق طرح‌دار و قرنیزهای استیل با ورق کرومی ‌براق اشاره کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب قرنیز هم ارائه میده؟

نصب قرنیزهای استیل در قسمت پایینی یا وسط دیوار، ظاهر دیوارهای خانه را زیباتر می‌کنند و ظاهری مدرن و امروزی را در دکوراسیون داخلی ساختمان ایجاد می‌کنند.

قرنیز سرامیکی

یکی دیگر از انواع قرنیز که تاثیر زیادی روی نمای ساختمان می‌گذارد، قرنیز سرامیکی است. امروزه انواع مدل‌های قرنیز سنگی با طرح‌های مختلف چوب، سنگ و طرح‌های هندسی تولید می‌شود در صورتی که در کف منزل خود سرامیک نصب کرده‌اید، می‌توانید از قرنیز سرامیکی با رنگ تیره‌تر از رنگ سرامیک کف استفاده کنید تا جلوه زیباتری به خانه خود بدهید. در صورت نصب سرامیک در کف خانه، پیشنهاد می‌کنیم روش های تمیز کردن سرامیک کف را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و کف خانه خود را به‌خوبی تمیز کنید.

تا اینجا، شما با انواع قرنیزهای مدرن و جدید آشنا شدید و می‌توانید با توجه به دکوراسیون داخلی و سلیقه شخصی خود، بهترین رنگ و طرح قرنیز را انتخاب کنید. در ادامه با انواع مدل‌های قرنیز نیز آشنا خواهید شد.

دکوراسیون داخلی منزل
انتخاب درست قرنیز

انواع قرنیز براساس سبک و مدل

قرنیزها را می‌توان براساس سبک و مدل نیز دسته‌بندی کرد. متداول‌ترین قرنیزها براساس سبک و مدل آن‌ها عبارت هستند از:

قرنیزهای ساده

قرنیزهای ساده، ظاهری ساده دارند و روی آنها، هیچ طرح و نقشی مشاهده نمی‌شود. از قرنیزهای ساده می‌توان برای انواع سبک‌های دکوراسیون استفاده کرد. قرنیزهای ساده، ظاهری مینیمالیست دارند و به همین دلیل جذاب هستند.

این مدل قرنیزها، بسیار پرطرفدار هستند و قیمت مناسبی دارند. اکثر قرنیزهای ساده موجود در بازار، با استفاده از ام دی اف یا پی وی سی ساخته می‌شوند. قرنیزهای پی وی سی ساده در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند و بسیار بادوام هستند. به همین دلیل از قرنیزهای PVC ساده برای مناطق مرطوب استفاده می‌شود.

قرنیزهای انعطاف‌پذیر

بعضی از قرنیزها، انعطاف پذیر هستند و به همین دلیل احتمال شکستن آنها بسیار کم است. قرنیزهای انعطاف‌پذیر با ورق‌های ام دی اف و روکش وینیل ساخته می‌شوند و کاربرد زیادی دارند. این مدل قرنیزها، بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها، ادارات، ساختمان‌های تجاری و… هستند.

قرنیزهای سنگی مدرن با طرح‌های برجسته

اگر دوست دارید فضای منزل را باشکوه و مجلل کنید، از قرنیزهای سنگی مدرن با طرح برجسته استفاده کنید. این قرنیزها با سنگ تولید می‌شوند و روی آنها طرح‌های برجسته زیبایی وجود دارد. از قرنیزهای سنگی مدرن با طرح برجسته برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌شود.

قرنیزهای جداشونده

قرنیزهای جداشونده، چند لایه هستند و شما می‌توانید لایه‌های مختلف قرنیز را جدا کنید تا طرح و مدل قرنیز عوض شود. حتی بعضی از مدل‌های قرنیز جدا شونده، ارتفاع متفاوتی دارند و به شما این امکان را می‌دهد که ارتفاع و شکل قرنیز را کاملاً تغییر دهید.

قرنیزهای چسبی

قرنیزهای چسبی، همانطور که از نامشان مشخص است، به صورت چسبی هستند و می‌توان با استفاده از چسب‌های مخصوص، این قرنیزها را روی مدل‌های دیگر نصب کرد. باید بدانید که قیمت قرنیزهای چسبی بسیار ارزان و مناسب است.

قرنیزهای بلند برای فضاهای بزرگ

همانطور که به شما توضیح دادیم، اکثر مدل‌های قرنیز، با ارتفاع مشخصی تولید می‌شوند. بعضی از قرنیزها، برای فضاهایی رسمی با سقف بلند ساخته می‌شوند و ارتفاع زیادی دارند. قرنیزهای بلند، برای عمارت‌ها و فضاهای بزرگ مناسب هستند و دکوراسیون داخلی خانه را شیک‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

قرنیزهای سفارشی

شما می‌توانید از قرنیزهای سفارشی برای پوشاندن حاشیه دیوارهای منزلتان استفاده کنید. قرنیزهای سفارشی با طرح و نقش مخصوصی تولید می‌شوند و ظرافت خاصی دارند. شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان، از قرنیزهای سنتی و کلاسیک با طرح موردنظرتان استفاده کنید.

قرنیزهای گرد

قرنیزهای گرد، برای پوشاندن دور ستون‌ها مناسب هستند و 9 سانتی متر ارتفاع دارند. لبه‌های این مدل، گرد یا به اصطلاح پلکانی است و ظاهر ساده‌ای دارد.

قرنیزهای تاشو

قرنیزهای تاشو از دیگر انواع قرنیز هستند که کاربرد زیادی دارند و با طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. از قرنیز تاشو برای پوشاندن کنج دیوار و پنهان کردن نبش‌های ساختمان استفاده می‌شود.

قرنیزهای تخت

قرنیزهای تخت به نام قرنیز مربعی یا بلوکی معروف هستند و ارتفاعی بین 9 تا 12 سانتی‌متر دارند. این مدل قرنیز، از سمت پهلو کاملاً صاف دیده می‌شود و لبه‌های گرد ندارد. از قرنیزهای تخت بیشتر در خانه‌هایی استفاده می‌شود که به سبک مدرن دکوراسیون شده‌اند.

قرنیز مدرن
قرنیز مدرن

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

انتخاب طرح و رنگ قرنیز به دکوراسیون داخلی خانه شما بستگی دارد. برای انتخاب قرنیز، باید به رنگ دیوار، پوشش کاغذ دیواری یا پوستر و رنگ کفپوش و همینطور رنگ کمد دیواری توجه داشته باشید. اگر دیوارهای خانه شما سفید ساده هستند، باید بدانید که بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید، رنگ‌های کرم، طوسی، قهوه‌ای، شیری و… هستند.

اگر از پارکت چوبی در منزل استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ قرنیزها را کمی تیره‌تر از رنگ پارکت انتخاب کنید. همچنین در صورت انتخاب لمینت یا کفپوش پی وی سی، می‌توانید از قرنیز با رنگ خنثی برای پوشاندن کنار دیوارها استفاده کنید.

برای انتخاب رنگ و مدل قرنیز، بهتر است با افراد متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی خانه مشورت کنید تا بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد دهند.

رنگ قرنیز
رنگ قرنیز

قیمت قرنیز

با وجود ویژگی‌های مثبت انواع قرنیزها، هزینه خرید قرنیز بسیار مناسب است و از این نظر، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه در تغییرات دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. قیمت قرنیز به عوامل مختلفی بستگی دارد و ابعاد و جنس قرنیز، روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. همچنین کیفیت ساخت قرنیز نیز روی قیمت قرنیز تاثیر می‌گذارد. مثلاً قرنیزهای ام دی اف، قیمت کمتری دارند و هزینه خرید قرنیزهای سنگی و قرنیزهای چوبی بیشتر است. همچنین طرح‌دار بودن یا ساده بودن قرنیزها نیز در قیمت نهایی آن‌ها تاثیرگذار است.

علاوه بر این، هزینه نصب انواع قرنیز نیز متفاوت است. نوع و جنس قرنیز، متراژ خانه و حجم کار، قیمت نصب قرنیز را افزایش می‌دهد. قرنیزهای بلند و قرنیزهای برجسته، هزینه نصب بیشتری دارند. باید بدانید که هزینه نصب قرنیز به ازای هر متر محاسبه می‌شود و هزینه نیروی کار و مواد نیز به هزینه نهایی کار اضافه خواهد شد.

برای خرید انواع قرنیز بهتر است به فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا از کیفیت و دوام قرنیز اطمینان داشته باشید. با انتخاب قرنیز مناسب و باکیفیت، دیگر نیازی به تعمیر یا تعویض قرنیز نخواهید داشت و تا مدت طولانی می‌توانید از وجود قرنیزهای زیبا لذت ببرید.

قیمت قرنیز
قیمت قرنیز

مراحل اجرا و نصب قرنیز

برای احرای انواع قرنیزها مراحل زیر انجام می‌شوند:

  • مرحله اول: آماده‌سازی قرنیزها

قبل از شروع کار، محل نصب قرنیزها باید کاملاً تمیز شود. برای این کار، لبه‌های دیوارها از هرگونه آلودگی پاک می‌شود و پستی‌ها یا بلندی‌های موجود در محل تمیز خواهد شد. این مرحله مخصوصاً برای قرنیزهایی که با چسب نصب می‌شوند، بسیار اهمیت دارد و روی کیفیت نهایی نصب قرنیزها تاثیرگذار است.

  • مرحله دوم: اندازه‌گیری قرنیزها

در این مرحله، باید محل نصب قرنیزها را اندازه‌گیری کرد. این کار باید با دقت بالایی انجام شود تا نتیجه نهایی کار تمیز باشد. همچنین توصیه می‌شود 10 الی 15 درصد از ارتفاع قرنیز در هنگام اندازه‌گیری به عنوان پرتی لحاظ شود.

  • مرحله سوم: نصب قرنیزها

در این مرحله نصب قرنیزها روی دیوار انجام می‌شود. برای این کار، به گوشه‌های دیوار یا همان کرنر‌ها و بخش‌های زاویه‌دار دیوارها توجه می‌شود. سپس با توجه به نوع و جنس قرنیز، ترکیبات موردنیاز برای چسباندن قرنیز روی دیوار آماده می‌شود. در آخر نیز قرنیزها به صورت یکی یکی روی حاشیه پایینی دیوار نصب می‌شوند. 

نصب قرنیزها، کاری تخصصی است که باید با مهارت و دقت کافی انجام شود؛ زیرا اگر یکی از مراحل نصب قرنیز به‌درستی انجام نشود، نتیجه نهایی کار، کیفیت لازم را نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است از افراد متخصص و باتجربه برای انجام کارهایی مانند نصب قرنیز و سنگ کاری ساختمان کمک بگیرید.

نصب قرنیز پلاستیکی
نصب قرنیز پلاستیکی و چوبی

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره انواع قرنیز با شما صحبت کردیم و انواع قرنیزها را بر اساس جنس، طرح و مدل به شما معرفی کردیم. حالا شما می‌دانید که برای انتخاب رنگ و مدل قرنیز باید به چه مواردی توجه کنید تا بتوانید بهترین مدل قرنیز را برای منزل خود انتخاب کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مطالب، برای شما کاربردی و مفید باشد.

شما می‌توانید از خدمات بنایی و دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید و انجام کارهایی مانند نصب پارکت، سرامیک کاری، سنگ کاری ساختمان، نصب قرنیز و گچبری را به افراد حرفه‌ای و باتجربه بسپارید. تیم بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی هوم سرویز، خیلی سریع و با بهترین هزینه، کار دکوراسیون خانه شما را انجام می‌دهند و فضای منزل شما را زیباتر و شیک‌تر می‌کنند.

برای استفاده از خدمات بنایی و دکوراسیون هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران هوم سرویز با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

همیار شماییم تا پایان سرویس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا